Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård finns det någon sida på nätet inom detta ämne som rekommenderas?
Svar
1
· Visningar
1 331
Senast: Bia
·
B
Hästvård Hej Det måste finnas fler i detta land som har hudproblem på sin häst. har en ponny med soleksem alt knottallergi, men nu när sommaren...
Svar
5
· Visningar
1 086
Senast: peven
·
S
Foder & Strö Har en fundering om mängd hö till en unghäst. Det är en New forest och äter kraft Hippo avel 1kg per dygn. +4kg hö per dygn.OBS det är...
Svar
12
· Visningar
794
Senast: strumpan
·
H
Foder & Strö Vad har ni för MJ/protein kvot? Och till vilken slags häst? Är lite nyfiken bara.
Svar
2
· Visningar
794
Senast: Bucus
·
L
Hästvård Min häst har varit lite svullen och lite varm i ett framben nu i över en vecka. Han haltar inte eller nått.. men det är inte bra att det...
Svar
6
· Visningar
934
Senast: Nina83
·
S
Hästvård ...har ni alltid halstäcke på hästen? Bara en undran????? :confused:
Svar
10
· Visningar
932
Senast: Centaur
·
Hästvård I går skulle jag som omväxling longera det minsta stoet.När hon i andra varvet ska trava så haltar hon rejält.Stannar då henne och...
Svar
7
· Visningar
979
Senast: RebeckaKihlberg
·
Hästvård Min häst sätter ner utsidan först när han går, utsidan på hoven vill gärna flyta ut och bli hög medans insidan blir brant och lite...
Svar
6
· Visningar
1 444
Senast: mizz_perfect
·
Foder & Strö Var till stan idag och hästarna hade jag låtit stå inne då vi har haft dåligt väder. Mitt ex har varit hit och hämtat hästfinkan och...
Svar
10
· Visningar
939
Senast: Gumman
·
T
Foder & Strö jag ger min pålle hippo müsli (+ hö, b-vitaminer, betfor och groov) och tycker det är ett väldigt bra foder! :) nån som har nån annan...
Svar
2
· Visningar
730
Senast: oidipus
·
Foder & Strö Hästen jag brukar rida kliar svansroten, den är helt mjällig. Han är även mjällig i manen. Hans ägare har hört att frieserhästar kan få...
Svar
6
· Visningar
1 214
Senast: suellen
·
H
Foder & Strö I stallet där jag rider har de tydligen väldigt proteinrikt hö. Jag har inga siffror och siffrorna säger mig inget men nu är det så...
Svar
11
· Visningar
1 081
Senast: Lobelia
·
Hästvård Urk och fy fasen. Hittade vinafina i stallet nu ikväll, sparkar som en jäkla dåre när man rör magen. Inte ett enda tecken på kolik...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
6 597
Senast: Lydia
·
Foder & Strö Har nu börjat introdusera mina hästar på hösilage, de får både hö o hösilage nu för att vänja sig succesivt. Har ingen analys ännu för...
Svar
3
· Visningar
759
Senast: arabia
·
Foder & Strö Min ponny trycker i sig ungefär dubbla sitt underhållsbehov, iofs växer hon fortfarande så hon kanske äter 1/3 mer än vad hon behöver...
Svar
8
· Visningar
750
Senast: lil-sis
·
S
??
Hästvård Vad menas med torra ben?? :)
Svar
2
· Visningar
754
Senast: suzukits
·
B
Hästvård Ja funderar på och klippa mitt varmblod, men ja vet inte ännu. Det beror ju på om man ska rida väldigt mycket under vintern och så ju...
Svar
14
· Visningar
1 085
Senast: **BORTTAGEN**
·
S
Hästvård Jag har en 14-åring (född 1989 alltså) som jag fortfarande satsar på att utvecklas med. Hon har tex. just fått sitt första kandar men...
Svar
17
· Visningar
1 281
Senast: HubbaBubba
·
T
Hästvård Den 1a oktober gick jag och min hbl valack omkull i ridhuset, inget jättedramatiskt, galopperade lugnt på volt, red in på mitten, bytte...
Svar
12
· Visningar
1 408
Hästvård Ja har inte en aning om var ja ska lägga denna tråd... Ja skulle helt enkelt vilja veta mer om hästar med kvickdrag eller början till...
Svar
8
· Visningar
2 313
Senast: Martina_o_jag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp