Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Q
Hästvård Jag har äntligen fått hem min foder häst. Och hon är så smutsig! Riktigt fettig och äcklig att ta i, vi har borstat och borstat men det...
Svar
7
· Visningar
2 495
Senast: Hästen
·
J
Hästvård Hur gör ni med era hästars ömma muskler? Smörjer ni med något? (har märkt en stor skala emot att smörja, så det vore roligt att höra...
Svar
14
· Visningar
2 647
Senast: joneya
·
C
Foder & Strö Undrar bara om nån har koll på hur mycket följande väger: 1 dl lucern(pelleterat) 1 dl soja 1 dl foderjäst 1 dl havre 1 dl betfor(torrvikt)
Svar
1
· Visningar
742
Senast: Zaskia
·
T
Hästvård Är det någon här som har någon form av "normalviktstabell" för b- och c-ponny? Det gäller ponnyer i ridning och för lättare tävling...
Svar
4
· Visningar
5 494
Senast: Welsh
·
Hästvård Jag har en valack som är känslig för det mesta. Eftersom jag vet detta så planerar jag noga in när det är lämpligt att t.ex avmaska...
Svar
1
· Visningar
781
Senast: Gulig
·
S
Hästvård Min häst är lite hängig, han har en temp som är under en grad än vad han normalt har..lite småhängig men äter bra och är pigg för...
Svar
2
· Visningar
741
Senast: yodi
·
M
Hästvård När kan man sy ett sår? Jag hade för mig att såret skulle vara ganska fäskt, bara ett par timmar gammalt för att man ska sy. Stämmer...
Svar
7
· Visningar
1 103
Senast: Gumman
·
J
Hästvård Har naturligtvis pratat med vet om detta och fått rådet att avvakta, men jag vill ändå utbyta erfarenheter med er. Vad kan min häst ha...
Svar
3
· Visningar
1 001
Senast: Jejjen
·
B
Hästvård Tänkte klippa vår långhåriga ponny i morgon. Det är första gången vi ska göra det och jag är osäker på exakt hur en jakt eller...
Svar
3
· Visningar
801
Senast: Mitra
·
B
Hästvård Fick honom utdömd nu om jag ville eller vänta ett par månader och se om det blev bättre... En kort resumé; togs in blockhalt på vänster...
Svar
13
· Visningar
1 173
Senast: KaZa
·
Foder & Strö Undrar lite hur ni väljer att lägga upp fodergivan över dygnet, och då tänker jag mest på kraftfodret? Ger det kraftfoder jag ger på...
Svar
4
· Visningar
911
Senast: Lazio
·
Hästvård * Långt sommarbete och lösdrift utan ligghall?? :confused: (Som enl.lag inte är godkänt,eller??) *Barock och Akademisk ridning...
Svar
6
· Visningar
1 231
Senast: Pelle_P
·
B
Hästvård Jag är lite orolig över ett fullblod som står i syrrans stall.. när jag hämtade henne så fodrade(kraftfoder)hon precis och jag såg att...
Svar
7
· Visningar
1 153
Senast: joneya
·
M
Foder & Strö Kan man ersätta en del av höet med lusern men inte allt? Eller räknas det som kraftfoder? För hörde här någon gång att det inte gjorde...
Svar
3
· Visningar
1 119
Senast: montgomery
·
S
Foder & Strö Hittat en annons med detta hö(silage?) Näringsvärde/kg Energi: 7,5 Mj Råprotein: 90 g Smb, häst: 65 g Ca: 2,2 g P: 1,9 g Magnesium: 1,2...
Svar
9
· Visningar
1 068
Senast: sova
·
S
Foder & Strö Är hö i storbal dammigare än i småbal, eller är det bara ägarna till mitt stall som lyckas fixa så dåligt hö? Först tyckte dom att vi...
Svar
6
· Visningar
890
Senast: Sirisiri
·
C
Hästvård När jag rycker manen på min häst så lyckas jag bara göra manen tunnare. Men jag vill ju göra den kortare. Manen "går liksom inte av" där...
Svar
1
· Visningar
852
Senast: JennyF
·
S
Hästvård Jag har en islandssto som är 6 år ,ej inriden.Fick hingstföl för 1,5 års sedan, hade en svår förlossning. Problemet med högrabak började...
Svar
2
· Visningar
825
Senast: sante
·
B
Foder & Strö Vårt ponnysto dricker jättedåligt. Vi vattnar med hinkar, så jag ser att hon inte dricker så mycket som jag tycker att hon borde göra...
Svar
14
· Visningar
1 274
Senast: Bubbla
·
B
Foder & Strö vi har dividerat lite här hemma men nu har vi bestämt oss för att ha fri tillgång på hö men vi vet inte riktigt hur det ska förvaras i...
Svar
3
· Visningar
805
Senast: LIA
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp