Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hästarna i stallet går nu på ett klöverbete under tiden stallägaren är uppåt landet o jagar. Så jag tar hand om alla tre hästarna varav...
Svar
2
· Visningar
1 115
Senast: Spirit
·
Hästvård Hej! Vår ponny har en misstänkt hovböld, men hovslagaren kunde inte hitta var den satt när han var ute i veckan. Dock tyckte han att jag...
Svar
8
· Visningar
6 540
Senast: Cim
·
L
Hästvård Har en liten fråga.. Är det riskfyllt att flytta en häst (innan han är vaccinerad mot hästinfluensa) till ett ganska stort stall, med...
Svar
1
· Visningar
806
Senast: **BORTTAGEN**
·
V
Hästvård undrar om det är bra at hästen står inne ved hälta? Dom är ju skapad för at vandra rundt lite hela tiden, och det är ju det bästa för...
Svar
5
· Visningar
1 039
·
S
Hästvård Jag ska klippa min ponny och behöver lite tips å råd... Ska man klippa mot-medhårs? Vilken längd ska man ha? Vill klippa hästen...
Svar
2
· Visningar
832
·
B
Hästvård Skall klippa lillpållen. Har för mig att jag sett en sida med olika "frisyrer". Ska prova en spårklippning eftersom han går ute mycket +...
Svar
1
· Visningar
774
Senast: sprallisen
·
B
Hästvård det här kanske låter konstigt men ja ska prova o ha två magneter en plus och en minus på min hästs framben eftersom han har typ on i... 2
Svar
24
· Visningar
5 179
·
S
Hästvård Är det någon fara om min häst äter jordnötter? Hon stal några från mig idag och verkade gilla det jätte mycket!! Men jag gav inga fler...
Svar
3
· Visningar
2 057
·
P
Hästvård Kloka bukefolk. För en tre veckor sedan blev shettisen min akut hängig. Han var som vanligt på morgonen, pigg och vaken. Jag selade på...
Svar
4
· Visningar
1 043
Senast: pippi27
·
L
Hästvård har idag vaccinerat min häst, men dock är jag 6 dagar för sent ute, dvs förra året blev han sprutad 11/10 o i år blev det 17/10. nu till...
Svar
8
· Visningar
1 143
Senast: lul
·
Hästvård Hur pass mycket brukar det märkas egentligen? Våra två isisar har i sommar och fram till för två veckor sen fått bete, hö och en liten...
Svar
3
· Visningar
1 299
Senast: Icebabe_1
·
S
Hästvård Min häst har fått några knölar på ena sidan, strax bakom sadelgjorden.De är lite olika stora men ungefär som en femkrona. Det är en...
Svar
9
· Visningar
1 246
·
Hästvård Märker nu att pållan börjar få skav av sadelgjorden.Kanske hon blir extra känslig nu när hon släpper hår och vinterpälsen börjar komma...
Svar
1
· Visningar
933
Senast: Torill
·
V
Hästvård Ni med spatthästar, hur fungerar de? går det att rida överhuvudtaget, eller blir de sällskapshästar efter diagnosen? antar att själva...
Svar
10
· Visningar
1 593
Senast: Balderum
·
L
Hästvård har tagit det beslutet nu!=( även om de är ett svårt beslut så måste man tänka på hästen i de läget..tog ut vetrinären och han...
Svar
11
· Visningar
1 374
Senast: Arabis
·
T
Hästvård När jag tog in hästarna nu ikväll upptäckte jag att mitt ena sto var väldigt svullen runt kotan, karleden. Hon blev verkad i förrgår och...
Svar
4
· Visningar
2 221
Senast: Thuja
·
S
Hästvård Da forrytteren min skulle renske hoven på hans høyre bakben i går, ble han SINT! Ørene flatt bakover og glefs glefs! :mad: Han har i...
Svar
1
· Visningar
1 050
·
I
Hästvård Varning... Lite väl långt ;) Har en tre årig halblodsvalack som har haft kolik tre gånger på två veckor nu... Har under dessa 13 åren...
Svar
6
· Visningar
1 413
Senast: Indian
·
G
Hästvård Min svärfar är en "hästkarl av den gamla modellen". Enligt honom så fryser inte hästen när den skakar i musklerna. Den håller värmen...
Svar
19
· Visningar
1 700
Senast: Gul22
·
Q
Hästvård I det stallet jag stod i senast hade de flesta hästar rinnande ögon, likaså min. Fick höra att det var någon typ av virus eller liknande...
Svar
7
· Visningar
1 305
Senast: wildrose
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka