Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

E
Hästvård Har både shettis och storhäst, har märkt att det finns en tendens att shettisar i vissa fall inte behandlas med samma, tja, nu kan vi...
Svar
6
· Visningar
834
Senast: åke
·
S
Hästvård Pratade me en ridlärare idag om dne häst jag ev ska köpa loss från de- vi började prata om en anna häst de fått avliva pga Kissing Spice...
Svar
2
· Visningar
1 333
Senast: juvelen
·
Hästvård ja idag har madame haft sitt första besök av en equiterapeut. hon gicks igenom från top till tå. och vi hittade en hel del som ska...
Svar
6
· Visningar
989
Senast: fragansia
·
G
Hästvård :eek: Har ni något tips om hur jag kan minska ner användandet av uteboxarna som toalett ??? Vi har 3 öppna boxar(vindskydd). Tyvärr...
2
Svar
35
· Visningar
2 316
Senast: Goldi
·
Hästvård Nån som provat Andequin (stavning) vid hovledsinflammation? Som alternativ att behöva stalla in på nätterna= ensam i stallet, och gå...
Svar
14
· Visningar
1 823
Senast: Apollo
·
Foder & Strö Har sett detta på ett par fåtal ställen. Varför har de sådana? Och vad är det för 'speciellt' med dessa? :bow:
Svar
10
· Visningar
18 388
Senast: DavidS
·
N
Foder & Strö När sår man vall? Kan man göra det på hösten eller måste man göra det på våren?
Svar
3
· Visningar
1 596
Senast: DavidS
·
Hästvård Hur ofta stretchar ni era hästar? Efter varje ridning eller bara sporadiskt? Hur viktigt är det eg. att man stretchar? Själv gör jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 184
Senast: doleron
·
I
Hästvård Hur bra är det igentligen? Hur mycket mindre bitna blir dom? Blir dom mindre bitna över huvud taget?
2
Svar
33
· Visningar
2 056
Senast: Moheed
·
A
Hästvård Vad har ni som myggmedel så här på sommaren? Köper ni något färdigblandat från hästbutik eller blandar ni ihop nåt hemma? Vi hade...
Svar
11
· Visningar
1 226
Senast: lundborg
·
L
Foder & Strö Mina hästar är väldigt lättfödda och det hö jag använt har nog varit i kraftigaste laget.Jag måste nu försöka få tag på ett hö med lägre...
2
Svar
22
· Visningar
1 716
Senast: pinky
·
F
Hästvård Hej! Har en helt hopplöst häst som bara tappar framskorna hela tiden. Köpte honom för två veckor sedan och den förre ägaren hade...
Svar
14
· Visningar
1 707
Senast: Fiatempo
·
Hästvård I kväll när jag skulle ut och rida hände följande; jag hade gjort allting klart utom tränsat, hästen stod i gången. Hon stod och såg...
2
Svar
23
· Visningar
2 154
Senast: kopur
·
L
Hästvård Är det någon som har varit med om något liknande? :confused: Min häst har fått längsgående sprickor i kronranden som sedan växer ned i...
Svar
2
· Visningar
1 365
Senast: LivJ
·
B
Hästvård Jag undrar om det finns något dylikt?? Eller nån typ av balsam kanske? Min ponnys man blir spröd och livlös på sommaren när solen...
Svar
2
· Visningar
579
Senast: burton
·
  • Låst
Hästvård Någon som vet något om den medicinen? Resultat av behandlingen? Hur många behandlingar gjordes? (Försäkringsbolaget är MYCKET tveksamma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 251
Senast: Snuffsan
·
A
Hästvård Vill dra ut vargtänderna på min treåring. Undrar om det är någon som gjort detta på hallands djursjukhus... Var det dyrt? Hur gick det till?
Svar
2
· Visningar
695
Senast: Tynna
·
Hästvård Min häst var i söndags inte ren fram, vilket vi först misstänkte var en skada i framknä från i våras som gått upp. När vet kom ut måndag...
2
Svar
27
· Visningar
2 554
Senast: fia-lisa
·
P
Foder & Strö I senaste hästfynd läste jag om olika foder som hade hjälpt vid bantning av hästar, typ. Det som nämdes var ex. Basiblock, Alger, st...
2
Svar
30
· Visningar
2 313
K
Hästvård nu komme snart veterinären..de e de värsta jag vet!! hästen min har trampat ner i ett halvmeter djupt hål, bland en massa stenar i...
Svar
1
· Visningar
649
Senast: Royal_724
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp