Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag ska ta ut en kiropraktor men först efter att hästen är färdig medicinerad. Jag är lite nyfiken på vad de gör,hur de går till väga...
Svar
3
· Visningar
780
Senast: Lizap
·
F
Hästvård En vän ringde till mig i veckan och berättade att hennes ena fölis fått bockhov. Jag vart lite nyfiken eftersom jag har egen fölis och...
Svar
4
· Visningar
1 034
Senast: gonkan
·
K
Foder & Strö Hur är den nu i gen?? bröstomfång gånger någotting eller hur?? För att få ram hästens vikt alltså Tacksam för svar om det är nån som...
Svar
15
· Visningar
1 338
Senast: Mitra
·
Foder & Strö Ska nu skicka analys på mitt hösilage, har bäställt påsar så de kommer väl inom kort. Hur mkt ska jag skicka med? Har flera påsar med...
Svar
4
· Visningar
864
Senast: caradan
·
Foder & Strö Jag tor att jag har fattat nu hur man räknar men jag skulle vilja få det bekräftat så om någon vill/orkar kontrollera om jag gjort rätt...
Svar
5
· Visningar
687
Senast: caradan
·
Foder & Strö Vad finns det för foder som är havrefria ? Det jag vet är Eggersmann, Krafft Groov och Rehab.
Svar
8
· Visningar
932
Senast: caradan
·
B
Hästvård Hej! Min häst har spröd hovkvalité och jag skulle vilja ha tips från er andra om vad jag kan göra åt det? Biotin har jag fått lära...
Svar
14
· Visningar
1 838
Senast: Ragatan
·
L
Foder & Strö Pållan matvägrar och drar runt åtminstone 2 kg av sitt hö i boxen och gör ett helvete för matte att mocka :crazy: Höet smakar tydligen...
Svar
2
· Visningar
1 266
Senast: shady
·
F
Hästvård Kommer troligtvis att åka en del med mitt nyförvärv i höst/vinter/vår, en 2½ årig welshponny av cobtyp (sektion C), sto. Hon har tjock...
Svar
11
· Visningar
1 078
Senast: kopparberg
·
Foder & Strö Vet inte om jag skriver på rätt ställe nu, får se om tråden får vara kvar... :smirk: Glukosamin finns ju "hinkvis", för häst. Kan jag...
Svar
16
· Visningar
1 108
Senast: pinky
·
Foder & Strö Försökte gå in på Ninas hemsida och läsa hur man ska räkna ut en bra sammansatt foderstat men jag förstår absolut ingenting..... Någon...
Svar
7
· Visningar
916
Senast: Jessica
·
D
Hästvård Hur vanligt är det att vbl får/har lösa benbitar i framknäna? Hur många får problem av det? Min förra pålla hade benbitar i haserna -...
Svar
3
· Visningar
804
Senast: fejko
·
Hästvård *suck* nu har hästen fått ett balltramp, igen! För det är inte första gången det händer :( Borde finnas någon mer som råkat ut för det...
Svar
5
· Visningar
950
M
Foder & Strö Jag har för en tid sedan börjat att förnya mina kunskaper kring hästar och foder. Jag läste mycket kring detta ämne ca 1990 för då ägde...
2
Svar
29
· Visningar
5 125
Senast: julia_v
·
Hästvård Jag lindar hö bak och vä fram med back-on-track-paddar över nätterna pga efterdyning av Ehrlichios. Det har jag gjort i över två...
Svar
16
· Visningar
1 231
Senast: Corax
·
Hästvård Brukar ni låta era hästar vila efteråt? Hur länge isf? Min vet. säger att man får rida, men inte hårt....
Svar
7
· Visningar
872
Senast: RebeckaKihlberg
·
S
Hästvård Jag har efter ett antal ml pligicil, en bremsad mule, en halvt urleddragen arm, ett halvt krossat huvud och allmänt tumult en häst som...
2
Svar
34
· Visningar
2 940
Senast: Sirisiri
·
Hästvård Har din häst haft kotleds- och eller hasledsinflammation? Historien är denna att jag har ett hbl- sto -94. I våras började hon bli dum o...
Svar
16
· Visningar
2 243
Senast: lil-sis
·
J
Foder & Strö kan man se på ett blodprov att just protein saknas i hästen? Borde inte de synas?
Svar
2
· Visningar
884
Hästvård Linuz har varit blockhalt nu i veckan. Tog ut hovslagaren och han sa att det var bärrandsröta och fång. Kruxet är att han varken hade...
Svar
5
· Visningar
1 020
Senast: Gumman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp