Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag sitter med analyssvaren på hösilaget som finns att tillgå i stallet, men kan inte få till en vettig foderstat utifrån siffrorna...
Svar
12
· Visningar
814
Senast: Bucus
·
Hästvård Vad är symptomen på Borrelia och hur lång tid efter smittillfället uppkommer dom? Och... vad händer om man inte behandlar Borrelia i tid?
Svar
5
· Visningar
1 842
Senast: Cleooo
·
Foder & Strö På Kraffts säckar står det ju proteininnehåll i %. Kan man översätta det rakt av till gram/kilo när man räknar foderstaten? Alltså att t...
Svar
14
· Visningar
1 654
Senast: armada
·
F
Foder & Strö Nån som skulle kunna ge mig troligt värde på ogödslat ängshö? Det har inte blivit gödslat på flera år, skördades i södra Halland...
Svar
4
· Visningar
2 018
Senast: Nellis
·
M
Foder & Strö Dodson & Horrell, igen! Har nu skrivit till dom och då svarade dom att jag skulle räkna om proteinet till smältbart själv med denna...
Svar
1
· Visningar
761
Senast: **BORTTAGEN**
·
Hästvård Vilka symptom kan lösa benbitar ge? Kanske knepig fråga men jag testar ändå. Nån som vet?
Svar
8
· Visningar
1 083
Senast: mnementh
·
B
Hästvård Jag kan inte 'för mitt liv' förstå varför så många har så mycket problem med sina hästar, det är svullnader - hältor - magproblem -...
2
Svar
38
· Visningar
2 667
Senast: Gunther
·
S
Foder & Strö och hur många kg hö får den per dag?
2 3
Svar
59
· Visningar
2 955
Senast: Kassiopeja
·
J
Hästvård Hejsan! I våras s å fick min pålla en kraftig smäll på hasspetsen. Hon stod i Skara i fem dagar och blev bättre och bättre. Efter ett...
Svar
3
· Visningar
953
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård funderar på om det är det som min häst har... vissa partier i hennes päls är helt knottriga pga en massa hudflagor i skinnet på henne...
Svar
4
· Visningar
1 397
B
Hästvård Finns det några "mönster" på hur man kan klippa hästen? Hästan har börjat sätta vinterpåls trots täcken.Och svettas mycket när vi rider...
Svar
3
· Visningar
810
Senast: blondi3958
·
F
Foder & Strö jag har fått rekomendat att jag ska ge min häst kraft sport. men nu undrar jag om man måste låta det stå och svälla och hur länge i så...
Svar
8
· Visningar
1 440
Senast: Gisburne
·
H
Foder & Strö Har en fundering angående rygg och bukmuskler. Jag har en häst som behöver mer av dom musklerna och undrar om någon har något tips om...
Svar
3
· Visningar
910
Senast: ameo
·
D
Foder & Strö ...är det någon av er som har erfarenheter av det? Positiva/negativa erfarenheter? (Håller på och läser lite om fytoterapi, alltså...
Svar
4
· Visningar
1 036
Senast: Dís
·
Foder & Strö Vad för foder/tillskott/örter verkar utrensande i hästens tarmflor? Min ena lilla häst verkar ha en oblans i tarmfloran för hon äter av...
Svar
6
· Visningar
1 422
Senast: Dís
·
A
Foder & Strö På stället där jag har praktiserat så började de ge hästarna ensiilage när jag var där och dte ensilgaet var väldigt torrt! När vi...
Svar
11
· Visningar
1 214
Senast: Amia
·
Foder & Strö hur knasig kvot kan man stå ut med?
Svar
11
· Visningar
1 110
Senast: alazzi
·
L
Hästvård Någon som har bra tips för att få en tanig svansa att bli fylligare? Min häst har en riktigt tanig och tråkig svans. Han kliar gärna...
Svar
12
· Visningar
1 245
Senast: josse_horses16
·
H
Foder & Strö Någon som vet något bra foder tillskott för bättre hovtillväxt?En av mina hästar har haft några hovsprickor,som nu är nerverkade.Nu vill...
Svar
9
· Visningar
2 148
Senast: Centaur
·
J
Hästvård Jag har en häst som aldrig varit halt under ett antal år och jag är därför ganska grön på området hältor. Hoppas det går bra att jag...
Svar
5
· Visningar
1 044
Senast: Jessica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp