Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Är det i pellets form ? tacksam för svar
Svar
10
· Visningar
1 667
M
Hästvård Jag är lite nyfiken på hur ni upplever att rida hästen barfota på vintern, med risk för is och liknande? Rider just nu en häst som är...
Svar
8
· Visningar
1 301
Senast: TantEster
·
T
Foder & Strö Vet att det finns havre att köpa, som pigga hästar inte får "tomtar på loftet" av. Är det någon som vet om det är någon viss sorts...
Svar
5
· Visningar
709
Senast: suisyola
·
Hästvård Min häst har börjat klia sig en massa och han har en fläck på bogen där han har börjat tappa päls och huden är väldigt mjällig...
Svar
5
· Visningar
1 751
Senast: ElisabetBentmar
·
S
Foder & Strö Tycker ni detta är för lite/mycket för en D-ponny? Han rids varje dag men får 1-2 vilodagar. Oftast 2 eftersom han tränas 2 gånger i...
Svar
4
· Visningar
678
K
Foder & Strö Återigen är min ponny lös i magen. Finns någon foder som är extra snällt mot magen? Tips! Någon?
Svar
4
· Visningar
898
L
Foder & Strö Hej! Kan någon duktig svara vad det ska va för kvot mellan mg och P (har ej lärt mig något om magnesium tyvärr :() Hur mycket mg...
Svar
7
· Visningar
868
I
Foder & Strö det var kanske att ta i... hon äter hö... men inget annat, hon vägrar äta kraft, morötter, betfor, havre, ja allt som hon förut kastat...
Svar
1
· Visningar
721
Foder & Strö Är det någon som har näringsinnehåll på hela linfrön?
Svar
1
· Visningar
536
Senast: Linnuzzi
·
Foder & Strö Om man har mycket Mj i sin foderstat men 98% av det kommer ifrån grovfodret (hö och lusern) då spelar det väl ingen roll? Kommer att...
Svar
8
· Visningar
863
Senast: Magdalena
·
Foder & Strö För att få en bra foderstat så gäller det ju att veta hur mycket kusen väger. Inte så lätt alla gånger! Vilken formel är bäst att...
Svar
5
· Visningar
840
Senast: moonlightgarden
·
Hästvård Hjälp! Sedan förra ponny fick fång av att tappa en sko när det var fruset så.. Nuvarande lilla tös har "perfekta" hovar men är för...
Svar
3
· Visningar
1 063
J
Foder & Strö Prövade idag att ge min häst Ört-musli (från Eggersmann). Det var INGEN hit alls. En annan häst i stallet åt det med glädje, men inte...
Svar
11
· Visningar
875
Senast: Krabban
·
Foder & Strö Till en travare som ska omskolas till ridhäst? Han är inte tränad alls de närmsta åren utan har gått som sällskap åt en annan travare...
Svar
4
· Visningar
561
Senast: majola
·
B
Foder & Strö finns det säkert flera trådar om detta men jag undrar lite om en sak. Vi har nästan slut på hö och tvingas ev ge hästarna hösilage...
Svar
1
· Visningar
588
Hästvård Min unghingst, numera valack, blev kastrerad i tisdags och i och med det blev han sövd. Såret ser jättefint ut, han är pigg och glad och...
Svar
2
· Visningar
742
Senast: Boj
·
Hästvård Jag har några funderingar angående kastrering till er som har erfarenhet av detta. Min pålle blev kastrerad i tisdags och jag är lite...
Svar
3
· Visningar
633
V
Foder & Strö Har en kanske något märklig fråga nämligen om det skulle kunna finnas nåt samband mellan hur mycket hästen skiter och hur foderstaten är...
Svar
2
· Visningar
662
Senast: Gitti
·
I
Foder & Strö Vad bör pållarna ha förutom hö/ensilage? (Förstås beroende på värdet, komplement med kraft ;))Men MINERALER :confused: - hur löser ni...
Svar
4
· Visningar
887
Senast: izza
·
L
Hästvård Mitt högdräktiga sto vägrar gå ett steg idag. :crazy: Vid utsläpp när de försökte få henne att gå ut gick det inte att se någon hälta...
Svar
17
· Visningar
1 704
Senast: Lilltufsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp