Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Att hästar inte får äta klippt gräs har man ju hört sen man var liten, men varför egentligen? Det är samma sak som hö egentligen? Är det...
Svar
6
· Visningar
6 349
Senast: mumin
·
Hästvård jag har en 10 årig varmblodsvalack som användes som travhäst tills dess att han var 4år. enligt vad jag har hört så ville dom inte ha...
Svar
11
· Visningar
1 567
Senast: Korven
·
Hästvård Jag har ett sto som tidigare gått löp och togs därifrån p.g.a. skada (i kombination med att hon inte var snabb nog). Hon opererades i...
Svar
1
· Visningar
1 325
Senast: flashlight
·
M
Hästvård Hej! Är bara lite allmänt nyfiken - hur länge brukar ni rykta era hästar varje dag? :rofl: 6 7 8
Svar
159
· Visningar
15 638
Senast: Pallas
·
N
Hästvård När jag skulle hämta min ponny i hagen idag så upptäcker jag ett stor jack på framsidan på höger has. Jacket är inte speciellt djupt och...
Svar
3
· Visningar
854
J
Foder & Strö Hej! Jag skulle behöva lite foderråd. Min häst är 18 år, halvblod/travare, 178 cm i mankhöjd. Han rids 5-6 dagar i veckan ca 50-60 min... 2
Svar
20
· Visningar
13 230
Senast: Leroy Udsen
·
Hästvård Min lilla 2 åring har fått skabb. Vi flyttade till ett nytt stall efter sommarbetet och för ett tag sedan upptäckta jag skabb på henne... 2 3
Svar
59
· Visningar
9 583
Senast: Lavinia
·
Hästvård Det har dykt upp en knöl på min isis (7 år gammal) på utsidan av vä kotled, fram. Han ömmar inte, ingen värme, inte halt på något sätt...
Svar
1
· Visningar
1 196
L
Hästvård Hej. min lilla ponny, 9 år, har fått lätt fång. troligen pga foderbyte. Flera hästar har drabbats i stallet.Ska på röntgen. Har ni några... 2
Svar
26
· Visningar
7 344
Senast: Atalantha
·
Hästvård Vad kan ni rekommendera att bada hästen i ? Som inte är skadligt/irriterande för huden! Hon är för närvarande irriterad i huden...
Svar
7
· Visningar
1 114
Senast: Atalantha
·
C
Hästvård Det finns en massa trådar säkert men jag orkar helt enkelt inte leta. I Tisdags fick mina grabbar sk förgiftningsfång utav betet de gått...
Svar
17
· Visningar
4 408
Senast: TantEster
·
Foder & Strö nu har jag kommit på att de hemska sakerna som växer lite här och där på gården kan vara riktigt bra att fodra med ^_^ har en gammal... 2
Svar
22
· Visningar
3 530
Senast: Buck
·
Hästvård Min häst har börjat hosta när man travar, galopperar eller gör nåt ansträngande. Han hostar aldrig annars, varför gör han det när man... 2
Svar
29
· Visningar
18 228
Senast: nimbo4ever
·
Foder & Strö Jag undrar hur mycket näring ni räknar med att era hästar får i sig av att äta gräs, och hur mycket av respektive foder ni tar bort...
Svar
6
· Visningar
4 520
Senast: Lotus
·
A
Hästvård vilka hästar klarar sig oskodda och vilka inte? om en häst skos och sen blir barfota igen, blir han ovan då? på vilka underlag och hur...
Svar
6
· Visningar
2 492
Senast: Piraja
·
Hästvård Hur ska jag lyckas lura i min häst att äta mag och tarm? (ponnyn glufsar villigt i sig :D). Hästen har haft fång och jag vill på något...
Svar
2
· Visningar
1 432
Hästvård Har 2 st hästar, 1 har jag redan behandlat med Switch, den andra ska jag behandla, gjorde som det stod på förpackningen, lade en sträng...
Svar
4
· Visningar
1 004
Senast: Laguna
·
Foder & Strö Maxtoleransen för selen är ju skyhög, lite beroende på var man läser så anges den till 5 eller 6 mg/100 kg. Men är det i engångsdos...
Svar
6
· Visningar
3 790
Senast: SaraXX
·
Foder & Strö Igår kom analysrapporten på första skörden. Vi har får samt två hästar, sambon som skickade in analysen tänkte inte häst så givetvis...
Svar
8
· Visningar
1 843
M
Hästvård Min kompis pålla (whelshkorsning 20 år) fick fång för ett tag sedan, då hon gick i en hage tillsammans med en tidigare fångshettis. Det...
Svar
4
· Visningar
1 754

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Bildtråd
  • WE-tråden
Tillbaka