Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag funderar på att klippa min häst nu. Han har inte varit klippt i år nånting (pga skada) och har lite päls. Han har fällt den lilla...
Svar
4
· Visningar
785
Senast: mahlmt
·
Hästvård Vart sitter ringbandet? Gärna bild
Svar
2
· Visningar
1 599
Senast: Pancakes
·
Foder & Strö Hej! Vet inte riktigt om jag hamnar rätt här, har inte lagt in någon tråd förut. Förra året föll min häst ur över ryggen frampå...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
8 641
Senast: Zab
·
P
Hästvård I vintras när jag longerade min häst (islandshäst, 20 år) i trav så snubblade hon till och blev halt. :( Jag tror att hon vrickade...
2
Svar
22
· Visningar
6 221
Senast: ponnypulka
·
Foder & Strö Skulltorkat hö som balas efterhand: känns ofta fräschare, luftigare men kan bli dammigt - åtminstone om det är mycket tunna strån som...
Svar
16
· Visningar
1 792
Senast: Tussemaja
·
Foder & Strö Mitt fullblodsto har börjat äta dåligt :( Just nu står hon själv i en lite hage pga. ett sår på ballen. Tidigare i veckan har hon även...
Svar
12
· Visningar
1 166
Hästvård Min häst blev sparkad på benet för ett par dagar sen. Jag spolade rent såret med vatten och tvättade med koksaltlösning. Dagen efter var...
2
Svar
20
· Visningar
3 937
Senast: MiaMaria
·
Hästvård Usch, det har börjat bli riktigt torrt i backen nu. Min valack har fläkt bort en liten triangulär bit på insidan av vänster bak. Idag...
Svar
2
· Visningar
989
Senast: phie
·
M
Foder & Strö Är detta på någotsätt farligt att ge samtidigt? :crazy:
Svar
2
· Visningar
751
Senast: M-Meduza
·
Hästvård Hej, Undrar om någon kunde hjälpa mig med följande bryderi: Har en jättefin permanentbädd sedan i höstas grundad med rikligt med...
Svar
2
· Visningar
901
E
Hästvård Som jag skrev i en annan tråd så har min ponny fått fång hos sin fodervärd. För att kunna bedöma hur ponnyn bör behandlas så vill jag...
2
Svar
24
· Visningar
4 744
Senast: coari
·
Foder & Strö Kan man ge dräktiga ston örter ? Vet att det finns vissa man inte får ge, men dom som dom inte varnar för är dom OK att ge ? Har ett...
Svar
8
· Visningar
2 475
Senast: sita
·
D
Hästvård När jag kom till stallet idag och skulle ta ut min vallack så var han väldigt stel. Man kan jämföra det med att gick som en gammal...
Svar
10
· Visningar
1 077
Senast: lundborg
·
H
Hästvård Hej! Jag har en C-ponny och jag ägt i två år ungefär. Han är 5 år gammal och går oskodd. Han gick igenom besiktningen när vi köpte han...
Svar
10
· Visningar
1 023
A
Foder & Strö Dum fråga kanske men jag undrar om man måste blötlägga lusern? Min häst har tröttnat och ratar lusernen helt, även om jag bara...
Svar
18
· Visningar
8 189
Senast: Centaur
·
H
Hästvård Hej! Jag har en C-ponny och jag ägt i två år ungefär. Han är 5 år gammal och går oskodd. Han gick igenom besiktningen när vi köpte han...
Svar
6
· Visningar
866
Senast: hjalpmigsnalla
·
Hästvård Hej! min c-ponny har fått väldigt torra och spruckna hovar och jag undrar om någon har något tips om vad jag kan göra? Jag smörjer...
Svar
9
· Visningar
1 993
Senast: TinyWiny
·
R
Hästvård Vad har ni för erfarenheter av lungblödare? I det här fallet gäller det en travhäst.. Kommer dom någonsin tillbaka? Hästen...
Svar
4
· Visningar
1 379
Senast: Luthor
·
Hästvård Idag har en av mina hästar blivit huggormsbiten, tack och lov inte direkt på mulen utan vid sidan om. Vi såg att han hade en knöl på...
Svar
3
· Visningar
887
Senast: Fria
·
S
Foder & Strö Hej! Jag har ett halvblodssto som numera går ute dygnet runt och lever på gräset. enda sedan gräset började växa i början av våren har...
Svar
2
· Visningar
1 289
Senast: dixy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ultraljud
  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp