Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag har för första gången fått se en livs levande fästing!!! Här uppe i norr(fjällvärlden...) är det inte allt för vanligt förkommande...
Svar
3
· Visningar
665
Senast: kicki71
·
Hästvård Jag är lite osäker på vad jag ska göra. Det är så här att min häst har börjat kissa onormalt mkt, vilket kanske inte ska ses som ngt...
Svar
6
· Visningar
892
Senast: myrkur
·
Hästvård Vad kan orsaka fång? Mitt fbl sto släpptes på bete runt den 20e maj, då hade jag betat henne en del o sen släppte jag ut henne på...
2
Svar
24
· Visningar
2 186
Senast: QuickStar
·
C
Hästvård Har en islandshäst som kliar sig i manen och nu funderar jag på att ge honom bla linfröolja som många här inne rekommenderar. Hur...
Svar
1
· Visningar
724
Senast: Boj
·
Hästvård Nu vill jag höra, varför har man det? Är det för att hästarna är sköra i benen eller? Ja jag är ung och oerfaren inom många saker i...
2
Svar
39
· Visningar
2 633
Senast: queenie
·
Foder & Strö ...till allt för smal, KRÄSEN 1-åring på bete. Han är fullt frisk,parasitfri, fina tänder, pigg och glad, äter bete och hö med god...
Svar
5
· Visningar
714
Senast: queenie
·
H
Hästvård hej! min häst har lite veka kotor bak. jag vet att det sliter mer på senapparaten och vissa säger att sådana hästar håller sämre...
Svar
18
· Visningar
3 872
Senast: Stopek
·
Foder & Strö Mat till dräktigt sto. Kompisens sto är dräktigt, och går på bete av "tamare" sort. Plus att hon äter idag ca 1/2 kg Krafft Grund, jag...
Svar
7
· Visningar
907
Senast: queenie
·
M
Hästvård Hoppas denna tråd hamnar rätt... jag har ett treårigt sto som väldigt snabbt vuxit och blivit stor för sin ålder och ras...
Svar
4
· Visningar
975
Senast: magdatjo
·
K
Foder & Strö Om man vill utfodra en shettis och ett dräktigt islandssto som går tillsammans en hel vinter i en lösdrift, hur löser man det praktiskt...
Svar
7
· Visningar
1 277
Senast: Boj
·
Hästvård Eh nya påhitt..nån som tror på denna påse till hästen att andas i..:crazy: Kolla länk.. Nån som sett nån vildhäst andas i påse?:eek...
Svar
17
· Visningar
1 471
Senast: mimus
·
Foder & Strö Det är så att våran tredje box, den s.k höboxen, ska bli en hästbox till hösten. De innebär att allt korn, havre och betfor måste...
Svar
2
· Visningar
803
Senast: SaraXX
·
Hästvård Min häst brukar "alltid" året runt klia sig mkt på kroppen. Alltså gnugga sig mot sakker, så pälsen blir "tussig". Nu på betet i år får...
Svar
15
· Visningar
1 256
Senast: annikasofia
·
Foder & Strö Fick mitt analyssvar idag! Jag kan inte komma ihåg om jag ska använda siffrorna för kg foder eller kg torrsubstans när jag räknar ut...
Svar
2
· Visningar
725
Senast: DavidS
·
U
Hästvård hästen har ett kanske 4 cm långt sår..de ser okej ut..men är lite svullet runt om. vad är bäst att ta på..sån lila sprej..eller aloe...
Svar
11
· Visningar
1 203
Senast: Alazan
·
O
Foder & Strö Vissa säger att höet måste lagras ett tag innan man får fodra med det. I så fall skulle jag vilja veta varför? Och hur länge ska det...
2
Svar
20
· Visningar
3 110
Senast: mahlmt
·
G
Hästvård Jag har haft samma hovslagare till min häst i tre år, och innan det känner jag honom genom att han skodde medryttarhäst och...
Svar
5
· Visningar
914
Senast: Ingela_S
·
O
Hästvård Har en ponny som har haft fång för 5 år sedan och nu har den börjat spöka igen och han har varit stel och lite trött. Nu börjar han bli...
Svar
4
· Visningar
764
Senast: axel
·
Hästvård ok... jag igen :cool: nu har pålle vilat i 6 månader och är inte det minsta bättre å matte håller på å få hjärnblödning... så...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 341
Senast: Messy
·
M
Hästvård Pållen går på bete och har i omgångar slitit av sig sina framskor. Nu får han gå utan vilket han klarar bra rent ömhetsmässigt. Men nu...
Svar
3
· Visningar
982
Senast: åke
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Dressyrsnack 17
  • Överproduktion av hud?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp