Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Lite rapporter för de som är intresserade: Osprutbara fölet - vi satte ut PC:t efter halva kuren när dte verkligen övht inte gick att...
Svar
3
· Visningar
1 259
H
Hästvård Är det någon som har någon erfarenhet av det. Min häst sprakade sig på skenbenet bak så det blev en bula och det har inte gått bort (ca...
Svar
3
· Visningar
1 179
F
Svar
7
· Visningar
2 117
Senast: SaraMara
·
Hästvård Min ponny har börjat dra in huvudet mot bogen då jag rider, först trodde jag att han var trött och ville slippa "jobba".Men jag börjar...
Svar
8
· Visningar
1 739
Senast: Zaskia
·
Hästvård nu inför höst och vinter, just för att de ska få bättre vinterpäls... är det någon som ger det och funkar det ? I mitt stall tycker de...
Svar
14
· Visningar
2 717
Senast: Gul22
·
W
Hästvård Hur ska ett sår vara för att man ska använda Jodopax på det :confused:
Svar
1
· Visningar
1 442
Senast: Magdalena
·
W
Hästvård Vad är koksaltlösning :confused: När använder man det o.s.v :confused:
Svar
3
· Visningar
2 389
Senast: elodtgg
·
M
Hästvård Vad tror ni följande problem kan bero på? Det går oftast bra att sitta upp på hästen, när man har longerat eller lett på promenad...
Svar
8
· Visningar
1 997
Senast: settan
·
Hästvård Nu har vi kommit pa vad som orsakade shettisfolets blasor pa tungan (tror vi iaf). Eftersom penicillinet inte hjalpte borjade Linda soka...
Svar
2
· Visningar
1 109
Senast: Jillybean
·
Hästvård Min häst gick barfota i somras ca. 3 veckor, då han inte reds utan bara gick på bete. När jag skulle börja rida igen satt vi på skor på...
Svar
10
· Visningar
3 711
L
Hästvård Kan man låta sin häst vara helt utan täcke under vintern trots att det är några plusgrader i stallet och kanske 10 minus ute...
Svar
5
· Visningar
1 428
Senast: suisyola
·
W
Hästvård Vad använder man Jodopax till :confused:
Svar
12
· Visningar
1 936
Senast: Magdalena
·
B
Hästvård Jag har, men dock med ett ofodrat regntäcke som andas så han inte blir blöt och kall :crazy: Men jag vet inte om jag är för pjoltig...
Svar
18
· Visningar
3 018
Senast: RebeckaKihlberg
·
Hästvård Kan en häst gå så oregelbundet ibland att den ser halt ut? Eller för att förtydliga det hela: Igår ville min svägerska följa med och...
Svar
1
· Visningar
1 275
Senast: Egot
·
V
Hästvård En häst som ligger mig varmt om hjärtat var på klinik idag och undersöktes pga en lätt hälta som hans ägare upptäckt i ena bakbenet...
Svar
15
· Visningar
2 176
Senast: veronican
·
S
Hästvård Undrar om det finns nån som vet var man kan få tag på Zinkaband efter att det har utgått ur Apotekets sortiment? Finns det nån annat...
Svar
4
· Visningar
1 655
Senast: loch
·
I
Hästvård Hej svejs! Jag hittade en massa konstiga larver (inte maskar) i gödselstacken när jag grävde där häromdagen. De var ungefär 3-4 cm långa...
Svar
3
· Visningar
6 130
Senast: Anton
·
M
Hästvård min lilla shettis har fått fång, nu! trots att han bara betar ca en timma om dagen, och har gjort det ganska länge. dock bara 15min/dag...
2
Svar
25
· Visningar
3 584
Senast: maximilia
·
Hästvård Igår hade min påller en bakhov som var lite ljumen.Ingen hälta eller nåt utan han var som vanligt.Han vilade både i går och i dag.Idag...
Svar
4
· Visningar
1 323
Senast: charmant
·
R
Hästvård Är det någon som vet en sida på internet där man kan söka på olika skador och sjukdomar på hästar??? Vore tacksam om någon vet. Söker...
Svar
5
· Visningar
5 179
Senast: ang
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp