Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Foder & Strö Nu ska vi se om jag kan uttrycka mig rätt. Fick mig en fundering idag när jag började ge hästen kraftfoder igen efter sin...
Svar
3
· Visningar
719
Senast: pinky
·
Hästvård Herregud. Kom precis på att min hästs vaccinationsintyg gick ut den 2 juni detta året. Eftersom hon varit skadad (kotledsinflammation)...
Svar
2
· Visningar
661
Senast: Magnum
·
C
Hästvård Skulle vara tacksam för lite hjälp angående min 3-års valack som ska säljas och nu visade hälta på böjprovet... Jag har haft honom...
Svar
12
· Visningar
2 339
A
Hästvård Insåg i måndags att min lilla ponny hade fått mugg på vänster frams karled. Inget farligare med det, bara jag kommer på vad orsaken kan...
Svar
19
· Visningar
1 311
Senast: Tussilago
·
Hästvård Om en häst fått en muskelsträckning ( ovanför hasen upp mot korset) hur skulle ni behandla? Veterinär eller Equiterapeut? Vila...
Svar
11
· Visningar
16 778
Senast: ankic
·
J
Foder & Strö Min häst blir Istadig 6 fullkomligt galen av Havre, kommer ni på nått bra foder, utan för mycket fett i som han kan gå med? Just nu har...
2
Svar
38
· Visningar
1 773
Senast: Wentona
·
F
Hästvård dalarna (eller iaf. falun/borlänge) har drabbats av kvarka! jag vet inte mer om sjukdomen än att hästen får hög feber, dålig aptit och...
2
Svar
24
· Visningar
2 287
Senast: sebolina
·
A
Foder & Strö Hej! Har letat runt lite bland alla inlägg men inte hittat riktigt det jag sökte. därför måste jag fråga en sak.. Om hästar i...
Svar
6
· Visningar
941
Senast: Wentona
·
F
Hästvård Ni som vill får gärna hjälpa till att analysera detta problem! Pållen min har stått i ett år (inte pga av skada) och nu när jag...
Svar
17
· Visningar
1 438
Senast: Fjoll
·
Hästvård Teorier? Som synes så har vänster framhov fått en rand som på utsidan är en "grop" inåt och på insidan hoven en bula utåt. Det är...
2
Svar
37
· Visningar
4 601
Senast: hovis
·
Hästvård Har en häst som hostar. Har behandlats en period med fabrol och något kortison minns inte vad det hette. Detta hjälpte lite si och så...
Svar
12
· Visningar
3 554
Senast: jens
·
Hästvård Någon som använt detta medel och hästen fått fång? Har hört att det ska finnas en förhöjd risk att få fång om man ger detta...
Svar
11
· Visningar
2 024
Foder & Strö Ni som ger mineraler på bete, hur fodrar ni det? Jag har försökt med mineralbalja men det funkar inte med mina hästar. Skulle helst...
Svar
12
· Visningar
1 094
Senast: Piraja
·
W
Foder & Strö Min häst äter inte pelletrerad (stavning) lusern men det var en som rekomenderade att prova hackad lusern istället. Men jag undrar fall...
Svar
4
· Visningar
647
Senast: Weeei
·
N
Hästvård Har en islandsvallack på foder som är 20 år nu, han har mest eksem i svans och man.:( Idag hämtade vi hans eksemtäcke och provade det...
Svar
9
· Visningar
2 407
Senast: Norrberge
·
Hästvård Ni med eksemhästar, vad gör ni med dem? Alltså, med eksemen? Tvättar ni med något, vad? Har de alltid täcke på sig i hagen och så...
Svar
13
· Visningar
1 541
Senast: lantisen_girl
·
Hästvård Jag skrev en tråd för ett tag sen att jag ville se hästar med mycket muskler, men nu vill jag se motsatsen. - Hästar med lite muskler! :p
Svar
18
· Visningar
2 543
Senast: Bison
·
A
Hästvård Min kompis misstänker att hennes häst har cushing och hon skulle gärna vilja komma i kontakt med en erfaren och kunnig veterinär på...
Svar
2
· Visningar
979
Senast: AnnikaH
·
Hästvård Någon som anlitat Agrias Telefonveterinär? Jag skulle vilja komma i kontakt med någon eller några av er så fall! /FiaLotta
Svar
7
· Visningar
2 074
Senast: ekonomisk
·
P
Foder & Strö Jag har en D-ponny vallack som är precis lagom nu i hullet o har börjat få rikligt med muskler. Men han har ingen sån där framåtbjudning...
Svar
7
· Visningar
789
Senast: LillOhlsson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Bärstol
  • Melatonin
  • Störiga saker vi stör oss på, del 33

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp