Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Foder & Strö Jag har problem med att få upp fosfor halten i mina foderstater, varken mitt hö eller muslin innehåller särskilt mkt fosfor tyvärr...
Svar
6
· Visningar
8 347
Foder & Strö Vilka är de mest proteinrika fodermedlen?
Svar
8
· Visningar
1 535
Senast: lil-sis
·
Foder & Strö Hej! Har nu troligen hittat hösilage till mitt kräsna arabsto. Men det är storbalar som rullas upp & plastas om i småbalar. Försäljaren...
Svar
2
· Visningar
950
Senast: Arabis
·
T
Foder & Strö Hippo\'s drive! Hallooo! Var i hästaffären igår, och upptäckte att Hippofoder har nån drive med gratis smakprov, elfte säcken gratis...
Svar
11
· Visningar
1 103
Senast: Cowabunga
·
L
Foder & Strö hur många kilo hö ger ni era hästar?skriv gärna vad för häst också. Lite roligt att veta och jämföra
Svar
13
· Visningar
1 178
Senast: Apollo
·
L
Foder & Strö Hej! Min arab har gått på bete och gör det fortfarande.. nu är betet rätt näringsfattigt. Hela juni va han fin i hullet och musklerna va...
Svar
8
· Visningar
1 118
Senast: Lydia
·
A
Foder & Strö Min fasters häst går bara i hagen med föl vid sidan och dräktig på nytt...Hon är aldrig riden eller ens så mycket gjord med...
Svar
12
· Visningar
1 857
Senast: Nina83
·
Foder & Strö Många har haft problem med att räkna ut formeln för hästens energibehov i MJ med anledning av att de inte har en miniräknare som klarar...
Svar
5
· Visningar
14 714
L
Foder & Strö Vem var det som hade den där superbra örtsidan? :confused: Som ligger typ spray el liknande, men är borttagen nu. Känns lite taskigt, nu...
Svar
2
· Visningar
968
Senast: Little_Chance
·
K
Foder & Strö Hmmm, nu har jag lite problem. Har kvar hö från innan sommaren som har räckt nu i två veckor. Till det har jag gett min unghäst 1,5 kg...
Svar
4
· Visningar
916
Senast: Krabban
·
K
Foder & Strö Hur lång tid tar det innan man kan se förändringar i hullet efter foderbyte? Hoppas ngn svarar på detta, tycker min lilla pålle ser...
Svar
5
· Visningar
972
Senast: Krabban
·
B
Foder & Strö Nu har analysen på mitt hö kommit, och det verkar bra! Torrsubstans 84% smältbart protein 53 energi foder 7,6 kalcium 2,8 fosfor 1,6...
Svar
6
· Visningar
2 555
Senast: Nina83
·
K
Foder & Strö Hej! Är det ngn som vet om hästbiten i Ängelholm har ngn hemsida? Eller som vet näringsinnehållet i deras foder? Priser? Vore...
Svar
7
· Visningar
3 375
Senast: Krabban
·
Foder & Strö För ganska länge sedan var fanns det en tråd, förmodligen på hästvård, som handlade om mugg. (Jo, det finns ju massor av trådar som...
Svar
7
· Visningar
1 407
Senast: lil-sis
·
E
Foder & Strö Råkar vara ägare till en allergihäst. (Han har inte sommareksem) Har nu planer på att stärka hans lite dåliga immunförsvar. Pälsen(huden...
Svar
2
· Visningar
1 398
Senast: Kenaz
·
Foder & Strö var kan man beställa dem?? Hur gör man? Har fått hem oanalyserat hösilage. Aldrig gjort detta själv förut! Hjälp!! :crazy:
Svar
2
· Visningar
1 028
Senast: Mynta2
·
Foder & Strö Jag har enhäst som har problem med hosta. Hon har varit bra i ett par år men så i sommras kom det tillbaka och jag vet inte varför. Har...
Svar
4
· Visningar
1 006
Senast: Millz
·
M
Foder & Strö Jag fick svar på min höanalys på mitt eget hö idag: ts 84% Smbp 44 g/kg foder Mj 7,4g/kg foder Ca 3,5 g/kg foder P 1,5 g/kg foder Mg 0,9...
Svar
5
· Visningar
1 034
Senast: Nina83
·
C
Foder & Strö 1. Ungefär hur mycket hö (kilo) äter en normal häst som har fri tillgång till hö i hagen på tiden ca 07.00-17.00?? När det är snö ute...
Svar
17
· Visningar
1 247
Senast: Nina83
·
N
Foder & Strö Har hört att man kan ge Aloe Vera i fodret men var får man tag i det? Är det örter eller? Är det dyrt och hur mycket ska man ge? Jag har...
Svar
10
· Visningar
1 417
Senast: Snorpan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • "Bästa mashen"? Blötning, smaklighet, stärkelse?
  • Födda -21

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp