Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Foder & Strö Hej! Jag undrar om det är så att en äldre (läs gammal)häst har större protinbhov än en vuxen eller medelålders häst? :confused: Ofta...
Svar
11
· Visningar
1 208
Senast: Tuki
·
Foder & Strö Är det någon idé att analysera höet om hästarna har fri tillgång? Analysen ger ju värdena, men det är ju helt omöjligt att veta exakt...
Svar
6
· Visningar
925
Senast: Morran
·
Foder & Strö Finns det tillfällen när färdigfoder blir billigare? De flesta sorter är ju ganska dyra, men det är ju mineralfoder med, och om då...
Svar
6
· Visningar
971
Senast: Bubbla
·
Foder & Strö Vore toppen om nån kunde kolla om det är ytterligare något som jag skulle tänka på... Höet har följande värden per kg foder: 8,2 MJ 61...
2
Svar
24
· Visningar
1 843
Senast: Jessica
·
Foder & Strö Läste på Dynavenas hemsida att deras foder innehåller johannesbröd och att det skulle verka lugnande på nervsystemet. Är inte...
Svar
2
· Visningar
1 638
Senast: ylvalill
·
Foder & Strö fodrar med krossad korn o havre nu + betfor, vit o mineral. men det krossade blir väldigt lätt damigt och närings-hållbarheten är inte...
Svar
6
· Visningar
811
Senast: Bucus
·
B
Foder & Strö Om man skippar alla innehållsvärden och BARA går på utseendet hur ser DITT hö ut?? Mitt är finstråit(bra till gammal häst) och det är...
Svar
13
· Visningar
2 665
Senast: **BORTTAGEN**
·
C
Foder & Strö Skickade in en analys på hösilaget i stallet, förra ggr så skickade jag höt och det var ju inget roligt reslutat, tack än en gång Nina...
Svar
1
· Visningar
974
Senast: Nina83
·
A
Foder & Strö Hej Alla! Några kanske vet att jag har en fånghäst (just nu ser jag sista anfallet som en nära döden upplevelse :(). Jag ska satsa på...
Svar
1
· Visningar
753
Senast: turbofling
·
P
Foder & Strö Min inackordering har räknat ut foderstater till sitt halvblod (ca 500kg) och sin C-ponny (ca 300kg) där de skall ha en liter betfor (ej...
Svar
5
· Visningar
1 056
Senast: Magdalena
·
P
Foder & Strö Det går väl inte på freefarm? Har en painthingst på 16 månader. Ungefärlig vuxenvikt är väl 450-500kg skulle jag tro. Hur mkt energi och...
Svar
1
· Visningar
894
Senast: Magdalena
·
S
Foder & Strö Vad är foder jäst bra för??
Svar
1
· Visningar
739
Senast: Lollipop
·
M
Foder & Strö Var kan jag skicka hö på analys? (olika alternativ) Vad bör man få uppkollat (mineraler etc)? Vad kostar det? Har nämligen hört att det...
Svar
3
· Visningar
1 140
Senast: Mina
·
Foder & Strö Den här frågan hamnar nånstans emellan foder och hästvård men eftersom jag ser der som ett foderproblem så lägger jag den här. I det...
Svar
10
· Visningar
1 300
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö På tal om proteinchock, kan man få det av för mycket protein t ex Krafft Protein.? Inkörningsproblem eller? Har inte sett det, men nån...
2
Svar
25
· Visningar
4 432
Senast: sova
·
F
Foder & Strö Denna tråd ska väl ligga mellan hästvård och foder antar jag .... Har bytt stall för ett tag sen. Första veckan var det en tjej som...
2
Svar
22
· Visningar
21 988
Senast: Gulig
·
S
Foder & Strö Har en häst i stallet (nykommling)som förbrukar mycket salt. På 3veckor har halva slickesten gått åt. Det går åt mycket vatten son ni...
2
Svar
20
· Visningar
2 517
Senast: Daydream
·
Foder & Strö Åh, en häst i stallet har dött idag. Hon var på tävling igår och fick plötsligt kramper. Åkte till strömsholm och där trodde de att hon...
Svar
15
· Visningar
4 487
Senast: **BORTTAGEN**
·
A
Foder & Strö har en överviktig islandshäst som jag vill få smalare vad är bäst av ponny el grund av märket krafft??
2
Svar
24
· Visningar
1 992
Senast: Nina83
·
K
Foder & Strö Jag har försökt förklara skillnaden mellan halm och hö, men inte kommit fram till en enkel och kort förklaring. Kan någon hjlälpa till...
Svar
5
· Visningar
7 924
Senast: **BORTTAGEN**
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Få i hästen kortisonpulver, tips
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp