Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Hästvård Måste få skriva av mig lite. Vet inte vart jag ska ta vägen. :cry: I måndags var hovis ute och skodde hästen. Samma dag och dagen...
2
Svar
20
· Visningar
2 458
Senast: hejjaSVAMPBOB
·
Hästvård Främst då för fång, cushing o likn.
Svar
9
· Visningar
1 287
Senast: cristobal
·
S
Hästvård Hej, Jag har två shettisar som börjar blir för tjock. Jag arbeta redan med de och promenara med de, men jag tror inte att det är...
2
Svar
23
· Visningar
1 812
Hästvård Våran häst här hemma har helt plötsligt bara fått svullna och varma framben....:confused: Hästen i fråga är 18 år korsning...
Svar
11
· Visningar
1 223
Senast: Jiri
·
Hästvård Funderar att ev. gå över till torv och pröva permanentbädd till hösten då det är dags för installning igen. Men frågan är vad man gör av...
Svar
7
· Visningar
909
Senast: Mynta
·
P
Hästvård Hej på er! Min ponny har nyligen börjat klia sig i svansroten mycket:) Har hört talas om att man kan spraya något på svansen så att...
Svar
8
· Visningar
836
Senast: Canoó
·
P
Hästvård Rubriken kanske inte stämmer till 100 , men men x) Har nu efter ett tags letande hittat en häst jag trivs mkt bra med. Tror vi kommer...
Svar
7
· Visningar
995
Senast: mahlmt
·
Hästvård Min häst har precis blivit prognostiserad med spatt och därför fått behandl. med kortison, tuppkam och smärtlindr/antiinfl. Kan tex...
Svar
5
· Visningar
973
Senast: Mattsson
·
Hästvård Pålle tappade båda framskorna i fredags. Hovis kom lördag och slog på nya. Red i går, måndag. Då kändes han lite stel när jag skrittade...
2
Svar
24
· Visningar
3 544
Senast: Lunketuss
·
L
Hästvård Vad jag blir less på dessa löss! Tycker så synd om min pålle som fått det nu i vinter. De andra hästarna i hans hage har också det, men...
2
Svar
30
· Visningar
4 563
Senast: corno79
·
L
Hästvård Har en häst som inte gillar att skos och att åka till klinik och sko eller se till så att en veterinär och hovslagare strålar samman vid...
Svar
5
· Visningar
1 441
Hästvård ...hur funkar det? Ni som har erfarenhet dela gärna med er! Vilka raser har ni på lösdrift? Jag har ett halvblod/fullblod som jag...
Svar
14
· Visningar
1 261
Senast: fluffig
·
Hästvård Jag har fått hem en åring men vet inte när han ska vaccineras nästa gång? Det är grundvaccinering antar jag. Influensa & stelkramp...
Svar
5
· Visningar
628
Senast: Constance
·
Foder & Strö Hur mycket kalk och fosfor ger ni per MJ till era digivande ston? Hur mycket äter era ston? Hur gör ni på bete, får dom kraftfoder...
Svar
1
· Visningar
855
Senast: Suprize
·
Svar
2
· Visningar
6 769
Senast: krambanan
·
Hästvård Själv tycker jag han har blivit tjock :o Märkte idag när flugtäcket åkte på att han va bra mycket för tjock för gjordarna, och då har...
Svar
11
· Visningar
1 286
Senast: krambanan
·
Hästvård Hur vet man om man ska anlita en Equiterapeut, Hästmassör eller Kiropraktor? Hur vet man vilket utav det man ska välja? När ska man...
2
Svar
34
· Visningar
2 533
Hästvård Åker till Åby kliniken imorgon med min häst pga ögoninfektion som satt sig på hornhinnan och gett skada. Nu har jag inte satt min fot på...
Svar
18
· Visningar
1 431
F
Hästvård Någon som hört talas om det? Ska va lämpligt till bärrandsröta min hovslagare rekomenderade mig det. Har ni tyckt det varit bra, ni...
Svar
2
· Visningar
843
Senast: Fortuna
·
Hästvård Hej alla kloka bukefalister! Tacka vet jag trådlöst internet och laptops... Var inte meningen att jag skulle ha utsläpp i stallet...
Svar
2
· Visningar
1 045
Senast: BlackRose
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Dressyrsnack 17
  • Överproduktion av hud?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp