Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Ikväll har jag gårr tre ronder mot Kele.. Suck.. Hon har ju senaste gångerna börjat komma på hur man kan krångla när man ska stickas...
2
Svar
24
· Visningar
3 016
Hästvård Jag fick min foderhäst för ungefär 4 veckor sedan. När hon kom kliade hon sig väldigt mycket. Nu har även 2 andra börjat klia sig. Vi...
Svar
6
· Visningar
1 906
Senast: gonkan
·
Hästvård Skumt... Lixom inne i mankammen... Blev större och större och täckte hela manen och en dag var hela mankammen stenhård och jättesvullen...
Svar
2
· Visningar
1 525
Hästvård När ska jag börja med det?? han har börjat få lite vinterpäls på halsen och ryggen. Sen undrar jag om jag ska rycka min hästs man Har...
Svar
6
· Visningar
1 440
Senast: **BORTTAGEN**
·
L
Hästvård har någon nått tips hur man får hästen att sluta klia svansen, det är inte eksem, utan han började med det för ca 1 v. sedan .. tvätta...
Svar
19
· Visningar
2 041
Senast: Rikkan
·
S
Hästvård Min ponny har varit halt en och en halv vecka, och jag misstänkte hovböld. Hovis var ute igår, och kan inte hitta någin hovböld. Däremot...
Svar
9
· Visningar
10 896
Senast: **BORTTAGEN**
·
E
Hästvård Min häst har spruckna och torra hovar. För ett par dagar sedan blev han akut halt på ett framben. Hittade ingen värme eller svullnad...
2
Svar
24
· Visningar
11 603
Senast: eclipse
·
P
Hästvård Nu när det börjat bli lite kallare funderar jag på att ha min 18-åriga shettis täckad (tunt regntäcke) nattetid för att han inte ska...
Svar
6
· Visningar
1 446
T
Hästvård Hej! Ursäkta för ännu en till synes "dum" fråga, men hur "farligt" är det att skritta på lång tygel. Det jag menar är om det frestar på...
Svar
8
· Visningar
2 704
Senast: Trail
·
C
Hästvård Mitt ena sto har gått på bete hela sommaren.Där hon går nu och har gått hela tiden sedan jag köpte henne för 4 1/2 år sedan är okuperad...
Svar
7
· Visningar
1 763
Senast: Comprende
·
Hästvård Finns det någon som kan svara på varför en del hästar med diagnosen hovbensrotation gipsas?
Svar
2
· Visningar
1 402
B
Hästvård Hej! Tänkte höra om det är någon som har några erfarenheter av hästsimmning? Någon som har åkt med sin konvalecenshäst eller frisk häst...
Svar
6
· Visningar
1 877
Senast: **BORTTAGEN**
·
A
Hästvård Hästen har haft fång och har hovbroskförbening på båda fram. Han är varm och väldigt öm på alla fyra hovar (vid kronranden). Han har...
Svar
7
· Visningar
2 403
G
Hästvård Vilket avmaskningsintervall är det för Cydectin. Har för mig att det var 14 veckor, men nu hittar jag inte anvisningen om intervall...
Svar
2
· Visningar
1 730
Hästvård Veterinär på måndag, igen. Maltes privata delar börjar kosta mig rätt mycket pengar :crazy: Det är infekterat i skapet, svullet men...
2
Svar
26
· Visningar
4 470
Senast: nilema
·
Hästvård har en ponny som lider nått så grym på sommaren pågrund av eksem (knott å insekter, antagligen)...har ett riktigt eksem täcke te henne å...
2
Svar
26
· Visningar
3 986
Senast: Boj
·
Hästvård Har igenom åren förundrats över hur lite strö en del har till sina hästar i deras boxar och spiltor!Så nu undrar jag hur mycket strö har...
2
Svar
28
· Visningar
3 187
V
Hästvård Min hästs sydda sår var jättefint, ändå tills för tre dagar sedan då det var varigt, bubbligt, sprucket och svullet när jag kom ner till...
Svar
11
· Visningar
2 418
Senast: cararv
·
E
Hästvård Vet någon vem man kan ringa till om min häst blir utdömd och jag måste avliva honom. Jag ska ta dit distriktsveterinären för själva...
Svar
7
· Visningar
1 414
Senast: elinda
·
T
Hästvård vet inte riktig om denna tråd ska ligga här, men jag chansar.. Det är så här, min polles ben har stooora sår på alla fyra benen... Vi...
Svar
17
· Visningar
3 287

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Dressyrsnack 17
  • Överproduktion av hud?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp