Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Foder & Strö Hela tiden på min häst låter det som det kurrar i magen och så går hon o fiser hela tiden, är det normalt eller något fel på henne...
Svar
4
· Visningar
3 173
Senast: kopparberg
·
Foder & Strö nu är det ju hösten igen.....och mina funderingar går igen till behovet för hästarna....det borde ju vara så att behoven sjunker när...
Svar
7
· Visningar
1 007
Senast: martha
·
F
Foder & Strö vad bör man ge en häst som ska öka i vikt för kfraftfoder? just nu får hon lusern. har även hört om linfrökaka men aldrig testat. någon...
Svar
10
· Visningar
1 215
Senast: Nina83
·
C
Foder & Strö Undrar bara om nån har koll på hur mycket följande väger: 1 dl lucern(pelleterat) 1 dl soja 1 dl foderjäst 1 dl havre 1 dl betfor(torrvikt)
Svar
1
· Visningar
741
Senast: Zaskia
·
Foder & Strö Undrar lite hur ni väljer att lägga upp fodergivan över dygnet, och då tänker jag mest på kraftfodret? Ger det kraftfoder jag ger på...
Svar
4
· Visningar
908
Senast: Lazio
·
M
Foder & Strö Kan man ersätta en del av höet med lusern men inte allt? Eller räknas det som kraftfoder? För hörde här någon gång att det inte gjorde...
Svar
3
· Visningar
1 117
Senast: montgomery
·
S
Foder & Strö Hittat en annons med detta hö(silage?) Näringsvärde/kg Energi: 7,5 Mj Råprotein: 90 g Smb, häst: 65 g Ca: 2,2 g P: 1,9 g Magnesium: 1,2...
Svar
9
· Visningar
1 062
Senast: sova
·
S
Foder & Strö Är hö i storbal dammigare än i småbal, eller är det bara ägarna till mitt stall som lyckas fixa så dåligt hö? Först tyckte dom att vi...
Svar
6
· Visningar
886
Senast: Sirisiri
·
B
Foder & Strö Vårt ponnysto dricker jättedåligt. Vi vattnar med hinkar, så jag ser att hon inte dricker så mycket som jag tycker att hon borde göra...
Svar
14
· Visningar
1 267
Senast: Bubbla
·
B
Foder & Strö vi har dividerat lite här hemma men nu har vi bestämt oss för att ha fri tillgång på hö men vi vet inte riktigt hur det ska förvaras i...
Svar
3
· Visningar
800
Senast: LIA
·
Foder & Strö Hur går det ihop??? Har nu äntligen hittat ett hus och kan ta hem hö för resten av tiden till sommaren... Kan nu tycka det är ok att...
Svar
1
· Visningar
835
Senast: Magdalena
·
E
Foder & Strö Har ett sto som dels är kostant brunstig samt blir ett monster under brunst. Har hört att munkpeppar skall fungera. Nu undrar jag...
Svar
10
· Visningar
1 178
Senast: ecssory
·
Foder & Strö 1. Kan någon omvandla följande utrikiska analysgaranti tilll svenska termer åt mig? (Müslifoder) Guaranteed analysis: Crude protein...
Svar
7
· Visningar
1 024
Senast: majola
·
P
Foder & Strö Hej ! Undrar om någon kan hjälpa mig att räkna ut en vettig foderstat till en 3-årig ponny som är ca 145 cm? Han är en ganska smäcker...
Svar
6
· Visningar
946
Senast: peven
·
P
Foder & Strö Det har varit en hel del snack om foderanalyser och fodermängder här. Visst, det är ju en fodersida ;), men jag tycker att det är trist...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 426
Senast: Magdalena
·
S
Foder & Strö Läste en artikel på aftonbladet om att man gav nypon pulver till hästar mot ledbesvär...kan mn e typ vanliga nypont till hästar och va...
Svar
3
· Visningar
922
Senast: Little_Chance
·
S
Foder & Strö Har läst på ordentligt om det här med foder. Läst Ninas fodersida, freefarm, böcker osv. Från att ha varit totalt okunnig tycker jag att...
Svar
1
· Visningar
728
Senast: Jessica
·
Foder & Strö Det här blir en lite konstig fråga, jag vet det, men jag behöver ändå få höra någon annans åsikt om detta. Efter att ha läst en massa...
Svar
5
· Visningar
910
Senast: kopparberg
·
G
Foder & Strö Info om min häst: Halvblodssto, 8 år, straxt över 170 cm hög, väger nästan 700 kg (hon är STOR!) Medelhård träning. Tränas ordentligt så...
Svar
16
· Visningar
1 186
Senast: Nina83
·
Foder & Strö 1. Om foderjäst: Vad är maxgivan? Hur mycket kostar det? Hur mycket magnesium innehåller det? 2. Om kalk/foderkrita: På Granngården...
Svar
3
· Visningar
751
Senast: Bucus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp