Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Tidvis blir min hästs ena öga svullet och rinner. Verkar som det kliar också! Såhär ser det ut när det svullnar: När hon fick det... 2
Svar
22
· Visningar
5 426
Senast: TantEster
·
Hästvård Någon som har någon som helst erfarenhet av häst som reagerar på fuktigt väder? Min häst har väldigt känslig hud/päls och får ofta vid...
Svar
5
· Visningar
1 065
·
Foder & Strö Är det någon som ger sin häst fiskolja? Alltså inte fikleverolja eller fodertran, utan fiskolja. Jag har blivit rekommenderad att ge det...
Svar
15
· Visningar
2 528
Senast: Boj
·
  • Låst
Hästvård Nu vågar jag mig på att starta en ny fångtråd! Hoppas alla kan försöka hålla en trevlig ton mot varandra denna gången samt hålla sig... 103 104 105
Svar
2 087
· Visningar
165 826
Senast: Boj
·
Hästvård Hejsan!! (hoppas jag har lyckats lägga tråden i rätt forum) Jag har lite funderingar ang min ponny. Hon har så länge jag har haft...
Svar
2
· Visningar
1 048
Senast: Masse
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av att operera bort ett öga på en häst? Hur gick konvalecentiden? Vad kostade det? Blev hästen "som vanligt"...
Svar
15
· Visningar
5 004
Senast: Hygglo
·
Hästvård Jag funderar på att ta en unghingst på foder. Det jag funderar på är hur man bör göra med kostnad för tex kastrering, utdragning av...
Svar
3
· Visningar
1 452
Hästvård Är fång något att 'skämmas' för, eller varför dyker i (v)år upp en massa hästar som enligt ägaren 'har fång men inte riktigt fång utan... 13 14 15
Svar
288
· Visningar
27 834
Senast: ridtravare
·
Hästvård Lång historia: Plattfotat fullbod, ömmar på grus o skos med sulor. Hade för 2 år sedan en bra (utbildad) hovis som tyvärr slutade... 2 3
Svar
59
· Visningar
6 209
Senast: biffen
·
J
Hästvård Hej! Jag har ett föl som är svullen på båda sidor av käken. Svullnaden är mjuk och inte speciellt varm och hon verkar inte alls ha...
Svar
4
· Visningar
1 944
Senast: wrangler
·
Hästvård Som sagt vilka har behandlat sin hästar med IRAP? Vad hade de för skada? Hur lång tid gick det mellan skadan och IRAP behandlingen...
Svar
6
· Visningar
2 288
Senast: todde
·
S
Hästvård Hej, Min häst får knutor på ryggraden stora som femkronor och hårda men bara efter ridning, hon har inte ont av dom i nuläget. Dom...
Svar
15
· Visningar
2 084
Senast: strandqvist
·
Hästvård Läget ligger till så här. Har en Haflinger. De har gått på samma bete i 3 månader (hon och en fjording), det är knappt något gräs alls...
Svar
12
· Visningar
1 670
H
Hästvård Hej! När jag kommer till hagen vid 2-tiden för att ge hästarna lite mat och se till dom ser jag min herre på lite avstånd. Han liksom...
Svar
1
· Visningar
768
Senast: HallonDoft
·
Hästvård vi ar precis huggt endel i hagen..mest lövträd såsom asp mm..de finns nu mycket ris och stockarna ligger kvar än så länge..är de nån...
Svar
5
· Visningar
1 045
Senast: yrpa
·
Hästvård hej igår så tappade min häst sin ena framsko i hagen, hovslagaren kommer om ca 2-3 veckor för att sko om hela hästen, jag kan inte slå... 2
Svar
38
· Visningar
7 221
F
Hästvård Hej! jag är påväg att köpa häst nu, ett sto som jag kommer att använda som licenshäst (trav). Jag frågade självklart om hästen haft...
Svar
14
· Visningar
7 419
Senast: sandrafors
·
F
Hästvård Nu har jag beställt blanketter från försäkringsbolaget för att döma ut min gamla häst, men jag undrar lite vad försäkringsbolag...
Svar
16
· Visningar
9 444
Senast: Sonic76
·
I
Hästvård Jag skaffade min ponny i slutet på februari i år. Hon är en jätte trevlig tjej (om än lite för mycket envis, hehe) men jag har märkt ett...
Svar
4
· Visningar
910
·
Hästvård Ja som det står i rubriken. vad tänkte ni använda er av för knep i år? blir det samma behandling som tidigare år eller har ni hört om... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
8 874
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka