Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

E
Hästvård Min häst har en knöl längst ner på halsen precis mellan bogbladet och foderstruoen. Va på klinik idag och gjorde ultraljud. Det visade...
Svar
1
· Visningar
1 101
Senast: erosen
·
F
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av hästar med överben? Vet nån om man kan få bort dom?
Svar
12
· Visningar
1 550
Senast: TantEster
·
C
Foder & Strö Våra ston får fri tillgång på analyserat högvärdigt hösilage samt mineraler (Krafft grön) samt Multi vitamin från Krafft. Protein / MJ...
Svar
12
· Visningar
1 271
Senast: Chania
·
Foder & Strö Är det något man ska undvika? Min hippo basic hade tagit slut så hästarna fick lite fårpellets i stället. Kan det vara skadligt?
Svar
12
· Visningar
1 477
Senast: Francess
·
L
Hästvård Vilken mask ska man avmaska mot när och hur ofta?
Svar
6
· Visningar
626
Senast: Magdalena
·
M
Foder & Strö Jag skulle vilja höra hur ni gör med analys om ni ger ensilage?? Vi köper av en bonde och har ingen aning om balarna kommer från olika...
Svar
6
· Visningar
845
G
Hästvård För knappt ett år sedan så upptäckte jag att någonting inte stämde med min häst.Veterinären kom ut och konstaterade att hon var halt,så...
Svar
1
· Visningar
583
Senast: Wilma
·
Hästvård Sambon filmade när jag travade ett litet varv i hagen igår, och jag tycker bannemig att kusen ser tvärhalt ut på antagligen höger bak...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 876
Senast: älgen
·
M
Foder & Strö tänkte att jag äntligen skulle göra det, men hur gör man? vad kostar det? :eek:
Svar
2
· Visningar
709
Senast: music
·
S
Foder & Strö Vilka för- och nackdelar finns det med att ge sin häst korn?
Svar
16
· Visningar
1 139
Senast: Nickan
·
F
Foder & Strö Hur räknar man ut tillägget för dräktighetens sista 3 månader? Och vilka vitaminer är det stoet ska ha?
Svar
4
· Visningar
702
Senast: Magdalena
·
Hästvård Hej! Tänkte höra era åsikter litegrann... Jag köpte en ny häst (hblsto f. -97) i november. Hon var då kontinuerligt riden i ett och...
Svar
8
· Visningar
1 454
Senast: Kalasbruden
·
T
Foder & Strö Räknas de som kraftfoder eller grovfoder? Är de oftast mer konsentrerade per kg än ett riktigt bra hö? Tror ni de sätter lättare hull av...
Svar
4
· Visningar
3 093
Senast: tgd
·
Foder & Strö Finns det någon vänlig själ som kan hjälpa mig med foder. Jag har försökt att läsa mig till hur man lägger upp foderstater m.m men jag...
Svar
9
· Visningar
780
Senast: Linnuzzi
·
Foder & Strö Vad är riskerna med att överutfodra protein från kraftfoder? Jag har förstått att det bryts ner snabbare än protein från grovfoder, men...
Svar
6
· Visningar
1 200
Senast: majola
·
C
Foder & Strö Jag har suttit i ca 8 timmar i sträck med analysreultat, foderbok av C.plank och några dussin misslyckade försök till foderstater och nu...
2
Svar
28
· Visningar
1 907
Senast: Magdalena
·
A
Foder & Strö hej,jag undrar lite vad det ska vara för smältbart rå protein värde på ett bra hö till en åring? Min bonde sa att vårat hö låg på ca 50...
Svar
1
· Visningar
650
Senast: Magdalena
·
M
Foder & Strö Hur länge tål betfor att stå uppblött innan det börjar bli dåligt? Vilka regler har ni för detta? :bump:
Svar
6
· Visningar
724
Senast: Sirisiri
·
B
Foder & Strö Hur mycket kostar detta mineralfoder i pulverform, den minsta storleken på hinkarna, och hur mycket(vikt) är det i dem? svara snabbt...
Svar
3
· Visningar
644
Senast: Happy
·
Foder & Strö Hur många kg hösilage äter din häst när h*n har fri tillgång hösilaget??? cirka iaf? måste se om jag "gissar" till ungefär rätt :) min...
Svar
8
· Visningar
859
Senast: HEXE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp