Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

R
Hästvård Någon som kan tipsa mig om vad hästen ska ha för avmaskningsmedel och vilken tid på året? Har hört att de ska ha varannan gång Ivomec...
Svar
5
· Visningar
870
Senast: Magdalena
·
S
Hästvård Hur länge efteråt syns det på hovarna att hästen haft fång? Tycker fortfarande att de växer fort mer än ett halvår efter fången...
Svar
3
· Visningar
1 072
Senast: josse_horses16
·
B
Hästvård Hallå igen! Läste att många blev ömma i pälsen(huden) efter klippning o att man då kunde ge B-vitamin. Så jag köpte en vit dunk på...
Svar
3
· Visningar
2 623
Senast: **BORTTAGEN**
·
Hästvård Hej Har en häst som e väldigt känslig mot damm så jag har börjat strö med torv för jag har hört att det ska vara bra till just...
Svar
3
· Visningar
795
Senast: skjootan
·
A
Hästvård HJÄLP!! Vet någon vad detta är?? Jag vet hur hon fått det osv, vad jag vill veta är - hur är prognoserna??? Hur lång konvalecenttid...
Svar
5
· Visningar
2 948
Senast: appislover
·
S
Foder & Strö Våra stallägare tänkte låta oss fodra med förra årets hö som var dammigt och inte det minsta grönt längre. Frågade om dom ville stå för...
Svar
7
· Visningar
997
Senast: Sirisiri
·
M
Foder & Strö Hur ska man då veta hur mycket som är smältbart? Har dobson & Horrells broschyr och det står inte kalcium eller fosfor eller magnesium...
Svar
1
· Visningar
826
Senast: Nina83
·
Foder & Strö Ni som har det till era hästar, hur mkt hö äter dom per dygn o vad är det för häst...?
Svar
9
· Visningar
1 182
S
Hästvård Det råder så himla många olika åsikter om hur en normal temp ska vara. Vad tycker ni? Morgon resp. kvällstemp? Min pålla verkade trött i...
Svar
7
· Visningar
1 661
Hästvård Vart lite smått orolig över hästen ikväll. Jag kom hem från en runda i skogen där jag skrittat och travat. Upptäckte att hästen hade...
Svar
1
· Visningar
1 078
N
Hästvård Kom till stallet i dag för att upptäcka ett sår(4 cm långsmalt)på min lilla tös. Såret hade fått en skorpa på redan och såg ganska fint...
Svar
1
· Visningar
1 402
Senast: Millz
·
F
Hästvård Min häst har ett öga som hållit på att rinna i en vecka nu. Det ser inte irriterat ut. Jag har köpt ögonvatten idag. Hur ofta ska man...
Svar
1
· Visningar
843
Senast: Cattis_E
·
B
Foder & Strö ni som har ensilage, har ni vacc mot botulism? ja eller nej? om nej, varför?
2
Svar
34
· Visningar
1 964
T
Hästvård Våran hovis sa igår när vi skodde lille Olle att han hade ont i lederna.. Har dock inte märkt nåt.. :confused: Vad kan man göra??
2
Svar
22
· Visningar
2 221
Senast: Qodrofenia
·
Hästvård Hur gör ni ?? Min 3 åring är svullen och mycket öm i ena karleden jag får inte ens peta på den. Hon har haft det en gång (i vår ägo)...
Svar
1
· Visningar
1 429
Senast: Nafayette
·
B
Foder & Strö Jag hör ofta folk fråga om foder med extra protein, men har verkligen så många hästar proteinbrist? Hur är det med energin då? Hur...
Svar
7
· Visningar
1 056
Senast: Magdalena
·
K
Hästvård Vad kollar egentligen djurskyddsinspektören när dom gör en djurtillsyn? Bara nyfiken eftersom jag fått reda på att detta är något som...
Svar
3
· Visningar
1 411
Senast: Kerplunk
·
Hästvård I kanten på hästarnas hage står tre stora ekar. Jag märkte nu att min häst glatt äter ekollon om de så att säga kommer i vägen när hon...
Svar
6
· Visningar
4 306
Senast: sissu
·
Y
Hästvård Min häst får några knölar på ryggen bakom manken efter att jag ridit. När jag tar av sadeln syns de tydligt men efter en stund är de...
Svar
6
· Visningar
4 069
Senast: Beppo
·
Foder & Strö vilket är att föredra när man vill ha upp hullet på en häst ? Häst 1 - cobsto, digivande med föl 3 mån, lätt arbete. Häst 2 -...
Svar
2
· Visningar
1 089
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Trött och arg
  • Inredningstråden, del 2

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp