Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag undrar hur mycket ett föl på 4 mån ska äta. Hö , pellets mm Halvblod :banana:
Svar
2
· Visningar
927
Senast: Magdalena
·
V
Foder & Strö Ja för tusan, nu har ju min analys också kommit! Lite frågor dock.. Jag hittar inte hur mycket magnesium lusernpellets innehåller...
2
Svar
22
· Visningar
1 687
A
Hästvård Det har en häst som jag vet, en stor halvblod! Veterinären hade sagt att han inte fick hoppa elelr bli longerad, men nu när jag kollar...
Svar
6
· Visningar
1 131
Senast: Amia
·
X
Hästvård Vet inte riktigt vad felet är på honom... Biter mot magen och håller på. Han gjorde detta från början då jag köpte honom om kvällarna...
2
Svar
23
· Visningar
4 827
Senast: adore
·
B
Foder & Strö försökte köra ett foderstatprogram men det skriker hela tiden om mitt kalciumvärde på 8.2 som tydligen är för högt...hur råder jag bot...
Svar
1
· Visningar
1 104
Hästvård Jag har skrivit flera trådar förut om det här & följt alla tipsen, men inte fått någon verkan. Det handlar om min ponnys stora mage. Det...
Svar
14
· Visningar
1 551
Senast: Ajabaja
·
Foder & Strö Jag undrar om det är någon som vet varför en del hästar slickar på stenar. Har dom brist på något? Min häst ska alltid slicka på alla...
Svar
3
· Visningar
842
Senast: Black
·
T
Foder & Strö ville se hur många som använder det till sina hästar och vad ni sett för resultat?jag har precis börja använda det till min totto,han...
Svar
16
· Visningar
1 543
Senast: Bucus
·
Q
Hästvård Botolism & ridning efter vacin!? hej jag har 2 frågor: * Min häst ska vacineras mot botulism 29/11 egentligen. men nu så vill dom ha...
Svar
11
· Visningar
4 153
Senast: Qudexco
·
Foder & Strö Nu har jag buntat ihop alla mina småfrågor som jag jämt glömmer ställa ;) 1. Vad är det nu igen maxgivan kraftfoder är per...
Svar
8
· Visningar
1 007
S
Hästvård Äntligen har jag lyckats få bukt med ringormen min häst fick för tre veckor sedan. Enligt veterinär (både min egen och Helsingborgs...
Svar
1
· Visningar
1 065
Senast: Millz
·
S
Hästvård Min häst har bukhinneinflammation och står på Strömsholm. Hittade honom i hagen med över 40 graders feber och förstoppning. Ringde...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
30 997
Senast: Cattis_E
·
N
Foder & Strö Någon som lite snabbt kan ge mig vikten på 1 dl vetekli? //MVH Nina
Svar
13
· Visningar
3 896
Senast: Nina83
·
Svar
8
· Visningar
1 003
N
Foder & Strö Ursäkta att jag inte skrev med denna fråga i min förra tråd om veteklis vikt per dl... Men nu blev det så här. :D Så, nån som kan vara...
Svar
4
· Visningar
1 464
Senast: Nina83
·
F
Hästvård Nu ska vi se om någon förstår vad jag skriver. Mitt föl som är två och en halvmånad har något konstigt fenomen på gång med senan som går...
Svar
2
· Visningar
860
Senast: Falk
·
B
Hästvård är det någon som vet var man kan hitta bilder eller mönster till häst när man ska klippa dom.. :confused:
Svar
2
· Visningar
914
Senast: älgen
·
B
Foder & Strö har fått för mig att det inte är bra att sätta någon form av lock på betfor-spannen när det sväller (varken plast, tyg eller något annat...
Svar
13
· Visningar
1 226
B
Hästvård Vad gör man åt en häst som väver otroligt mkt? Han började igår... :(
Svar
4
· Visningar
964
Senast: alpha
·
Z
Foder & Strö Nu behöver jag bara en foderstat! Är det någon här som har lust att hjälpa mig? Årets analys visar: Energi: 8MJ Smbprot 45g/kg Kalcium...
2
Svar
28
· Visningar
2 028

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp