Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Förra året slutade Enough Talk trea i Eliloppet. Nu är hästen på väg till Sverige med flyg för att starta i årets upplaga av storloppet...
Svar
4
· Visningar
1 666
Senast: Nafayette
·
Hästvård Från och med vilken ålder är det lämpligt att låta den unga hästen ha fri tillgång till salt via saltsten?
Svar
2
· Visningar
712
Senast: Mitrolle
·
Z
Foder & Strö Hejsan svejsan! nu vill jag höra, vad har ni för erfarenheter om örter till fång hästar? Någon som provat? Jag är lite inne på att ge...
Svar
9
· Visningar
1 517
Senast: axel
·
M
Hästvård Hejsan! Nu den senaste tiden och dagarna så har min häst (9 årig varmblods valack) blivit stel i bakbenen. Dessa symptom har han nu...
Svar
18
· Visningar
1 191
Senast: lundborg
·
E
Hästvård Min häst har nu för andra gången på tre månader fått något exemliknande på rumpan/svansroten. Vet. har varit ute och tror att det är...
Svar
4
· Visningar
972
Senast: lytesout95
·
Hästvård Vad gör man/kan man göra åt brännsår, förutom kyla i akuta fasen? Sitter på en muskel, ca 10 cm långt och 5 cm 'högt', lodrätt. Av...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
8 626
Foder & Strö En fråga (flera) som jag funderat på senaste dagarna är vad som skiljer en lättfödd häst från en svårfödd? Varför är en häst lätt-...
Svar
13
· Visningar
2 368
T
Foder & Strö Jag har ett varmblodstp på 14 år som jag inte får upp i vikt längre. hon har hållt sig skapligt i hull under vintern men nu på...
Svar
15
· Visningar
1 234
Senast: Tuvisen
·
P
Hästvård Har läst och hört att gräsklipp inte är bra pga att det är för kort, jäser efter bara en kvart, kan ge foderstrupsförstoppning osv. Här...
Svar
10
· Visningar
1 992
Senast: piaff
·
S
Hästvård Jag och några vänninor hade en diskution om botulism. Och ena tjejen sa att hästarna kan få botulism av vanligt hö som inte är balat...
Svar
14
· Visningar
3 013
Senast: Lavinia
·
N
Hästvård Vet någon något om diafragmabråck på häst. Våran "bäbis" gick bort pga det för en vecka sedan och jag känner mig verkligen dum för jag...
Svar
4
· Visningar
6 997
Senast: Neinor
·
Hästvård Har hittan hästen med stort H nu när jag letar efter ny häst och jag är helt nerkärad! Problemet är nu att dom för två år sedan...
Svar
9
· Visningar
949
Z
Hästvård Denna vintern var första gången jag gav hösilage. Vaccinerade mot Botulism i okt, nov och dec. Hur vaccinerar jag i fortsättningen?
Svar
5
· Visningar
583
Senast: Zanta
·
V
Hästvård Är det någon som vet hur vanligt är det med struplocksförlamning? Ni som har hästar med det hur mycket tränas hästen? Är den opererad...
Svar
3
· Visningar
1 178
Senast: axel
·
F
Hästvård Skriver ännu en tråd då det vore skönt att få lite synpunkter. Min häst har som vissa kanske läst spricka/sprickor i ena tornutskottet...
Svar
5
· Visningar
866
Senast: fean
·
Hästvård Vad kan man göra åt en häst som är pollenallergisk? Just nu är det riktigt jobbigt för honom, det verkar klia något hemskt i näsan på...
2
Svar
31
· Visningar
15 994
Senast: Robertino_susse
·
Foder & Strö Jag har många funderingar kring krafftfoder och jag skriver här och hoppas att jag kan få lite hjälp, så snälla skriv era tankar och...
Svar
5
· Visningar
928
Senast: Tuvisen
·
F
Hästvård ja? vad är det för något??:confused:
Svar
1
· Visningar
696
F
Hästvård i morse hittade jag två "avlånga" knölar precis vid sadelgjordsläget.:confused: ett på var sida. har inte sett/märkt detta förrut...
Svar
13
· Visningar
1 407
Senast: freakshow
·
Foder & Strö Diskuterade idag med min höbonde vad för hö jag vill ha eftersom förra årets var en sorg för plånboken och för min svårfödda häst med en...
Svar
2
· Visningar
1 173
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp