Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Foder & Strö Jag har ett svenskt halvblod som är 11 år. Jag tränar 2ggr veckan. Tävlar ganska ofta. Kommer nu till det roliga. Han får i foder per...
Svar
6
· Visningar
853
Senast: Bucus
·
S
Foder & Strö 3dl pelletrerad lucern ca???
Svar
4
· Visningar
827
Senast: veronican
·
Hästvård Har just konstaterat att strålen på (mest den ena) framhovarna är oroväckande porös och blir mindre och mindre.... Liksom vit och...
Svar
15
· Visningar
2 722
Senast: Lotus
·
K
Hästvård Vill bara tipsa om boken "Hälsoråd för HÄST" som man kan köpa på apoteket. Har sett att det kommer in många frågor om ganska "lätta"...
Svar
2
· Visningar
949
Senast: superbusan
·
A
Hästvård Mitt 2åriga sto har under ca 9dagar haft ett litet litet sår ovanför vänster fram knä, en liten svullnad i knät uppstog men inte så man...
Svar
3
· Visningar
907
Senast: aniratak
·
G
Hästvård Vad innebär det att plegga en häst? Hur går det till? Måste det vara en veterinär med eller kan man göra det själv?
Svar
3
· Visningar
1 421
Senast: glow
·
N
Hästvård Min lille hingst ska kastreras imorgon, det måste göra hur ont som helst efter ingreppet :cry: Varför ger man inte smärtstillande efter...
2
Svar
34
· Visningar
3 525
Senast: martha
·
Foder & Strö Har suttit o räknat på foderstater till digivande ston och det var inte det lättaste. Hur i hela fridens namn kommer man upp i kvoten 12...
Svar
6
· Visningar
776
Senast: gejsa
·
Foder & Strö Dietiska foder som \"tarmsmörjare\". Jag har börjat fundera på hur mkt man behöver ge för att det ska "smörja tarmarna" tillräckligt...
Svar
5
· Visningar
927
Senast: kopparberg
·
M
Svar
40
· Visningar
2 958
Senast: daffy
·
T
Foder & Strö Är det någon som har erfarenhet av detta foder? Ska enligt uppgift innehålla bl.a. lusern, majs, kli, soja mm. Tacksam för mer info...
Svar
1
· Visningar
788
Senast: chrisse
·
Hästvård Mitt sto är dräktigt och beräknas föla 15 maj. Hon vaccinerades influensa+stelkramp 19/2 2003. Tänkte vaccinera i feb som vanligt, blir...
Svar
3
· Visningar
744
Senast: em76
·
Foder & Strö hur stort är underhållsbehovet av salt för en vuxen fjording? Hur mycket behöver hästen vid lätt-medelhårt arbete?
Svar
10
· Visningar
1 217
Senast: fragvis
·
N
Foder & Strö Varje gång som hästfynd dimper ner i brevlådan blir jag nästan nervös. varje gång blir man påmind vilken otroligt dålig hästägare man...
2
Svar
33
· Visningar
3 226
Senast: **BORTTAGEN**
·
J
Foder & Strö Hej! Jag skulle behöva tips på hur jag ska fördela pållens foder. Jag har tänkt mig att han ska få 8kg hö. Han får frukost i boxen, det...
Svar
8
· Visningar
1 459
Senast: angelaL
·
N
Hästvård Jag har ett av mina svåraste beslut framför mig, min gamla trotjänare 28 år är grovt ansatt av fång och idag var hon sämre :cry: trots...
2
Svar
20
· Visningar
2 102
Senast: kicki71
·
N
Hästvård Vi har en gammalman 27 år som ska avlivas inom närmaste månaden. Vi kommer att ta hem trotjänaravlivning och de tar ju kroppen med sig...
Svar
14
· Visningar
2 954
Senast: Chlo
·
Foder & Strö jag har en häst som rids ganska regelbundet och tävlar ibland, dock ingen hårdträning. han har mycket energi är kraftig och behöver inte...
Svar
9
· Visningar
1 031
Senast: Jessica
·
Hästvård Jag blir snart matt. Har ju gnällt om att Kele fryser så hon skakar såfort det regnar minsta lilla. Nu har hon dock vid flera...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 415
Hästvård Zincaband har tydligen utgått i sortimentet hos apoteket. :eek: Någon som vet något bra alternativ?!? Finns tydligen en produkt som...
Svar
7
· Visningar
2 803
Senast: Soffan74
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp