Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Vårt hö har följande värden och nu undrar jag hur ett 16 årigt halvblodssto som är svår att få i hull klarar sig på följande Protein...
Svar
9
· Visningar
971
Senast: TeamTanja
·
Foder & Strö Kom på att jag ger ju mina hästar linfrön också. Någon som vet vilka värden linfrön har? :bow:
Svar
5
· Visningar
870
Senast: gejsa
·
Foder & Strö Jag bryter ihop. Var på Granngården igår och kollade foderpriser, och Krafft Breed kostar ju 9 kr/kg!!! En snabb överslagsräkning visade...
2
Svar
35
· Visningar
2 793
S
Foder & Strö Vad ger ni era fånghästar att äta när de rids ordentligt? Jag har en liten (155 cm) häst som jag rider 6 dagar i veckan. Har fått...
2
Svar
21
· Visningar
2 498
Senast: Sirisiri
·
Foder & Strö Många sådana här trådar uppe nu ser jag :cool: Näringsinnehåll: Torrsubtans 84 % Smältbart protein 55 g / KG Energi 7.4 MJ / KG Har...
Svar
16
· Visningar
1 412
Senast: Gabriol
·
Foder & Strö På tal om annat. Jag har aldrig fodrat med hösilage innan & vet inte så mkt om varken fodret eller vaccinet. Har läst lite här på trådar...
Svar
5
· Visningar
985
Foder & Strö ringde bonden här som har småbalshösilage. Och se på fan, han hade ANALYSERAT tom! Inte mineraler dock, men vad fan, det kan jag göra...
Svar
2
· Visningar
891
B
Foder & Strö har rehabiliteringshäst som måste bygga mycket muskler. ska skicka hösilage på analys. han äter lite drygt en liter havre om dagen och...
Svar
6
· Visningar
1 074
Senast: Magdalena
·
Foder & Strö Dilemma..tips & råd önskas *LÅNGT* Jag kommer snart att få blödande agsår och bli gråhårig.. Jag har i flera år köpt hö från en och...
Svar
9
· Visningar
1 387
Senast: Gammeln
·
G
Foder & Strö Kan ni kunniga se över om det ser ok ut. Jag har slitit mitt hår länge nu för att få till det. Häst #1 Stort men lätt kallblod, lätt...
Svar
3
· Visningar
914
R
Foder & Strö Intressant läsning i Vet. Leif Stilling bok "Träningslära för trav- och rid hästar": Proteinkvalitet och B-vitamininehåll är värt att...
Svar
12
· Visningar
1 648
E
Foder & Strö 2-årig kallblodstravare, tränas lätt-medelhårt, beräknas väga 500 kg som vuxen. höet vi har ser ut såhär, per kg: 8,7 mj 32 smb.rp. 3,7...
Svar
8
· Visningar
1 159
Senast: Nina83
·
Foder & Strö Jag vill vara miljonääääär... Ringde på småbalshösilage som finns här i närheten. Ville veta vad analysen visade, och blev VÄLDIGT...
2
Svar
34
· Visningar
2 539
O
Foder & Strö Mitt halvblod väger nog drygt 600kg nu men hans vikt bör nog inte ligga på mer än 600 kg, kanske strax under. Han behöver alltså banta...
Svar
18
· Visningar
1 403
B
Foder & Strö Jag blir så förbannad på personalen i mitt stall ibland. Vissa av dem kan inte så mycket om hästar och det visar sig för ofta för att...
Svar
10
· Visningar
1 348
Senast: Shaggy
·
H
Foder & Strö Fick analysen igår och kunde konstatera att det är sista gången jag köper oanalyserat. :mad: Har räknat och räknat men mineralerna får...
Svar
11
· Visningar
1 062
B
Foder & Strö Hur fungerar det? De är ju plastade... jag kan ju inte öppna varje bal och ta lite på samma sätt som med vanliga höbalar. och balarna...
Svar
10
· Visningar
1 334
S
Foder & Strö Kan man ge det samtidigt? :confused: Tänkte nämlingen börja med det senare, men min häst får redan glukosamin. Tänkte att det kanske...
Svar
2
· Visningar
1 245
Senast: saltakatten
·
S
Foder & Strö Funderar på att gå över till Kraft eller Fibergi Är jämt orolig att han inte får i sig det han skall ha? Dom andra i stallet vill inte...
Svar
5
· Visningar
829
Senast: snus
·
R
Foder & Strö Unghästan jag köpte hade fått upp till 5 Wienerbröd i veckan av uppfödarens granne som arbetade i butik. Hur påverkar det hästen? Har...
Svar
9
· Visningar
1 970
Senast: daysi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp