Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Foder & Strö Jag hör ofta folk fråga om foder med extra protein, men har verkligen så många hästar proteinbrist? Hur är det med energin då? Hur...
Svar
7
· Visningar
1 061
Senast: Magdalena
·
K
Hästvård Vad kollar egentligen djurskyddsinspektören när dom gör en djurtillsyn? Bara nyfiken eftersom jag fått reda på att detta är något som...
Svar
3
· Visningar
1 415
Senast: Kerplunk
·
Hästvård I kanten på hästarnas hage står tre stora ekar. Jag märkte nu att min häst glatt äter ekollon om de så att säga kommer i vägen när hon...
Svar
6
· Visningar
4 311
Senast: sissu
·
Y
Hästvård Min häst får några knölar på ryggen bakom manken efter att jag ridit. När jag tar av sadeln syns de tydligt men efter en stund är de...
Svar
6
· Visningar
4 077
Senast: Beppo
·
Foder & Strö vilket är att föredra när man vill ha upp hullet på en häst ? Häst 1 - cobsto, digivande med föl 3 mån, lätt arbete. Häst 2 -...
Svar
2
· Visningar
1 094
Senast: ako
·
O
Hästvård Jag föll pladask för din utstrålning, nyfikenhet och din underbara fina ansikte. Jag blev blind och såg inte tecken som nu i efterhand...
Svar
2
· Visningar
954
Senast: Raeman
·
S
Hästvård Jag har alltid vaccinerat min häst mot både stelkramp och influensa. Nu funderar jag på om inte influensavaccinationen är onödig när man...
Svar
7
· Visningar
1 129
Senast: Lena_B
·
Hästvård Nu är barnens ponny i princip friskförklarad, vilket gör att det känns lite bättre. Jag har tom varit hos den omtalade veterinären, och...
Svar
2
· Visningar
779
Foder & Strö Ger mitt fullblod 4 dl linfrö (okokt mängd), varje dag. Hon är mycket blank och fin i magen. Upptill detta får hon 1 dl linolja. Om...
Svar
1
· Visningar
979
Senast: **BORTTAGEN**
·
B
Hästvård Kan man ha hästar hur som helst eller? Brukar ofta passera förbi ett stall där dom har sina 3 hästar i en liten hage ca 20 X 20 meter...
Svar
4
· Visningar
947
Senast: Moncan
·
J
Foder & Strö är det någon skillnad på MJ innehållet i olika oljor? är det nån mening med att köpa krafft's (dyra)energiolja istället för 'vanlig'...
Svar
2
· Visningar
897
Senast: cutty
·
L
Foder & Strö Hela tiden på min häst låter det som det kurrar i magen och så går hon o fiser hela tiden, är det normalt eller något fel på henne...
Svar
4
· Visningar
3 187
Senast: kopparberg
·
Hästvård Kan det vara det min 3 åriga hingst har? Jag har nu, vid två olika tillfällen, sett honom bete sig väldigt underligt. Rätt som det är...
Svar
1
· Visningar
1 044
Senast: ameo
·
Foder & Strö nu är det ju hösten igen.....och mina funderingar går igen till behovet för hästarna....det borde ju vara så att behoven sjunker när...
Svar
7
· Visningar
1 011
Senast: martha
·
Hästvård Pålle är svullen bakom ganacherna (på det stället där de inte ska ha för trångt för att kunna ge bra eftergift i nacken). Jag har...
Svar
2
· Visningar
1 092
Senast: Nina83
·
F
Foder & Strö vad bör man ge en häst som ska öka i vikt för kfraftfoder? just nu får hon lusern. har även hört om linfrökaka men aldrig testat. någon...
Svar
10
· Visningar
1 222
Senast: Nina83
·
Hästvård Jag har en hbl valack, 15 år gammal som gjort mycket i sitt liv. Det är en stor och tung (173cm och ca 700kg) häst av äldre hbl-modell...
Svar
6
· Visningar
12 782
Senast: ecssory
·
F
Hästvård hur ofta bör man raspa tänderna och hur mycket kostar det? har inte gjort det på mitt sto men hon tuggar konstigt och förra vintern gick...
2
Svar
39
· Visningar
2 889
Senast: Domaren
·
C
Hästvård Utgår ni alltid ifrån att eran häst är sjuk eller har ont någonstans om den gör något ni inte förväntat er, tex under ridningen? Sitter...
Svar
5
· Visningar
1 072
Senast: Sesselja
·
S
Hästvård Greier jeg dette? Har en islandshest med veldig tykk pels, han blir veldig svett under trening, derfor tenker jeg å barbere han litt...
Svar
1
· Visningar
741
Senast: Sesselja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp