Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej! Min häst har fått mugg på ena bakbenet, de andra benet är fina. Är det vanligt att de bara får mugg på ett ben? Jag tycker att det...
Svar
13
· Visningar
1 467
Senast: super
·
Hästvård Sitter och bläddrar i en broschyr från Jordbruksverket om parasiter. Läser lite om fotskabb och inser att det stämmer in på min ena...
Svar
10
· Visningar
1 470
Senast: sthu
·
Hästvård ungfär hur mycket skulle de kosta att kolla/röntga hästens rygg hos veterinären? :)
Svar
4
· Visningar
723
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Hej! Hoppas att någon kan hjälpa mig här då jag inte vet vad jag ska göra längre. Har en häst med ett rejält ödem som går från bröstet...
Svar
1
· Visningar
2 954
Senast: skuggi
·
Foder & Strö I onsdags var jag med hästen hos veterinären för en rutincheck av tänderna, då visade det sig att hon hade ett stort karieshål i den...
Svar
10
· Visningar
1 219
Senast: remmis
·
Hästvård Hej! Jag äger en nätt kallblodsvalack som tränas regelbundet & tävlas på LB nivå i dressyr. Härom veckan så började det regna så...
Svar
10
· Visningar
1 194
Hästvård Jag har varit lyckligt förskonad från att ha konvalcenshäst fram tills nu. Och jag känner bara; hur orkar man?! Jag är en hönsmamma...
2
Svar
22
· Visningar
2 430
Senast: lil-sis
·
Foder & Strö Hejsan! Är en riktig nybörjare när det kommer till kraftfoder och behöver därför lite rådgivning :) Ska precis sätta igång min häst...
Svar
4
· Visningar
724
Senast: Dandylinn
·
Hästvård Hej Nu vill jag be om er hjälp som kan det här med benställningar och dess inverkan (hållbarhet) på hästen. Jag har fullkomligt kärat...
Svar
15
· Visningar
2 391
Senast: AnetteT
·
Hästvård Mitt sto blev sparkad för ett tag sen, väldigt halt och röntgades då hon inte blev bättre trots vila och sjukhage.. röntgen visade att...
Svar
9
· Visningar
1 436
Senast: Görel
·
Hästvård Hej, Jag skulle vilja och behöva raka min kallblodstravare men är rädd att de är för tidigt.. :) När klipper/rakar ni era hästar för...
Svar
10
· Visningar
996
Hästvård Skall gräva ner mig. Igår ringde ordförande för föreningen jag står hos. Hon är sååååå bekymrad över hur min häst mår utgående från vad...
Svar
16
· Visningar
2 002
Senast: vinkelina
·
Foder & Strö Någon som kan berätta lite mer om varför det blir så? Är det alltid för att höet är packat fuktigt eller finns det andra anledningar...
Svar
14
· Visningar
2 441
Senast: a1agnlju
·
Hästvård Ni som köpt ett ungt fullblod (4 år) som gått på banan, hur har ni besiktigat den? Har ni gjort böjprov? Är det något speciellt man...
Svar
6
· Visningar
1 198
Hästvård Jag befinner mig mitt i alla hästälskares mardröm.. Var hos veterinären i förrgår med vår 4åring pga att han var lite halt på ena...
Svar
7
· Visningar
3 429
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö Fick 3 hö analyser av bonden idag som vill jag ska välja omgående. Kan ni hjälpa mig välja hösilage? Läser man energin per mj/kg eller...
Svar
10
· Visningar
1 145
Senast: hera_
·
Foder & Strö Hej Ska bygga nytt stall för 9 hästar. Och nu har jag huvudbry över grovfoderhanteringen. Hur har ni som har lite fler hästar löst...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 409
Senast: axel
·
Foder & Strö Har just fått analysen på höensilaget. Oerhört bra värden: TS:75.5 MJ /kg :7.9 SmP /kg:62 ca. g/kgTS:5.5 p. g/kgTS:2. 6 mg/kgTS:3.5 Men...
Svar
3
· Visningar
885
Senast: Fille
·
Hästvård Vet inte riktigt vilken kategori jag skulle lägga in detta i men det får bli här! Jag har funderat på det här med att somna in själv...
2
Svar
22
· Visningar
2 994
Foder & Strö Som rubriken lyder hur ger ni kalk? Behövde tillföra kalk förra året och köpte en säck kalk. Gav det i betforen och den sjönk alltid...
Svar
4
· Visningar
956

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • 1-årsvaccination
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp