Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Antar att denna tråden ska vara här... trots att den är lite mer "trav".. :confused: Läste i Trav Ronden att en av sveriges mest...
Svar
9
· Visningar
1 906
P
Hästvård Hej! Jag undrar om någon är bra på gaffelband. Efter alla år med hästar känns det som om gaffelbandskador är en av de få skador jag...
Svar
2
· Visningar
2 072
Senast: Miagi
·
Hästvård Köpte nyss en arab kille på 17 år.Han hade då lite srickor i hovarna,,,,,,,,skodde om honom.Nu lossnar det små bitar från hans...
Svar
9
· Visningar
2 133
Senast: majja22
·
B
Hästvård Jag har en häst som slänger med ena frambenet när han ska trava. Liksom kastar det upp när han ska igång. Är det någon som varit med om...
Svar
5
· Visningar
1 833
Senast: Boj
·
E
Hästvård Kan någon hjälps mig??. Jag undrar om en diskriktsveterinär kan göra en utdömning på en häst??. Tacksam för svar
Svar
7
· Visningar
1 551
Senast: elinda
·
Hästvård Blodprov på njur- och lever tagna som är nu hemma. Vet sa att han hade förhöjda värden på levern. Sedan har jag inte fått ur dom någon...
Svar
12
· Visningar
7 516
Senast: Krims
·
B
Hästvård Tycker ni att man kan jaktklippa hästen och sedan ha den ute dygnet runt? Med täcke alltså , nu hela september och början av oktober...
Svar
1
· Visningar
1 313
Senast: zana
·
Hästvård Ska lägga om slag med jodopax på pållen lymfangit ben nu. Hur länge ska det sitta? Kan man ta några kompresser, dränka in dom med...
Svar
11
· Visningar
6 172
Senast: Gabriol
·
Hästvård Sådär, det "osprutbara" fölet har fått spruta nummer två.."bara" 18 kvar.. Iaf, sprutade i bringan idag, eller musklerna som går ner...
Svar
7
· Visningar
2 553
L
Hästvård Min travare gick inte helt bra i senaste snabbjobbet. Han var alltså inte halt, men han fick det inte att stämma och bjöd inte riktigt...
Svar
6
· Visningar
1 575
Senast: Lindi
·
Hästvård Jag har problem. Med stort P. Vet var ju här idag. Kele ska ha penicillin TVÅ gånger per dag i TIO dagar. Ha ha *ironi* Jag fick magont...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 045
A
Hästvård Min pålla har varit "skendräktig" i ca fem veckor nu och det verkar inte vilja ge med sig :crazy: Idag när jag kollade så var den ena...
Svar
2
· Visningar
1 839
Senast: **BORTTAGEN**
·
B
Hästvård Berätta allt ni kan! Min kompis häst har råkat ut för detta efter att hon gjort illa sig i hagen. Det är en liten (ca 5 krona...
Svar
1
· Visningar
1 382
Senast: **BORTTAGEN**
·
Hästvård Min "alternativare" berättade att min ena ponnytravare hade problem med äggstockarna, när hon undersöktes för några veckor sedan. Hon...
Svar
2
· Visningar
1 903
Senast: ameo
·
B
Hästvård Hmm...min pålle har haft grova ätstörningar som nästan är helt borta nu men detta resulterarade i att han har ätit på allt och hela...
Svar
5
· Visningar
1 284
Senast: Butterfly
·
B
Hästvård Hej! Jag har med ljus o lykta sökt min vet både idag o nu på morgonen för att jag vill att hon ska komma ut till min häst pga misstänkt...
Svar
5
· Visningar
1 531
Senast: **BORTTAGEN**
·
K
Hästvård Hur gör ni som har era hästar ute på natten fortfarande, har ni börjat att lägga på täcke på natten? När tänker ni ta in hästarna? (ni...
2
Svar
22
· Visningar
3 642
Senast: Korven
·
A
Hästvård Jag har hört talas om ett tyskt system som ska kunna avhjälpa eksem, men jag vet inte namnet på det...Hoppas att någon vet vilket jag...
Svar
15
· Visningar
2 670
Senast: Korven
·
W
Hästvård 1. Vad använder man en gasbinda till :D 2. Vad använder man en steril kompress till :) 3. Vad ska finnas med i en sjuklåda :confused:
Svar
1
· Visningar
1 816
Senast: Wobbler
·
T
Hästvård Mitt lilla lamm har börjat bete sig märkligt vid ridning och det som jag först trodde kanske var tonårsfasoner och test av matte verkar...
Svar
13
· Visningar
2 446
Senast: tretjak
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp