Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Hästvård Min häst tycks ha väldigt ont i bogarna! Idag när jag skulle borsta honom över bogarna blev han väldigt besvärad. Vi håller på att sätta...
Svar
10
· Visningar
1 523
Senast: angelaL
·
H
Foder & Strö Funderar på regnskurar som alltid tycks komma när man precis slagit höt. Nu menar jag inte ihållande regn, utan en riktig skur dag 1...
Svar
5
· Visningar
962
Senast: Kattja
·
B
Foder & Strö Hej! Jag räknar och räknar på foderstater, försöker hitta något foder att kompletera till det jag ger. Behöver något som har Mycket...
Svar
13
· Visningar
1 621
Senast: **BORTTAGEN**
·
U
Foder & Strö Vetekli & kalk?!? Undrar om någon kan hjälpa mig; jag fick höra att om man ger vetekli till häst så behöver man tillföra extra kalk...
Svar
15
· Visningar
2 169
Senast: Nina83
·
Foder & Strö Jag ska skicka in mitt hö på analys men man kan ju välja olika alternativ...vad ska man välja? Protein och energi. Mögel och bakterier...
Svar
1
· Visningar
676
Senast: Magdalena
·
Foder & Strö Jag har inte tillgång till någon kross och kan inte köpa färdig krossat för det står sig inte tillräckligt länge (1 häst) Kan inte ge...
Svar
1
· Visningar
675
Senast: Magdalena
·
H
Foder & Strö mitt lilla föl på 6 månader äter 3,5 dl betfor 5dl breed och 5dl havre plus lite morötter med fri tillgång till hö ca 5kg på kvällen...
Svar
2
· Visningar
788
Senast: Magdalena
·
B
Hästvård Hej allihopa... det kanske är någon som kommer ihåg mig som köpte en trasig 3-åring...Nu har det iaf snart gått ett år och jag har lagt...
Svar
7
· Visningar
1 204
Senast: alisson
·
Foder & Strö Vi har nu fått analys i stallet och det visade sig att proteinet var lågt (27) och energin hög (8). Kommer med en fullständig analys...
Svar
5
· Visningar
1 262
Senast: malumbub
·
R
Hästvård Hej! Jag har klippt min häst i år igen... Jag undrar hur ni bruka göra med täcken. Jag brukar bara ha täcken om det är kallare än 20...
Svar
18
· Visningar
1 392
Senast: tuttiboo
·
Hästvård Vet. var här igår & vaccinerade min häst för influensa & syrrans för stelkramp. Nu undrar jag vad ni hört om hur man ska rida efteråt...
Svar
11
· Visningar
1 601
Senast: Lenis
·
G
Hästvård Hört olika saker från olika håll. Har även gjort på olika sätt i olika stall. Vad anser Ni, ska hästarna stå inne efter avmaskning och...
Svar
3
· Visningar
1 740
Senast: Magdalena
·
T
Hästvård Hur är det egentligen, fäller hästarna sommarpälsen innan de sätter vinterpälsen? MVH Tingeling :banana:
Svar
7
· Visningar
797
Senast: lil-sis
·
J
Foder & Strö Nu börjar mitt sto, kbltravare, bli VÄLDIGT fet!! :eek: Har liksom inte tänkt så noga på det förrän idag, då jag longerade henne och...
Svar
4
· Visningar
714
Senast: Jet
·
Hästvård Dvs gammelhästproblem.... min 31 åriga ponny vägrar helt enkelt att äta hö. Har försökt tom att klippa det i 5 cms bitar och blanda det...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 505
Senast: KungTulle
·
Foder & Strö Hur? Jag har två hästar varav den ena är allergisk mot damm. Vi har torv och hösilage - det mår han bra av och hostar inte alls längre...
Svar
9
· Visningar
1 026
Senast: gejsa
·
Foder & Strö Selen, föl & foder Var ligger maxtoleransen av selen till 6månaders arabföl? Beräknad vuxenvikt 450 kilo? Var ligger selenbehovet...
Svar
3
· Visningar
1 064
R
Hästvård Min häst är smal... Jag undrar om det kan ha något att göra med fodret. Jag ger: 4 kg hö 3 dl havre Han går med en fång häst så de har...
Svar
17
· Visningar
1 363
Senast: Gumman
·
Hästvård Vad har ni för erfarenheter av vrickade kotleder? Eventuella behandlingar? Vilotid? Boxvila eller hage? Skrittmotion? Hur lång tid...
Svar
9
· Visningar
3 637
M
Foder & Strö Har hösilage från två stora rundbalar i frysen nu... räcker det? Kan jag skicka det till analys?
Svar
1
· Visningar
643
Senast: Bucus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp