Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Nu är vi oroliga och vet inte vad vi ska göra. Vi har upptäckt på flera hovar sprickor. Det har plötsligt blivit mer och vi har ingen...
Svar
19
· Visningar
4 142
Senast: skogis
·
J
Foder & Strö Har en fånghäst och har nu läst om Happy Hoof, någon som har erfarenheter av detta foder? Fungerar det el är det bara bluff? 2 3
Svar
54
· Visningar
9 707
Senast: Natasja
·
L
Foder & Strö Har hört att linfrö ger ett skyddande slemlager in i hästens mage/tarmar. Men är det nödvändigt att ge det åt en frisk häst eller kan...
Svar
5
· Visningar
1 346
Senast: Cosy
·
Hästvård Nej, jag är inte seriös. Funderade lite när jag var hos hästen i går och satte på flughuvan som hon kliat av. Hennes pannlugg slutar...
Svar
6
· Visningar
2 760
Senast: SaraXX
·
Hästvård I USA kan mna köpa något som kallas Fly Pretadors. Helt enkelt någon form av skalbagge (?) eller liknande som man planterar in i...
Svar
5
· Visningar
1 083
Senast: Pallas
·
Z
Hästvård Min häst har helt plötsligt "tappat bringan"... Den känns som slapp och "veckad". Någon som snälla har tips på vad det kan bero på...
Svar
4
· Visningar
924
Senast: kimsan
·
Hästvård Min häst har börjat att klia svansroten. Det är inte varje dag och inte jätte mycket. Har haft skimmlar som har kliat sig, oftast har...
Svar
5
· Visningar
1 348
Senast: Snowball
·
S
Hästvård Veterinärtid redan bokad! Vill bara höra vad ni tror. Mitt sto har fått som en rand över rumpan, (ser ut som om en slaggjord...
Svar
4
· Visningar
987
Senast: flashlight
·
B
Hästvård Har ni några bra tips? Det gäller alltså sår som inte behöver veterinärvård. Hur gör ni för att undvika fluginvasion och eventuell... 2
Svar
20
· Visningar
3 407
Senast: _jullan_
·
T
Hästvård Hej Jag har lånat en häst på foder och haft henne i 3 veckor, efter 4 dagar vart hon halt, vet kom o kollade o konstaterade att de...
Svar
4
· Visningar
907
Hästvård Kolla min häst (idag också t.o.m).. Tippar på att han blivit biten av en insekt, tänke bara kolla om ngn sett ngt liknande (har ingen...
Svar
5
· Visningar
1 512
Senast: miamiSwing
·
I
Hästvård Hej! Har märkt några konstiga "märken" på min häst mellan bak benen. Någon som vet? Kan det vara ring orm...
Svar
5
· Visningar
1 155
Senast: emmapaztej
·
G
Hästvård Måste få fråga en sak nu när vi är inne på ämnet! Dom senaste dagarna har min storhäst (valack) börjat kissa jätte många gånger om...
Svar
7
· Visningar
6 054
Senast: Sellan
·
S
Hästvård Min 2 åring har fått mugg på båda bak. han har vita bakkotor. det är inte mycket men envist, vad skall jag göra? hur har ni gjort... 2
Svar
23
· Visningar
3 622
Senast: lady_vip
·
J
Hästvård Jag har en svart två årig shettlans kille som blev valack 28 april och det hela gick jätte bra och han var om möjligt piggare som...
Svar
11
· Visningar
2 480
·
F
Hästvård Är det ngn som har erfarenhet av boots? Hur hårt kan man rida? Kan den sitta på dygnet runt? Behöver man tänka på ngt speciellt när man...
Svar
1
· Visningar
904
·
Hästvård Flyttade i söndags med min ponny från skåne till örebro. Lång transportväg, men det gick väldigt bra och han var väldigt lugn hela...
Svar
3
· Visningar
1 481
Senast: Ponsse
·
Foder & Strö Jag har fått lära mig att man alltid ska vänja in hästarna vid nytt foder och vid gräs. Hur gör ni med era hästar inför betet för att...
Svar
13
· Visningar
2 503
Senast: Farre_
·
Foder & Strö JAg har en gammal vall som är 3 år i år. Inte gödslad och ska ändras till beteshage.. Går det bar att ha vitklöver i en beteshage...
Svar
2
· Visningar
3 508
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Hjärnan är tillfälligt ur funktion. Så skulle behöva hjälp med att räkna om dessa siffror till % för att kunna jämföra med det foder jag...
Svar
2
· Visningar
691
Senast: nihe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka