Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Hästvård Hjälp...mitt föl har blivit halt...men jag hittar inte ett smack när jag har visiterat benen...benen är helt felfria, inga svullnader...
Svar
10
· Visningar
3 532
Senast: Francess
·
B
Foder & Strö I foderstaten som jag har till min häst saknas det ca 20 MJ. Kan jag ge honom olja då, i så fall vilken och hur mycket? Tacksam för...
Svar
2
· Visningar
745
Senast: pys1
·
C
Hästvård Jag behöver lite hjälp. Det är så att min polla har fått utslag på kroppen, det är som skorpor som man kan pilla bort. Hon har haft dem...
Svar
3
· Visningar
819
Senast: sissu
·
B
Hästvård Min fullblodskille på 10 år har mkt svårt att gå upp i vikt. Iof har jag bara haft honom i lite över två månader och när betet tog slut...
Svar
16
· Visningar
1 688
Senast: Bessie
·
Hästvård Jag misstänker att min häst dricker för lite. Anledningen till misstankarna är att hon skiter väldigt torra bollar som nästan studsar om...
Svar
7
· Visningar
825
Senast: Shaggy
·
A
Hästvård Ponnyn är fux och på vissa ställen ser det ut som om hon har "frost" i pälsen. Dammigt, men blir kletigt mellan fingrarna. Försvinner om...
Svar
2
· Visningar
986
Senast: Milosari
·
Foder & Strö Någon som kan säga om detta kan vara ok. 0,4 l krafft groov 0,4 l krafft ponny 0,3 l betfor 1 l hackad lucern 3 kg hö Ponnyn är ca 124...
Svar
1
· Visningar
857
Senast: Nina83
·
Foder & Strö Skall analysera höet, men har lite problem. Hästarna kommer inta att få "samma" hö fram till nästa skörd, utan mestadels 2:a skörd från...
Svar
6
· Visningar
795
Senast: Morran
·
Hästvård Jag har 3 shettisar varav 2 nu går med uppverkade hovar då de fått hål i dom.Det äldre stoet har haft 3 hål som nu är på väg...
Svar
6
· Visningar
1 211
Senast: Shettisar
·
O
Foder & Strö Vad betalar ni per kg halm inkl moms? Havrehalv Vetehalm Kornhalm
Svar
17
· Visningar
4 322
Senast: Tokloke
·
Foder & Strö När ni räknar foderstater så nämns nästan alltid att man ska fodra med soja. Var handlar man sojan? vilken sorts soja är det? dyrt...
Svar
7
· Visningar
1 213
Senast: Moppa123
·
Hästvård Nu är ponnyn halt på höger bak och flexibiliteten i bäcken/länd är som bortblåst. Det är tolv dagar sedan hon var okej om än kanske ngt...
Svar
2
· Visningar
722
Senast: lil-sis
·
Foder & Strö om man ger 1 dl linfrö hur mycket vatten ska man då ha? det går bra att hälla varmt vatten på? hur länge ska det då stå innan man...
Svar
10
· Visningar
1 219
Senast: Tokloke
·
L
Hästvård Någon som har erfarenhet av alternativa mediciner, tex vid hältor o d?? :confused:
Svar
5
· Visningar
899
Senast: Milosari
·
A
Hästvård Har kikat omkring lite på nätet, men hoppas att ni vet bättre råd. Finns någon sida som visar bra, och kanske sämre, hovvinklar?
Svar
1
· Visningar
1 067
Senast: ameo
·
S
Foder & Strö Läste följande på en hemsida och undrar om det verkligen är rätt?? Isf har jag betalat dubbelt pris.. Många foderförsäljande företag...
Svar
1
· Visningar
2 622
Senast: martha
·
Hästvård Eller... Hur är ni när ni hämtar foder hos bönder, eller bokar veterinär och hovslagare? Jag får ofta, ofta beröm av min höleverantör...
2
Svar
24
· Visningar
1 939
Senast: nalle
·
B
Foder & Strö Hej! Vilket Lusern använder ni som använder det som protein tillskott om man säger så?! Var har ni köpt det och vad kostade en säck...
2
Svar
21
· Visningar
2 532
Senast: Nina83
·
S
Hästvård Är det "nått att ha". Är på hästjakt och en av hästarna vi ska titta närmre på får ibland infektion i ena ögat... Är det bara en...
Svar
3
· Visningar
1 359
Senast: Icebabe_1
·
Hästvård Min travare har lyckats få en spricka i hovbenet och är ordinerad boxvila i en månad till att börja med. Det måste ju bli besvärligt...
Svar
5
· Visningar
1 482
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp