Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

V
Foder & Strö Ja för tusan, nu har ju min analys också kommit! Lite frågor dock.. Jag hittar inte hur mycket magnesium lusernpellets innehåller...
2
Svar
22
· Visningar
1 676
B
Foder & Strö försökte köra ett foderstatprogram men det skriker hela tiden om mitt kalciumvärde på 8.2 som tydligen är för högt...hur råder jag bot...
Svar
1
· Visningar
1 102
Foder & Strö Jag undrar om det är någon som vet varför en del hästar slickar på stenar. Har dom brist på något? Min häst ska alltid slicka på alla...
Svar
3
· Visningar
840
Senast: Black
·
T
Foder & Strö ville se hur många som använder det till sina hästar och vad ni sett för resultat?jag har precis börja använda det till min totto,han...
Svar
16
· Visningar
1 539
Senast: Bucus
·
Foder & Strö Nu har jag buntat ihop alla mina småfrågor som jag jämt glömmer ställa ;) 1. Vad är det nu igen maxgivan kraftfoder är per...
Svar
8
· Visningar
1 006
N
Foder & Strö Någon som lite snabbt kan ge mig vikten på 1 dl vetekli? //MVH Nina
Svar
13
· Visningar
3 883
Senast: Nina83
·
Svar
8
· Visningar
1 000
N
Foder & Strö Ursäkta att jag inte skrev med denna fråga i min förra tråd om veteklis vikt per dl... Men nu blev det så här. :D Så, nån som kan vara...
Svar
4
· Visningar
1 462
Senast: Nina83
·
B
Foder & Strö har fått för mig att det inte är bra att sätta någon form av lock på betfor-spannen när det sväller (varken plast, tyg eller något annat...
Svar
13
· Visningar
1 223
Z
Foder & Strö Nu behöver jag bara en foderstat! Är det någon här som har lust att hjälpa mig? Årets analys visar: Energi: 8MJ Smbprot 45g/kg Kalcium...
2
Svar
28
· Visningar
2 019
Foder & Strö \"Proteinöverskott från grovfoder är helt ok!\" "Proteinöverskott från grovfoder är helt ok!" Det har vi ju lärt oss! ;) Men en sak...
Svar
9
· Visningar
1 170
Senast: Gammeln
·
Foder & Strö Kommer tyvärr ha lite olika sorters hö iår eftersom bonden vi köper från har det packat så. Och jag har inte möjligt att ta hem hö för...
Svar
1
· Visningar
744
Senast: Noteca
·
B
Foder & Strö Finns det något mer än biotin som e bra för trasiga hovar???
Svar
9
· Visningar
938
Senast: suisyola
·
B
Foder & Strö Hur går man till väga för att få en sån?? Korkad fråga förmodligen men jag har aldrig gjort det förut. Tack /cia
Svar
3
· Visningar
833
Senast: majola
·
B
Foder & Strö Hjälp. Min Nordsvensk har sorg efter att vi fick ta bort hennes kompis. Hon har tunnat ur lite sedan dess. Får snart sällskap igen. Hur...
Svar
6
· Visningar
1 133
Senast: **BORTTAGEN**
·
Foder & Strö Vad är det för "värden" på äpplen? :confused: //Gnorp
2
Svar
22
· Visningar
2 605
I
Foder & Strö hur gör ni när ni mäter upp vikt på givan? Får hela tiden så olika vikter beroende på om det är tillpackat eller "uppfluffat" Tips...
Svar
7
· Visningar
925
Senast: Iza
·
T
Foder & Strö Varför ger NI foderjäst? Är det endast för att komma åt b-vitamin? Hur mycket ger ni? Vad kostar det?
Svar
3
· Visningar
987
Foder & Strö Jag har nu köpt horse hage, hösilage i 23kg säckar. Hur förvarar jag öppnad påse? Den öppnade påsen förvarar jag i stallet. Ska den...
Svar
4
· Visningar
1 499
Senast: Fiffi1
·
B
Foder & Strö Nu har jag tagit mig i kragen och gått in till grannen till våra stallägare och frågat om jag fick låna deras våg o väga mitt fullblod...
Svar
6
· Visningar
1 030

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp