Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Foder & Strö Kan det vara möjligt att en vbl (18 år, svårfödd, går endast lätt arbete) behöver ca 65 MJ?
Svar
5
· Visningar
941
Senast: Tuki
·
B
Foder & Strö Ghaaa nu e jag sur :mad: Stallägaren gör alltid analys till oss på hösilaget(höet gör vi själv)och nu när vi ska börja med hösilaget så...
Svar
2
· Visningar
888
Senast: Bucus
·
Foder & Strö Mitt föl är nu 3 månader och jag ska sänka Mj och smbrp. Har i mitt SLU-häfte räknat ut att Mj behovet ska sänkas till 70 % fram till...
Svar
1
· Visningar
803
Senast: Magdalena
·
T
Foder & Strö jag funderar på att köpa en ettåring,och undrar på ett ungefär vad man ger för foder till sin lilla pojke?alltså hur mycket hö,ska han...
Svar
8
· Visningar
1 543
Senast: Magdalena
·
A
Foder & Strö Jag har precis fått min analys på mitt nyinköpta hösilage och värdena är över all förväntan! 89 g SmRP/kg foder!!! :eek: :D :banana...
Svar
2
· Visningar
893
Senast: Magdalena
·
Foder & Strö Mitt lilla "renoveringsobjekt" kom till stallet i våras och var ett riktigt praktexemplar på häst som fått mycket hö men med på tok för...
Svar
4
· Visningar
1 017
Senast: jemeni
·
T
Foder & Strö Vad är det för skillnad mellan lusern och lusernpellets? I programmet optignägg står det i en av rutorna lucern, menar de då...
Svar
3
· Visningar
883
Senast: Nina83
·
T
Foder & Strö Har precis fått hem min höanalys. Resultatet är ävl inte så där jättebra. Kan någon mer erfaren person säga om detta är mycket eller...
Svar
10
· Visningar
1 382
Senast: Tuki
·
C
Foder & Strö Någon som ger det till sin häst? Hur mycket ger ni/dag och vart köper ni det ifrån?
Svar
9
· Visningar
1 253
Senast: Nightrider
·
R
Foder & Strö Har hört att man inte ska utfodra hästar med nyskördad färsk havre utan låta den ligga i ett halvår först, men jag vet inte varför? Vad...
Svar
14
· Visningar
5 461
Senast: favoritponny
·
I
Foder & Strö Skulle gärna vilja ha förslag på bra böcker om hästfoder av olika slag, om hur man gör en bra foderstat samt info om olika sorters...
Svar
2
· Visningar
1 175
Senast: **BORTTAGEN**
·
B
Foder & Strö Varför ger man hästar jäst?
Svar
3
· Visningar
1 143
Senast: Heero
·
Foder & Strö Är det någon som vet något muslifoder som har ungefär samma näringsvärden som Krafft Rehab har? Krafft Rehab är ett konvalecentfoder...
Svar
14
· Visningar
1 375
Senast: artemis
·
T
Foder & Strö Hej! Jag har en fråga. den handlar inte om min häst utan jag ställer den endast av ren nyfikenhet: säga att det finns en fet häst som är...
Svar
18
· Visningar
2 468
Senast: Jessica
·
M
Foder & Strö Torrsub. 84% smrp 39 g/kg mj 7.4 mj/kg ca3.1 g/kg P 1.6 g/kg mg 1.2 g/kg K 13.0 g/kg Använder i övrigt hippo basic, lite pelletsbetfor...
Svar
6
· Visningar
1 003
Senast: merman
·
Foder & Strö vad tyckte nu om det iså fall?? Hjälpte det?
Svar
2
· Visningar
1 158
Senast: ylvalill
·
Foder & Strö Nu ska ni få något att fundera på. På foderforumet på tyska www.pferd-aktuell.de skriver användare ofta att de måste fodra...
Svar
1
· Visningar
1 053
Senast: Nina83
·
M
Foder & Strö I blivande stallet blir det bara utfodring två gånger om dagen :( Jag har inte möjlighet att alltid kunna ge en extra gång. Det bli...
Svar
8
· Visningar
918
Senast: Hawaii
·
B
Foder & Strö Ni med araber, hur mkt hö ger ni till era hästar? Jag har räknat med 7kg till mina två, för att få med lite krafftfoder. Är 7kg rätt...
Svar
11
· Visningar
1 140
Senast: Alexandra_W
·
C
Foder & Strö Har nu läst några intressanta inlägg om att använda vanlig bakjäst istället för den dyrare foderjästen och få ett likvärdigt resultat...
Svar
7
· Visningar
1 289
Senast: Francess
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp