Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Foder & Strö Tror äntligen jag fått tag i ett bra hö för min unghäst. Pratade med bonden för två veckor sedan och då hade han bara analyserat Energi...
Svar
3
· Visningar
894
Senast: Hawaii
·
P
Hästvård 11 årigt sto som visar en halv grad efter böjprov på hö. fram å knappt en halv grad på hö. bak. Vet. sa att d inte var någon katastrof...
Svar
8
· Visningar
1 190
Senast: Peluso
·
B
Foder & Strö Ungefär hur länge står sig det? Tacksam för svar! *cia* :bump:
Svar
1
· Visningar
809
Senast: cilvia
·
C
Foder & Strö Hej! Vad är det för magnesiumvärden i Havre, Betfor, Vetekli, Soja, Lusern och Betfor? MVH//Karin
Svar
2
· Visningar
730
Senast: cruella
·
B
Foder & Strö Vad skall jag välja? Krossad havre håller väll sig inte så fräch hur länge som hellst eller? 30kg lär räcka ett antal månader åt min...
2
Svar
26
· Visningar
2 797
Senast: gonkan
·
B
Hästvård När ska man börja raspa hästens tänder?undrar om jag kan raspa min shettis på 2,5 år nästa månad. Har hösrt att de byter tänder nån gång...
Svar
4
· Visningar
757
Senast: BJÖRKIS
·
T
Foder & Strö blötte lucernpelletsen igår och blev förskräckt över hur mkt den svällde (tänk om detta hade hänt i hästmagen :eek:). Nu undrar jag om...
2
Svar
21
· Visningar
5 450
Senast: Magdalena
·
N
Hästvård Fick just höra att min häst har betett sig underligt vid ett flertal tillfällen. Bl.a. vid lunchfodringen i hagen har min häst bara...
Svar
8
· Visningar
1 225
Senast: Nina83
·
Hästvård Jag har två frågor.. Varför blir en häst traktlåg eller varför är den det? Har det nåt att göra med hur den skos? Tänkte om det finns...
Svar
9
· Visningar
1 884
Senast: Leoni
·
T
Hästvård Vad anser ni om att avla på ett fångsto? Hur bra är det för ett ev. föl att ej kuna gå på bete? För mig är ett sto med fång en sjuk häst...
Svar
9
· Visningar
1 355
Senast: Centaur
·
C
Hästvård Hjälp...mitt föl har blivit halt...men jag hittar inte ett smack när jag har visiterat benen...benen är helt felfria, inga svullnader...
Svar
10
· Visningar
3 503
Senast: Francess
·
B
Foder & Strö I foderstaten som jag har till min häst saknas det ca 20 MJ. Kan jag ge honom olja då, i så fall vilken och hur mycket? Tacksam för...
Svar
2
· Visningar
740
Senast: pys1
·
C
Hästvård Jag behöver lite hjälp. Det är så att min polla har fått utslag på kroppen, det är som skorpor som man kan pilla bort. Hon har haft dem...
Svar
3
· Visningar
815
Senast: sissu
·
B
Hästvård Min fullblodskille på 10 år har mkt svårt att gå upp i vikt. Iof har jag bara haft honom i lite över två månader och när betet tog slut...
Svar
16
· Visningar
1 670
Senast: Bessie
·
Hästvård Jag misstänker att min häst dricker för lite. Anledningen till misstankarna är att hon skiter väldigt torra bollar som nästan studsar om...
Svar
7
· Visningar
815
Senast: Shaggy
·
A
Hästvård Ponnyn är fux och på vissa ställen ser det ut som om hon har "frost" i pälsen. Dammigt, men blir kletigt mellan fingrarna. Försvinner om...
Svar
2
· Visningar
981
Senast: Milosari
·
Foder & Strö Någon som kan säga om detta kan vara ok. 0,4 l krafft groov 0,4 l krafft ponny 0,3 l betfor 1 l hackad lucern 3 kg hö Ponnyn är ca 124...
Svar
1
· Visningar
850
Senast: Nina83
·
Foder & Strö Skall analysera höet, men har lite problem. Hästarna kommer inta att få "samma" hö fram till nästa skörd, utan mestadels 2:a skörd från...
Svar
6
· Visningar
786
Senast: Morran
·
Hästvård Jag har 3 shettisar varav 2 nu går med uppverkade hovar då de fått hål i dom.Det äldre stoet har haft 3 hål som nu är på väg...
Svar
6
· Visningar
1 204
Senast: Shettisar
·
O
Foder & Strö Vad betalar ni per kg halm inkl moms? Havrehalv Vetehalm Kornhalm
Svar
17
· Visningar
4 295
Senast: Tokloke
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt
  • Barn och djur

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp