Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst har haft, vad jag trodde, en ledgångsgalla, på ena framknäet, och en påbörjad på det andra framknäet. Det visar sig att hon...
Svar
2
· Visningar
1 307
Hästvård Min häst fick naproxentabletter nu i förra veckan, och där stod det att hon har livslång slaktkarens, men jag har inte fått ngt papper...
Svar
11
· Visningar
3 157
H
Hästvård Min shetlandsponny är röd i sina ögon och lite svullen sedan 2 dgr tillbaka. Dock ingen feber, nedsatt humör eller dålig aptit. Det hade...
Svar
5
· Visningar
3 212
Senast: strumpan
·
M
Hästvård Min häst får bogskav av sina täcken. Har haft ett bogskydd men det var i stl full och satt aldeles sladdrigt :crazy: Hjälpte altså inte...
2
Svar
34
· Visningar
5 540
Senast: Katta83
·
B
Hästvård Hej! Någon här som har använt sig av en Equiterapueft någon gång till sin häst eller kanske till båda parter? Är intresserad av att...
Svar
16
· Visningar
2 670
Senast: **BORTTAGEN**
·
Hästvård Ni som har T-märkta hästar, hur ser eran veterinärvårdsförsäkring ut? har ni reservationer i den för det hästen blev T-märkt för t ex...
Svar
10
· Visningar
1 608
J
Hästvård Hejsan! Förra veckan var jag iväg med några kompisar på Amundön vid västkusten. Där gick det ett gäng hästar och hade verkligen...
Svar
1
· Visningar
1 580
Hästvård Tänkte att min äldre dam ska få bli lite bortskämd och få benen masserade med liniment efter ridturerna.Kan det vara bra eller är det...
Svar
1
· Visningar
1 631
Senast: Butterfly
·
Hästvård Hejsan! Vill ni hjälpa mig och tolka resultatet på träckprovssvaret jag fick. Prover är gjorda på hästar som är 12 år, 15 år och 5...
Svar
7
· Visningar
1 664
Senast: Magdalena
·
T
Hästvård Pratade om min halta häst för ett tag sedan och några ville veta hur det gick hos veterinären. Hon har ju varit halt på olika ben varje...
Svar
6
· Visningar
1 769
Senast: Tokmaja
·
Hästvård Jag och min kompis stallade våra hätar iett nytt stall i dag.Vi avmaskade dom nu i eftermiddags.Hur länge behöver dom stå inne innan...
Svar
3
· Visningar
1 293
Senast: Mynta2
·
Hästvård Min grannes shettisfol som ar 5 manader gammalt fick i helgen feber. Dagen efter borjade hon dregla, nu varken ater eller dricker hon...
Svar
4
· Visningar
2 013
Senast: adore
·
Hästvård Hur länge måste hästen vila efter influensavaccination och måste det gå ett visst antal dagar innan man kan tävla efter vaccinationen...
Svar
3
· Visningar
1 918
Hästvård Jag går och velar fram och tillbaka ifall jag ska klippa min häst eller inte. :confused: Jag vill gärna att hon ska ha så mycket päls...
Svar
3
· Visningar
1 327
Senast: Lena
·
T
Hästvård Ska ha en ponny i höst som ska ha torv, men VAR köper man det? granngården eller? Hur gör ni? Hur mycket kostar det på ett ungefär? Har...
Svar
1
· Visningar
1 317
Senast: shady
·
V
Hästvård Min häst har fått infektion i sitt sydda sår, som sitter vid armbågsleden. Och jag måste nu sätta på alsolsprit-bandage på hela benet på...
Svar
6
· Visningar
4 390
Senast: vendelay
·
Hästvård Ska flytta min arab kille i helgen till ett nytt stall.nu funderar jag på om jag ska stalla in honom eller inte.Han är väldigt frusen...
Svar
1
· Visningar
1 211
Senast: ankans
·
S
Hästvård Jag hoppade igår och det gick kanonbra. Men så till min fasa efter lektionen när jag borsta av honom så kände jag två svullnader precis...
Svar
6
· Visningar
1 900
Senast: kopparberg
·
F
Hästvård Bara lite nyfiken vad det är för något och vad den är bra för!? Vi hade en (privatägd) ridskolehäst som fick det i våras, men jag tog...
Svar
2
· Visningar
2 017
B
Hästvård måste de ha ett termo täcke eller räcker det med ett tex. flecce eller filt täcke?? :confused:
Svar
2
· Visningar
1 387
Senast: **BORTTAGEN**
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp