Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Hästvård Skall klippa lillpållen. Har för mig att jag sett en sida med olika "frisyrer". Ska prova en spårklippning eftersom han går ute mycket +...
Svar
1
· Visningar
740
Senast: sprallisen
·
B
Hästvård det här kanske låter konstigt men ja ska prova o ha två magneter en plus och en minus på min hästs framben eftersom han har typ on i...
2
Svar
24
· Visningar
5 000
Senast: **BORTTAGEN**
·
D
Foder & Strö Får inte ge hösilaget som jag tänkt nu när jag ska byta stall då alla de andra ger hö & hästarna går ihop i hagarna.... Handlar om ett...
Svar
2
· Visningar
786
Senast: **BORTTAGEN**
·
S
Hästvård Är det någon fara om min häst äter jordnötter? Hon stal några från mig idag och verkade gilla det jätte mycket!! Men jag gav inga fler...
Svar
3
· Visningar
1 992
Senast: **BORTTAGEN**
·
Foder & Strö Jag ger 1 dl linfrö till min häst (har ingen aning om vad det kan väga) och nu undrar jag om det är viktigt att räkna med det i...
Svar
2
· Visningar
764
Senast: **BORTTAGEN**
·
Foder & Strö En liten fråga ang. protein. Har fått tips på att ge min lilla häst lite extra protein. Av någon anledning så gruvar jag mig :crazy: nä...
Svar
17
· Visningar
1 186
Senast: Nina83
·
Foder & Strö Jag är såå ledsen. Var tvungen att köpa höet först och analysera sedan för bonden ville inte analysera. :mad: Mitt förra hö var kanon...
Svar
11
· Visningar
1 156
Senast: Magdalena
·
L
Foder & Strö Nyttigt eller inte??? Det verkar iallafall mina ponnysar tro. De äter av hjärtans lust...bajset alltså. Någon som har en idé vad det...
Svar
17
· Visningar
1 112
Senast: Boj
·
P
Hästvård Kloka bukefolk. För en tre veckor sedan blev shettisen min akut hängig. Han var som vanligt på morgonen, pigg och vaken. Jag selade på...
Svar
4
· Visningar
1 000
Senast: pippi27
·
H
Foder & Strö har ett normalt hö (mer åt det dåliga hållet) ger även breed,betfor,havre och kalk till mitt föl.Ungefär hur mkt ska jag ge?
Svar
5
· Visningar
825
Senast: Magdalena
·
Foder & Strö Hur länge kan man ha en hösilage bal öppnad? Dom flesta i mitt stall kan använda balar som har stått öppna i flera veckor, kan man...
Svar
4
· Visningar
802
Senast: Black
·
L
Hästvård har idag vaccinerat min häst, men dock är jag 6 dagar för sent ute, dvs förra året blev han sprutad 11/10 o i år blev det 17/10. nu till...
Svar
8
· Visningar
1 112
Senast: lul
·
Z
Foder & Strö Hej alla! Jag undrar var man kan få tag på nyponextrakt till hästar? Hur gör man örtextrakt? MVH Zad
Svar
2
· Visningar
1 309
Senast: Nina83
·
Hästvård Hur pass mycket brukar det märkas egentligen? Våra två isisar har i sommar och fram till för två veckor sen fått bete, hö och en liten...
Svar
3
· Visningar
1 257
Senast: Icebabe_1
·
S
Hästvård Min häst har fått några knölar på ena sidan, strax bakom sadelgjorden.De är lite olika stora men ungefär som en femkrona. Det är en...
Svar
9
· Visningar
1 214
Senast: Icebabe_1
·
B
Foder & Strö Hur påverkas värdena då? :confused: Om man har en vall, slår hela men sen plastar vid olika tidpunkter, får man då hösilage med samma...
Svar
6
· Visningar
976
Senast: San
·
Foder & Strö ni som ger era hästar det: Hur sjutton får ni dom att äta det? :crazy: Köpte hem idag, och skulle ge lite i samband med maten på...
Svar
18
· Visningar
1 531
Senast: Johanna_Agge
·
Hästvård Märker nu att pållan börjar få skav av sadelgjorden.Kanske hon blir extra känslig nu när hon släpper hår och vinterpälsen börjar komma...
Svar
1
· Visningar
907
Senast: Torill
·
V
Foder & Strö Jag kanske är ute och seglar, men jag ser inte hur man ska kunna ge detta hösilage i rätt grovfodermängd och kunna rätta till kvoten...
Svar
9
· Visningar
1 116
Senast: sova
·
V
Hästvård Ni med spatthästar, hur fungerar de? går det att rida överhuvudtaget, eller blir de sällskapshästar efter diagnosen? antar att själva...
Svar
10
· Visningar
1 555
Senast: Balderum
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp