Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Foder & Strö farför hakar alla upp sig på grovföder analys ? jag bara undra jag har jätte fina hästar utan analys:confused:
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 288
Senast: Björk
·
Hästvård Någon som har någon ide på vad som kan vara fel? kom hem från en idtur nu på kvällen, då vill snutten inte ha någon mat?! :eek: trugar...
Svar
19
· Visningar
2 421
Senast: Salasolen
·
Hästvård Sitter här och klurar på avmaskningsbiten på fölisarna. Den stora fölisen (nu snart 6 mån) är avmaskad vid 8 och 16 veckor som...
Svar
13
· Visningar
1 192
Senast: neywaz
·
N
Hästvård Min nordis står på halm o hon kissar jätte mycket.. Hon har ALLTID kisse fläckar när jag kommer .. Det e verkligen jätte jobbit.. Har...
Svar
10
· Visningar
1 032
Senast: Natte
·
Hästvård Jag testar Prob-olja på vår ponny (islandskorsning) med lindrigt eksem. Jag smorde på prob-olja första gången i torsdags, igår hann jag...
2 3
Svar
48
· Visningar
6 398
Senast: Novali01
·
V
Foder & Strö Vad är det med fenomenet "ta bort ALL mat och ge bara halm" när en häst upptäcks ha fång eller början till fång? Jag har lyckligtvis...
Svar
9
· Visningar
1 092
Senast: axel
·
E
Foder & Strö Hej! Min pålle äter mig ur huset. Han äter groov 125 från krafft just nu men det kostar mig skjortan. Är det någon som vet om man kan...
Svar
2
· Visningar
938
Senast: Inte_Ung
·
C
Hästvård kanske att min tråd hamna på fel ställe men vet inte var annars jag skulle stoppat den :idea:
2 3
Svar
55
· Visningar
4 603
Senast: norpan1
·
Hästvård Började först med att fullblodet fick något som såg ut som utslag/kontakt allergi på magen och överarmarna, jag funderade på om det...
Svar
2
· Visningar
865
Senast: Linda.B
·
Hästvård Som överskriften lyder undrar jag om man kan ge glycosamin som är säljs för människor till hästar? Egentligen borde det ju vara samma sak?
Svar
13
· Visningar
3 274
Senast: ann80
·
T
Hästvård Rider Ni samma dag som hovslagaren varit där? Har varit med om folk som rider samma dag och även folk som säger att man ska låta hästen...
Svar
14
· Visningar
1 538
Senast: Marika
·
M
Hästvård Hej avmaskningsproffs :D Fick svar på träckprovet idag, hade noll på allt. Men, på raden under nollorna står det: Speciell...
Svar
13
· Visningar
1 057
Senast: Madick
·
Foder & Strö Jag blir förvirrad i havredjungeln. Jag har förstått att det finns bland annat vit havre och svart havre. Vilka fler finns och vad...
Svar
4
· Visningar
2 834
Senast: Strajder
·
Foder & Strö Nu har jag fått analysen på höt men det säger mig ingenting!!! För det första; vad ska jag titta på: Det är ju liksom som 2 spalter...
Svar
11
· Visningar
1 347
Senast: Madick
·
L
Hästvård Min häst fick en rejäl uttänjning på utsidan av framkotan i våras. Han var helt blockhalt på det benet. Han fick smärtstillande de...
Svar
3
· Visningar
2 906
Senast: lizzie
·
Hästvård Fick för många år sedan ett pulver till min gamla fullbodsvalack att ge i engångsdos då han verkade vara lite "seg"kissad och det...
Svar
2
· Visningar
980
Senast: hejzan
·
D
Hästvård Jag kom och tänka på en sak som hände oss för ett par år sedan när jag läste tråden om överviktiga hästar som borde anmälas till...
Svar
17
· Visningar
1 262
Senast: arabia
·
Hästvård Jag undrar om problem med njurarna kan ge ömhet vid tryck och viss "uppdragenhet" framför korset? Jag undrar också om det kan resultera...
2 3
Svar
59
· Visningar
6 908
Senast: malumbub
·
S
Hästvård hej på er!! har ett rätt stort problem med min häst, 3-årigt sto.. blev i torsdagseftermiddag/kväll mkt dålig i magen och fick en...
Svar
4
· Visningar
912
Senast: sofiebragesjo
·
Hästvård Igår stallades hästarna in igen efter 4 månader ute på betet. Fabbe har varit bra i magen hela tiden, men så igår kom dom in o han fick...
Svar
14
· Visningar
1 458
Senast: solita_cna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp