Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Japp, det är mitt problem just nu:confused: Min häst går ute dygnet runt. Det är ganska bra gräs i hagen. En gång om dagen får hon...
Svar
1
· Visningar
643
Senast: Coffeaclub
·
Hästvård Hur gör man med vårtor. Låter man dom bara vara ?? Min 1 åring har vårtor på mulen
Svar
14
· Visningar
3 305
Senast: Thera
·
B
Foder & Strö Vi har ett mycket bra hö i år, men jag undrar lite om mineralvärdena. Behöver jag lägga till något? Hur mycket? Det är en lättfödd...
Svar
13
· Visningar
1 578
Senast: Inte_Ung
·
E
Hästvård Någon som kan rekomendera avmaskningsmedel som tar det mesta?
2 3
Svar
53
· Visningar
6 166
Senast: Zebung
·
L
Foder & Strö Hej! Jag tänkte byta ut min Salsa basmix (50% havre tror jag) till ren blötlagd havre. För tillfället får hon (fulblodssto) per dygn...
Svar
4
· Visningar
1 054
Senast: mahlmt
·
Hästvård Är det vanligt att en häst som är ömfota får det? *luddig fråga*
2 3
Svar
40
· Visningar
3 075
Senast: lundborg
·
E
Hästvård Hejsan. är det någon som kan svara på denna frågan!? efter hästen vaccinerats mot botulism, får den inte anstränga sig på ett tag då...
Svar
2
· Visningar
586
Senast: Streiff
·
C
Hästvård Precis när min Prins har blivit friskförklarad (i fredags) från en rad massa skador så kommer nästa sak. Möttes idag på eftermiddagen...
Svar
2
· Visningar
869
Senast: cerrox
·
E
Hästvård lite bakrunds fakta först... min häst e för tunn håller på o försöker få henne att lägga på sig det går sakta men framåt hon e en 2...
Svar
5
· Visningar
831
Senast: Jenny1
·
Hästvård Någon som testat? Vilket schampo? Vilken färg har hästen? Effekt?
Svar
11
· Visningar
1 371
Senast: Immer
·
Hästvård Min häst är grundvaccinerad mot stelkramp jan 05, andra sprutan mars och tredje i oktober samma år. Nu undrar jag om han ska...
Svar
1
· Visningar
640
Hästvård Enkel kort fråga. Om hästen inte är påverkad i övrig utan får Hippotrimen pga envis rasp med svullnad på morgonen. Kan man rida hästen...
Svar
7
· Visningar
3 144
Senast: Lavinia
·
Hästvård Senaste gången när jag var ute och red märkte jag att min häst är stel fram och ovillig att röra sig ,han har ingen märkbar hälta. Då...
Svar
10
· Visningar
1 191
Senast: Lejonelle
·
M
Hästvård Det knäpper som sagt i min hästs bakben. Vi har haft ute equiterapeuten och hon sa att det inte var något farligt. Nej visst men det...
Svar
19
· Visningar
1 492
C
Foder & Strö är ute efter ett müslifoder med högt fiberinnehåll, gärna över 15% - såg att spillers gjort om sin high fibre herbal, finns det något...
Svar
2
· Visningar
1 129
Senast: Flundran
·
L
Foder & Strö Är lite confused när det gäller mineraler. Behöver man ge mineraler och vitaminer? Kan det inte bli för mycket? Min pålle får hö...
Svar
4
· Visningar
716
Senast: norpan1
·
M
Foder & Strö är det bra att ge hästar vitlök? vissa säger ju att det minskar risken för förkylningar och andra virus. andra säger att det är farligt...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 610
Senast: minibella
·
L
Hästvård när är det försent att klippa hästen och vilka klippningar kan hästen ha utan täcke?
Svar
5
· Visningar
732
Senast: Magnum
·
Z
Foder & Strö Hej! Är det någon som använder/använt detta foder? Vad tycker/tyckte ni om det? Mvh
Svar
3
· Visningar
1 030
Senast: _L_
·
S
Hästvård Jag är intreeserad ev en häst som har visat sig vara struppibare. Är det någon där ute som har någon erfarenhet av det? Mycket tacksam...
Svar
2
· Visningar
1 225
Senast: TantEster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp