Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Foder & Strö Av vilken anledning ger ni era hästar vitlök? Och vilken typ av vitlök använder ni? Blir tacksam för alla svar! :bow:
Svar
15
· Visningar
1 508
Senast: artemis
·
F
Hästvård Jag har ett problem med min häst. Han är alltid grinig när jag kommer med sadeln, och han är verkligen en av världens snällaste hästar...
Svar
4
· Visningar
937
Senast: Fjomp
·
M
Foder & Strö Vad anser ni om detta? Är det ett bra alternativ om man har problem med att hästen dricker för lite vatten nu på vintern? Hur mkt...
Svar
17
· Visningar
5 903
Senast: Inte_Ung
·
Foder & Strö HUr mycket kan man börja med att ge då man ska vänja i det? Jag har tänkt att ge 300gram/dag i slut ändan...
Svar
7
· Visningar
779
Senast: caradan
·
Foder & Strö 1. Mash Har förstått att det utomlands är ganska vanligt att fodra "mash" någon gång i veckan, speciellt under vintern. Det finsn ju av...
Svar
7
· Visningar
1 362
Senast: martha
·
I
Hästvård igår då jag kom ut till stallet å skulle plocka in min häst från betet såg han jättehengig ut, jag har haft i gång han sedan vi flyttade...
Svar
8
· Visningar
1 008
Senast: Icebabe_1
·
Foder & Strö vad är då den troligaste anledningen bakom?
Svar
14
· Visningar
1 036
Senast: kopparberg
·
M
Hästvård en av mina hästar är sjuk och får sprutor just nu. problemet är att han är väldigt spruträdd. det räcker med att man går in i boxen till...
2
Svar
25
· Visningar
1 736
Senast: Gumman
·
A
Hästvård Vad menas med att en travhäst suger luft och vad gört man åt det och hur kan de springa snabbare av att man gör nåt åt det?
Svar
6
· Visningar
3 523
Senast: CK
·
Q
Foder & Strö Är det någon som vet hur farligt det är med linfrö, är upphettning ett måste även vid mindre mängd?
Svar
9
· Visningar
1 004
Senast: artemis
·
D
Foder & Strö Gav av ensilage till våra hästar med en död mus i. Musen låg i mitten av storbalen, och ingen visste ngt förän vi kom så pass långt in i...
Svar
3
· Visningar
1 062
Senast: puman_22
·
H
Foder & Strö Har en unghäst på 13 månader - och ett skit hö. Han går på lösdrift med 3 andra åringar och de har fri tillgång på grovfoder. Jag har...
Svar
15
· Visningar
1 566
Senast: Hawaii
·
H
Foder & Strö Vad ger ni era fölungar för foder? Jag har en föllunge som är 140 cm hög och 5 månader. Ska snart börja med avvänjningen och nu äter...
Svar
6
· Visningar
797
Senast: Welsh
·
G
Foder & Strö Har förstått att det inte är helt ovanligt med allergisk reaktion mot lusern. Men VAD i lusernet de reagerar på? Är det ngt särskilt?
Svar
1
· Visningar
890
Senast: Joyride
·
Hästvård Hej! Då har min ehrlichia drabbade ponny gjort sig illa! När han äntligen var på gång efter en 3 år lång process med infektionen så...
Svar
6
· Visningar
926
D
Hästvård Min pålla har en gammal fraktur i v knä (visades på röntgen i tisdags). Hälta + nedsatt böjbarhet + ömhet vid böjning. Tycker ni jag ska...
Svar
3
· Visningar
857
Senast: Dizan
·
S
Hästvård Nu när kylan kommer krypande hoppas jag verkligen slippa få se alla dessa ägare som hänger på deras hästar alldeles för mycket (tunga)...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 983
Hästvård Någon som varit med om detta? Massören lyckades inte få bort det och har aldrig känt liknanade. Hästen spännd hela baksidan på låret...
Svar
2
· Visningar
1 265
Senast: Nica2
·
Foder & Strö När jag red på ridskola för tio år sedan fodrade de med soja. Det köptes in i hinkar och var gult och kornigt. Idag var jag på...
Svar
5
· Visningar
818
Senast: caradan
·
T
Hästvård Vet ni någon bra sida där det fins info om foderstrupsförstoppning?
Svar
4
· Visningar
764
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp