Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård Har äntligen fått tag i flytande Hjorthorns olja vill ha lite tips om jag skall blanda ut det med något? Hur får jag ut det lättast på...
Svar
3
· Visningar
1 254
Senast: hejzan
·
Hästvård Någon som vet var det köpes? Har ett fultsår på unghästen och tänkte att det skulle vara en bra idé... Hittar inte i spotekets...
Svar
2
· Visningar
836
Senast: inspir
·
Hästvård Har fått tillbaka resultat från en borrelia undersökning. det står "Antikroppar påvisade avseende Borrelia burgdorferi, titer: 1:160...
Svar
7
· Visningar
1 073
Senast: krambanan
·
Hästvård var inne i Hästbutiken igår och såg att de sålde äppelcidervinäger till ganska dyra priser... Jag har inte planerat ge det till min...
Svar
7
· Visningar
1 292
Senast: Boj
·
P
Hästvård har två saker jag undrar vad det är. 1(första bilden) är något som liknar vårtor,som sitter i hovskägget,vad är det? bild 2.är...
Svar
18
· Visningar
2 595
Senast: BonRaiz
·
G
Hästvård Den ena veterinären säger att samma som ivomec gäller, dvs 6-8 v. Den andra veterinären säger att det är två ggr per år som...
Svar
14
· Visningar
1 244
Senast: Trissa
·
Hästvård Veterinärn kommer ut idag och ska kolla på hästen som jag har på foder. Vad ska jag tänka på? Vad ska jag har till hästen? Grimma och...
Svar
1
· Visningar
705
Senast: pollan
·
Foder & Strö Eftersom min tråd försvann så formulerar jag om frågan... Betalar ni något för att få höet hemkört? och vad tycker ni är rimligt?
Svar
6
· Visningar
802
Senast: BIMM
·
J
Hästvård Någon som har någon erfarenhet av det? Om det hjälpt mot klådan av sol/intektsangrepp?
Svar
16
· Visningar
4 792
Senast: Nordstjarna
·
Foder & Strö Vi har fått det mesta av vårt hö, jättefint. MEN, en annan vi brukar köpa av har inte börjat slå än, och nu när man tittar på TIMOTEJEN...
Svar
15
· Visningar
1 417
Senast: krocket
·
E
Hästvård Har både shettis och storhäst, har märkt att det finns en tendens att shettisar i vissa fall inte behandlas med samma, tja, nu kan vi...
Svar
6
· Visningar
834
Senast: åke
·
S
Hästvård Pratade me en ridlärare idag om dne häst jag ev ska köpa loss från de- vi började prata om en anna häst de fått avliva pga Kissing Spice...
Svar
2
· Visningar
1 328
Senast: juvelen
·
Hästvård ja idag har madame haft sitt första besök av en equiterapeut. hon gicks igenom från top till tå. och vi hittade en hel del som ska...
Svar
6
· Visningar
989
Senast: fragansia
·
G
Hästvård :eek: Har ni något tips om hur jag kan minska ner användandet av uteboxarna som toalett ??? Vi har 3 öppna boxar(vindskydd). Tyvärr...
2
Svar
35
· Visningar
2 314
Senast: Goldi
·
Hästvård Nån som provat Andequin (stavning) vid hovledsinflammation? Som alternativ att behöva stalla in på nätterna= ensam i stallet, och gå...
Svar
14
· Visningar
1 823
Senast: Apollo
·
Foder & Strö Har sett detta på ett par fåtal ställen. Varför har de sådana? Och vad är det för 'speciellt' med dessa? :bow:
Svar
10
· Visningar
18 373
Senast: DavidS
·
N
Foder & Strö När sår man vall? Kan man göra det på hösten eller måste man göra det på våren?
Svar
3
· Visningar
1 589
Senast: DavidS
·
Hästvård Hur ofta stretchar ni era hästar? Efter varje ridning eller bara sporadiskt? Hur viktigt är det eg. att man stretchar? Själv gör jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 180
Senast: doleron
·
I
Hästvård Hur bra är det igentligen? Hur mycket mindre bitna blir dom? Blir dom mindre bitna över huvud taget?
2
Svar
33
· Visningar
2 056
Senast: Moheed
·
A
Hästvård Vad har ni som myggmedel så här på sommaren? Köper ni något färdigblandat från hästbutik eller blandar ni ihop nåt hemma? Vi hade...
Svar
11
· Visningar
1 225
Senast: lundborg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp