Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Foder & Strö Varmblodssto 15 år ca 550 kg. Kommer att få gå i hage ca 6 mån utan att arbeta alls. Hon har just kommit hem från bete/lösdrift och...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: Jessica
·
B
Foder & Strö Hej! Någon som vet vad lusern (grovfodret) har för värden?! Var köper man detta? är det kraft som tillverkar det eller vilka är det...
Svar
5
· Visningar
2 316
Senast: Bucus
·
A
Foder & Strö En fundering... Min syster har balar kvar ifrån förra året, plastade och fina. Min fråga är då om dessa blir dåliga ??? Eller är det...
Svar
1
· Visningar
747
Senast: CK
·
B
Foder & Strö Hejsan! jag undrar hur mycket betfor en inte allt för arbetande Islanshäst bör ha per dag? Tacksam för svar :smirk:
Svar
5
· Visningar
836
Senast: **BORTTAGEN**
·
M
Foder & Strö Jag har gett min gasiga varmblodsvallack vanlig bakjäst, 1/2 pkt/dag vid foderbyten. Det fungerar SÅ bra, nu undrar jag om han kan ta...
Svar
4
· Visningar
1 049
Senast: Titz
·
G
Foder & Strö utförligare inlägg. Skrev för ett tag sedan och frågade om hjälp med foderstat. Har vägt lite foder och sådär nu och hoppas på att få...
Svar
7
· Visningar
947
Senast: Jessica
·
A
Foder & Strö Jag har nu kollat och räknat på kalk och fosfor-värdena på mitt nya hösilage, och insett att mina hästar får tillräckligt i sig utav det...
Svar
2
· Visningar
767
Senast: Opi
·
Foder & Strö Är det någon som vet något kraftfoder som inte innehåller så mycket proteiner? Jag har ett hö med väldigt mycket proteininnehåll och hur...
Svar
3
· Visningar
1 076
Senast: Moniq
·
Foder & Strö ... :) Sedan installningen har Miran fått havre morgon/kväll (succesivt mer och mer tills vi var uppe i "normalportionen"), och efter...
Svar
1
· Visningar
720
Senast: claraswe
·
B
Foder & Strö Hej jag undrar om någon vet hur mycket betfor en islandshäst ska ha dagligen, den rids inte varje dag? Tacksam för svar Yaqui :confused:
Svar
5
· Visningar
834
Senast: Qodrofenia
·
O
Foder & Strö Har räknat en foderstat som i stort bara är underhållsbehovet då min häst är skadad och bara skrittas 45-60 min per dag. Han är dessutom...
Svar
3
· Visningar
820
Senast: Boj
·
S
Foder & Strö ge lucern,betfor,mineraler och hö och då utesluta korn och havre helt????
Svar
2
· Visningar
690
Senast: majola
·
Foder & Strö hejsan, är det dumt att ge halm som "sysselsättning" till en häst som ätt uttråkad i boxen? eller har ni något annat bra "lektips"? :idea:
Svar
5
· Visningar
950
Senast: Nina83
·
Foder & Strö Var beställer man hö analys i från? (hemsida eller nr)
Svar
2
· Visningar
738
Senast: tgd
·
Foder & Strö tror ni att betforn hinner svälla ordentligt om jag blötlägger de på kvällen i kallt vatten (har bara de i stallet :crazy: ) å fodrar...
Svar
14
· Visningar
1 305
Senast: Tess82
·
V
Foder & Strö Om ni hade eget stall -eller fick skapa ett nytt och bestämma rubbet hur skulle ni lägga upp foderrutinerna på bästa sätt? Om ni fick...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 584
Senast: sanwan
·
T
Foder & Strö Var kan man köpa vitlökspulver? Hur mkt kostar det ungefär?
Svar
6
· Visningar
1 112
Senast: Trassel_tösen
·
Foder & Strö har hört någongång att man inte ska blöta "pulver" Det jag undrar är om man kan lägga vitlökspulver tilsammans med betforn? Har provat...
Svar
9
· Visningar
1 089
Senast: Immer
·
D
Foder & Strö Krafft Breed är ju inte värst vidare billigt, typ drygt 9 kr/kg. Vad kostar Krafft Protein? Hur mycket innehåller säcken och vad kostar...
Svar
2
· Visningar
1 053
Senast: daysi
·
Foder & Strö *suck* Har väntat på de andra i stallet att de ska bestämma sig om de vill ha hö eller hösilage. Nu ska vi ev ha hösilage då, men det...
Svar
1
· Visningar
1 001
Senast: Jessica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp