Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

D
Foder & Strö \"Vikter\" Efter en mycket givande foderföreläsning från KRAFFT så har jag äntligen lärt mig att räkna foderstat själv till mina...
Svar
6
· Visningar
875
Senast: Dís
·
B
Foder & Strö MIN HÄST DARRAR I BENEN (GANSKA MYCKET) NÄR HON FÅR KRAFTFODER. SPECIELLT NÄR HON GÅR IN PÅ KVÄLLEN. KAN IBLAND SE UT SOM OM HON SKA...
Svar
8
· Visningar
2 342
Senast: LitenIsa
·
L
Foder & Strö Hur bra är det för hästar att äta egentligen? :confused: Och är det bra för nåt isf? Det borde ju verka lugnande/avslappnande..?
Svar
6
· Visningar
1 418
Senast: svea
·
T
Foder & Strö Snälla, nu behöver jag verkligen hjälp! Har suttit med Nina83:s fina hemsida, programmet Optignägg samt läst tidigare inlägg men får...
2
Svar
24
· Visningar
2 033
Senast: Tuki
·
B
Foder & Strö Hej! Jag måste kompletera med foderjäst eller annat liknande som innehåller mycket smältbart råprotein i fodret för höt är inget bra...
Svar
5
· Visningar
1 370
Senast: **BORTTAGEN**
·
Foder & Strö hur mkt är 8 dl vetekli i gram? dum fråga kanske :p nån som vet?
Svar
3
· Visningar
788
Senast: Nina83
·
Foder & Strö Ett lyxproblem kanske: Vi har väldigt proteinrikt hö (8,2 MJ & 61 g smb rp/kg foder). Det är ju bra, småhästarna äter i princip bara...
Svar
1
· Visningar
703
Senast: Magdalena
·
H
Foder & Strö Hur viktigt är det med denna mineral? Räknas det i gram eller milligram??? Har inte brytt mig om hur mkt jag gett när jag gjort...
Svar
7
· Visningar
1 043
Senast: Jessica
·
H
Foder & Strö Varför kan man bara ge 100g per 100kg häst? Jag ger 600g till min som väger 475-500kg. Det passar väldigt bra i foderstaten för övrigt...
Svar
3
· Visningar
784
Senast: Elisabet
·
B
Foder & Strö när man ska räkna foderstater så därför tänkte jag att vi ska diskutera vad för träningstilägg som tex ska läggas till vid lätt...
2
Svar
37
· Visningar
3 274
Senast: Magdalena
·
B
Foder & Strö Jag har fått endel funderingar på sistone å undrar om nån vill hjälpa mej å reda ut??? Vi har haft häst i över 20 år (ok morsan då för...
Svar
7
· Visningar
1 330
Senast: Jessica
·
F
Foder & Strö Hej! Jag har köpt en häst från Island d.v.s om hon går igenom veterinär besiktningen. Hon har endast varit inne på stall när hon har...
Svar
10
· Visningar
1 567
Senast: Boj
·
S
Foder & Strö ... med samma värden som Krafft Groov? Finns det? Finns det någon musli överhuvudtaget med något så när samma innehåll som Groov? Hellst...
Svar
2
· Visningar
812
Senast: sova
·
M
Foder & Strö Hur lång tid tar det innan man "vant in" hästen på ett nytt hö, altså hur länge bör man ge blandat nytt och gammalt?
Svar
1
· Visningar
750
Senast: Mynta2
·
S
Foder & Strö Hur viktigt är det med foderstat och analyser egentligen? Hästen äter ju maten i vilket fall som helst. Vad kan hända om hästen får sk...
Svar
4
· Visningar
932
Senast: ameo
·
S
Foder & Strö Vi har olika åsikter i stallet om man ska blötläga lusernen.. Jag har hört att man ska blötlägga den för den kan svälla i hästens...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 091
Senast: Gumman
·
P
Foder & Strö Nu vet jag inte vad jag ska göra. Har nu flyttat till nytt hus och fátt mitt eget stall. Allt är bra förutom att jag inte vet vad jag...
Svar
4
· Visningar
842
Senast: Pirayan
·
K
Foder & Strö behöver bara skriva av mej jag är verkligen jätte dålig på foder försöker verkligen sätta mej in i det men det är svårt! Jag är så...
Svar
1
· Visningar
896
Senast: Alexandra_W
·
T
Foder & Strö Kan det vara möjligt att en vbl (18 år, svårfödd, går endast lätt arbete) behöver ca 65 MJ?
Svar
5
· Visningar
931
Senast: Tuki
·
B
Foder & Strö Ghaaa nu e jag sur :mad: Stallägaren gör alltid analys till oss på hösilaget(höet gör vi själv)och nu när vi ska börja med hösilaget så...
Svar
2
· Visningar
879
Senast: Bucus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Varulvslekarnas anmälningstråd
  • Vi som letar hus
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp