Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Ja, rubriken säger väl det mesta. Ska man ge kraftfoder bara för att/för säkerhets skull? Nu har jag bara haft min nuvarande häst i...
Svar
8
· Visningar
1 263
Senast: arabia
·
Foder & Strö Ja hur räknar jag ut hur mycket mineraler mina pållar ska ha? jag är verkligen trög fattad inom matte så jag tänkte att jag ska försöka...
Svar
1
· Visningar
870
Senast: Farre_
·
Hästvård hej! jag hoppas att jag har lagt denna i rätt annars kan administratör flytta denna till dess rätta plats. Mitt sto ( 5år) blev... 2
Svar
21
· Visningar
2 538
Senast: Grannox
·
M
Hästvård Hej! Vet att det finns lite trådar om hästapotek men hittar ej någon som svarar på mina frågor så därför startar jag här en ny. Jag har... 2
Svar
23
· Visningar
4 851
Senast: Elina8
·
Hästvård Jag ska byta försäkringsbolag och dom vill ha en fullstädig besiktning med böjprov! Besiktningen i sig är ju helt okej, lyssna på...
Svar
10
· Visningar
2 294
M
Hästvård Hej har en relativt oanvänd PCL Spray Balsam Dog & Cat hemma som jag funderar på att ha till hästen. Tror ni att det är okej?:) länk...
Svar
8
· Visningar
2 084
Senast: maadddeeee
·
Hästvård ja det är just det jag är.... tom.... trött.... jätte ledsen..... för några timmar sen tog jag bort min älskade häst pga skada :cry...
Svar
6
· Visningar
1 245
Senast: anonym78
·
Hästvård Idag när jag som vanligt kände igenom min valack efter fästingar så kände jag samma knuta/kula som jag alltid känt på skapet. Tänkte...
Svar
8
· Visningar
1 513
Senast: Elina8
·
C
Hästvård Min pålle kom in igår med en tjusig sparkskada strax över framknät/carpus vänster framben. Håret har skavts av ( en halv hästhov långt)...
Svar
9
· Visningar
1 678
Senast: Mervelleux
·
I
Hästvård Jag håller på att leta häst, och har hittat en supertrevlig 10-årig holländsk valack e. Flemmingh. Supertrevlig att rida, väldigt...
Svar
8
· Visningar
4 938
Senast: No1
·
Hästvård Har ett islandssto som just nu går på bete. Har på sista tiden tyckt att hon tappar väldigt mkt strån när jag borstar man och svans...
Svar
1
· Visningar
625
Senast: Tussilago
·
T
Hästvård Min häst har en riktigt tjock man hur sjutton ska jag kunna tunna ut den jag har försökt med trimkniv men jag gör nog fel pga att det...
Svar
6
· Visningar
917
E
Hästvård En häst som pga fång fått sänkt hovben på tre ben samt hovbensrotation på det fjärde, finns det nån som helt chans att denna häst kommer... 2 3
Svar
43
· Visningar
9 496
Senast: axel
·
H
Hästvård Skulle behöva lite råd (gärna av folk med erfarenhet av just detta! :) ) Min häst, ett tolvårigt d-ponnysto, har haft en...
Svar
5
· Visningar
874
Senast: Totola
·
Hästvård hejhej, några kanske läste min gamla tråd om att få upp hästen från malmö till stockholm, nu har det löst sig, men då kommer det...
Svar
3
· Visningar
857
Hästvård En snabb fråga: Förstår hästar att de faktiskt kan dricka med en gräsbegränsare/munkorg?
Svar
4
· Visningar
845
Senast: Ponsse
·
A
Hästvård hur tycker ni den här shettisen ser ut? är den för tjock ? finns det risk för fång eller andra sjukdomar? vad kan man göra annat än...
Svar
9
· Visningar
1 151
Senast: anonym78
·
Hästvård Kanske hör denna hemma på andra djur, men då får moderator flytta! Jag fick en konstig tanke i mitt huvud igår och jag kan inte riktigt... 2
Svar
26
· Visningar
9 097
Senast: Invinciblestables
·
Foder & Strö Någon som vet om syren, vinbär och krusbärsbuskar är giftigt för hästarna att äta av?
Svar
9
· Visningar
6 863
Senast: Docka
·
Hästvård Hej! Ni som har/har haft hästar med sclera, som då löper större risk att utvecla Equine Recurrent Uveitis (ERU) och ev. bli blinda...
Svar
4
· Visningar
1 368

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka