Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Hästvård Orken tar snart slut, shettisen var helt klart bättre, det hade slutat rinna och hon var riktigt vit i ögonen i eftermiddag vid 15,30...
Svar
9
· Visningar
1 454
Senast: Hästen
·
Hästvård Hjälp mig här nu!!! Alla i stallet har fått panik att hästarna ska bli förkylda. Hästar är känsliga för drag och därför ska alla dörrar...
Svar
13
· Visningar
2 834
Senast: AnnaKarinA
·
W
Hästvård Hur ska ett sår vara för att man ska använda Koksaltlösning på det :confused:
Svar
15
· Visningar
11 435
Senast: asslan
·
S
Hästvård Har precis fått lära mig att man skall blanda olivolja och kokt ringblomma och sätta på dåliga hovar. Har någon hört det innan? :confused:
Svar
4
· Visningar
1 361
Senast: lizan
·
S
Hästvård Jag tror jag blir stollig på min häst snart... Den här sommaren har hon först blivit sparkad, sedan sträckt sig och nu har hon ett...
Svar
2
· Visningar
1 253
Senast: Centaur
·
Hästvård Hur gör jag för att räkna ut hur mycket min häst väger. Jag har för mig att det ska gå med ett vanligt måttband :confused: men kommer...
Svar
8
· Visningar
1 732
Senast: shapiro
·
Hästvård Någon som har häst med astma? Hur fungerar det för er, är det dålig prognos? Ska hästen gå på medicin hela tiden eller bara när den är...
Svar
11
· Visningar
2 362
Senast: Calazirya
·
W
Hästvård Någon som vet någon bokhandel på internet som säljer boken "Hästen - skötsel och vård" :bump: Vill så gärna ha den :cry:
Svar
2
· Visningar
1 143
Senast: mannis
·
S
Hästvård Jag är ganska ny i vårt stall och hästarna har ju varit ute, så jag har inte märkt det förrän igår. Boxgrannen är krubbitare!!! Jag...
Svar
16
· Visningar
1 731
Senast: Nina83
·
V
Hästvård Hur lyckas de?? Igår upptäckte jag att min fröken hade skurit sig mitt på mulen, ett ganska djupt sår som nog hade behövt sys ihop om...
Svar
4
· Visningar
1 532
Senast: Domaren
·
H
Hästvård Har "en" fråga angående kotledsinflammation... Om en häst haft det, kan man rida den "fullt ut" igen? Vad kan det bero på att hästen får...
Svar
1
· Visningar
1 366
A
Hästvård Jag har hört att AloeVera och TeaTreeOil är bra för eksem hästar,,, vad ska jag anävnda, hur, vart får jag tag på det och vad kostar...
2
Svar
24
· Visningar
4 709
Senast: Balderum
·
B
Hästvård Kom till stallet idag och min häst hade ett rinnigt öga :( Han kisade lite med det också, men han såg med det. Han har stått ute på bete...
2
Svar
31
· Visningar
5 836
Senast: Nenne1
·
Hästvård min häst har väldigt lång päls. Den är inte tjock, utan stråna är bara långa. Vad kan det bero på? Hon är pigg o frisk i övrigt, men...
Svar
2
· Visningar
1 446
Senast: strumpan
·
J
Hästvård En assistent till en hästtandläkare hade kurs för oss ida, och kollade på våra hästar. riktigt läskit =S alla sög in bettet och hade...
Svar
2
· Visningar
1 056
Senast: jojjo_blondin
·
B
Hästvård Vi diskuterade i stallet idag om när du kan tävla om du gett din häst en botulism-spruta (finns det ett eller flera vaccin??). En sa 5...
Svar
17
· Visningar
7 010
Senast: Elektron
·
Hästvård jag har tittat en hel del med avsmak på den skoning min häst fått när hon varit utlånad. inte ser det särskilt snyggt ut - borde fota så...
Svar
8
· Visningar
1 552
Senast: moiran
·
C
Hästvård Min 2-åring har börjat halta en del, men hältan verkar försvinna emellanåt och sen kommer den tillbaka igen. Vad jag kan se är det höger...
Svar
9
· Visningar
1 552
Senast: cliria
·
W
Hästvård Hur ska ett sår vara för att man ska använda Helosan på det :confused:
Svar
8
· Visningar
11 870
Senast: Lena
·
Hästvård har min häst.. vad göra? sluta rida tills det går över? rida barbacka? precis köpt ny sadel, haft provare ute å så
Svar
6
· Visningar
1 366
Senast: Lejonelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp