Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Fick för många år sedan ett pulver till min gamla fullbodsvalack att ge i engångsdos då han verkade vara lite "seg"kissad och det...
Svar
2
· Visningar
980
Senast: hejzan
·
D
Hästvård Jag kom och tänka på en sak som hände oss för ett par år sedan när jag läste tråden om överviktiga hästar som borde anmälas till...
Svar
17
· Visningar
1 262
Senast: arabia
·
Hästvård Jag undrar om problem med njurarna kan ge ömhet vid tryck och viss "uppdragenhet" framför korset? Jag undrar också om det kan resultera...
2 3
Svar
59
· Visningar
6 921
Senast: malumbub
·
S
Hästvård hej på er!! har ett rätt stort problem med min häst, 3-årigt sto.. blev i torsdagseftermiddag/kväll mkt dålig i magen och fick en...
Svar
4
· Visningar
912
Senast: sofiebragesjo
·
Hästvård Igår stallades hästarna in igen efter 4 månader ute på betet. Fabbe har varit bra i magen hela tiden, men så igår kom dom in o han fick...
Svar
14
· Visningar
1 458
Senast: solita_cna
·
Hästvård Har en häst med sticksår på knät och koksaltet är slut.(vill gärna skölja ur såret ibland) Finns det någon som har recept på koksalt...
Svar
4
· Visningar
4 464
Senast: lillamy73
·
T
Hästvård Fullblodet har fått mugg Det är inte mycket och så är det torrt, vad är det bästa att göra nu? Tycker att denna sommaren har varit...
2
Svar
38
· Visningar
2 541
Senast: clubman
·
T
Hästvård hejsan! häromdan stod jag och borstade en av hästarna på ridskolan. när jag borstade på ryggen på ena sidan så märkte jag att han typ...
Svar
1
· Visningar
601
Senast: tjohej
·
F
Hästvård Min häst har fått en jättknuta mellan ganacherna, en stor, rund, hård svullnad. Vad kan det vara? Hon är pigg och feberfri, inte varm...
Svar
15
· Visningar
6 637
Senast: neywaz
·
S
Hästvård Ska ta ett fullblod på prov nu 1 månad. Men hennes fram hovar är helt förstörda då hon gick barfota i somras. Så de är trasiga & är...
Svar
3
· Visningar
667
Senast: Ashira
·
Foder & Strö Nu är hon inte så långt gången än, men jag funderar på vad man kan ge extra och när i dräktigheten man ska göra det? Ska man ge olika...
Svar
12
· Visningar
1 389
Senast: Lenita
·
C
Hästvård ... har jag lagt kanske högst 1 gång i mitt liv... och nu ska systeryster efter råd från veterinären, lägga det på en pålle... men jag...
Svar
3
· Visningar
1 572
Senast: lippan
·
Foder & Strö Äntligen börjar det bli höst och vi har bestämt oss för att våra hästar ska ha fri tillgång på ensilage i vinter. Hur kallt bör det...
Svar
2
· Visningar
931
Senast: unki
·
Hästvård Nu ska min häst snart vaccineras. Är det okej att rida hästen samma dag som vaccineringen (innan den får sprutan)? Kan man ge...
Svar
5
· Visningar
984
Senast: Piavik
·
K
Hästvård Hej! Någon som har erfarenhet av kolik? Hur länge kan det sitta i, ska det bubbla lika mycket på höger och vänster sida av magen, vad...
Svar
1
· Visningar
674
Senast: LinnéaL
·
Hästvård Läste i en artikel i en amerikansk hästtidning att det är mer eller mindre vanligt att ta blodprov på äldre hästar, för att hålla koll...
Svar
12
· Visningar
4 225
Senast: TantEster
·
M
Foder & Strö Skulle behöva något till min häst, då hovslagaren sa att hon var tunn i sina hornväggar. Han tipsade även om något nytt preparat som gör...
Svar
18
· Visningar
2 061
Senast: Marika
·
Hästvård :( måste antagligen åka in och röngta damen:crazy: Men vad kostar det? Har dem röntgen på atg kliniker eller blir det strömsholm?
Svar
6
· Visningar
965
Senast: Mirre
·
Hästvård Har kört ihop sig lite. ET skulle kommit för nån dag sen (minns inte vilken:o ) men hennes son blev sjuk, så då sa vi tors men då...
Svar
7
· Visningar
797
Senast: Mirre
·
C
Hästvård Calles rumpa Calles rumpa Calles rumpa Ser detta ut som en hematom? Dom har ej tagit honom till vet utan bestämt att han skall...
Svar
1
· Visningar
837
Senast: BIMM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp