Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Foder & Strö Fick hem ett par vbl i augusti. Den ena ska jag nog behålla för hon har något visst som jag fastnat för. Den andra damen ska jag rida in...
2
Svar
22
· Visningar
2 445
Senast: Mynta2
·
P
Hästvård Min häst blir väldigt svullen i benen om nätterna. Är det en bra idé att linda benen på nätterna? Man har ju hört alla tusentals...
Svar
18
· Visningar
7 285
B
Foder & Strö Hur långt tid "brukar" det ta innan hästarna förstått att dom inte behöver hetsäta?!
Svar
1
· Visningar
808
Senast: sova
·
Hästvård Hur behandlar man det? Kan man spola ögat med nånting? Vet ej om det är nån skit hon har fått i ögat nämligen!
Svar
12
· Visningar
3 823
Senast: strumpan
·
J
Foder & Strö som gör att vissa hästar "exploderar"? Eller vad är de dom inte tål?
Svar
7
· Visningar
1 595
Senast: Jaba
·
B
Foder & Strö Söker ett foder som håller hästen i hull Mn ej är energi laddat.. Hmm, Han är väldigt svårt att hålla i hull, precis som sin mamma som...
Svar
6
· Visningar
1 210
Senast: Nina83
·
S
Foder & Strö Har en häst i samma stall som min som är 9 år gammal och har många urinstenar som skall opereras bort den 30 september vi funderar på...
Svar
8
· Visningar
2 374
Senast: Jaba
·
L
Hästvård En kort fråga; När kan man tidigast avmaska mot styngflugan? Vi brukar avmaska mot styngflugan runt november, men jag har hört att det...
Svar
4
· Visningar
1 190
Senast: Moppe
·
P
Hästvård Sá, jag var alltsá och röntgade min häst idag, 9,5 mánader efter att hon fick benbrott i knätrakten (fibia tuberosity). Allt har gátt...
Svar
9
· Visningar
1 510
Senast: Pirayan
·
Q
Hästvård behöver lite tips och råd om hur jag ska göra med min pålle nu när han ska skos. han skos med ca 8 veckors mellan rum alltså om jag skor...
2
Svar
27
· Visningar
2 174
Senast: Butterfly
·
A
Hästvård Vårt New Forest sto började att bli stel för några veckor sedan... Blev mer o mer.. Så vetrinären kom. Han sa att det var i första...
Svar
12
· Visningar
3 918
Senast: Amica
·
Foder & Strö Vad är skillnaden på per kg torrsubstans och per kg foder? Har precis fått hem häftet från SLU och jag förstår inte just det. Har även...
Svar
2
· Visningar
880
Senast: gejsa
·
M
Hästvård är så trött på att hovslagare aldrig kan passa tider. antingen dyker de upp ett par timmar för sent eller så dyker de inte upp alls...
Svar
6
· Visningar
1 058
Senast: Korven
·
Hästvård Mitt halvblod är så jäkla pälsig, kan han vara sjuk på något sätt? Pigg och glad f.ö.
Svar
14
· Visningar
1 120
Senast: SaraMara
·
T
Foder & Strö Hej! Hur jag än räknar får jag inte ihop det. Min D-ponny Antica har lätt för att bli för het och har lätt för att tappa hull... :crazy...
Svar
4
· Visningar
794
Senast: Magdalena
·
Foder & Strö Eftersom jag inte fick ngn ca/p-kvot på mitt hö, så undrar jag hur livsviktig den är egentligen?? Jag menar, hur galet kan kvoten ligga...
Svar
2
· Visningar
982
Senast: Noteca
·
Foder & Strö jag har INGEN erfarenhet av linfrö. Men brukar hästarna tycka det är smakligt? vad är det för konsistens? Förr iaf vet jag man kokade...
Svar
17
· Visningar
1 336
Senast: gonkan
·
Hästvård Inget beslut är fattat än, men det lutar väl åt att min fina pojke kommer få bli valack inom överskådlig framtid. :( Det som får mig att...
Svar
5
· Visningar
1 321
Senast: martha
·
Foder & Strö Tyvärr har jag inte de värdena med på min höanalys vilket gör att det blir lite knepigt med att räkna ut foderstaten. Finns det några...
Svar
1
· Visningar
762
Senast: Nina83
·
Foder & Strö som man tar hö ifrån,men hamnar som nu,runt smältbart protein 36 g/kg och energi 6.4 g/kg och vill höja värdena till nästa år.Hur gör...
Svar
15
· Visningar
1 259
Senast: Lydia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp