Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Foder & Strö Hur gör ni som är inackorderade i stora stall? Min pålla står vintertid med nästan 100 andra stallkompisar. Säger sig självt att det går...
Svar
6
· Visningar
1 111
Senast: sova
·
G
Foder & Strö Har fått veta att vårt hö innehåller 1/3 smältbart protein av vad det borde... Håller nu på och lär mig om proteiner samt olika sätt att...
Svar
9
· Visningar
1 067
Senast: Bucus
·
Foder & Strö En fundering: Om hästar får två tussar hö att välja mellan. Känner de då av hygienen på höet? Om hö nr1 har usel hygien och är dammigt...
Svar
5
· Visningar
978
Senast: skumpan2000
·
A
Foder & Strö Fick precis veta att höet jag gett till mitt fångsto (och som jag tidigare på bukefalos bett om hjälp att räkna foderstat till); 1. Är...
Svar
3
· Visningar
980
Foder & Strö Ursäkta min barnsliga förtjusning, men föleländet ÄTER hösilage. Och som hon äter! Fick ju hem 10 pyttesmå, oändligt sööööta...
Svar
2
· Visningar
846
Senast: Arabis
·
G
Foder & Strö Pris, nån som vet och var de brukar finnas till försäljning. Brukar hästarna gilla det?
Svar
4
· Visningar
997
Senast: Nina83
·
Foder & Strö Min häst fullkomligt ÄÄÄÄLSKAR banan! Nu undrar jag om det är farligt att ge honom detta? Jag menar, det kan ju inte vara särskilt...
2
Svar
26
· Visningar
2 130
Senast: Anky
·
B
Foder & Strö Om man ska ge hästen tillskott på selen, hur fungerar det? vet inte ens vad det är... flytande? pulver? Finns det "rent" att köpa...
Svar
11
· Visningar
2 133
Senast: Mynta2
·
Foder & Strö Jag ger pellets och mineraler och flytande b-vitamin, men hälften av vitaminerna rinner av och fastnar i hinken, och hästen slickar inte...
Svar
2
· Visningar
789
Senast: Millz
·
Foder & Strö Vad händer om hästen får för mycket respektive för lite magnesium eller fosfor ?
Svar
2
· Visningar
876
B
Foder & Strö behöver muskler på hästen. Läste på Eclipses hemsida om två produkter som känns lockande... Master Muscle - doseringspåsar för hästar...
Svar
14
· Visningar
1 734
Senast: **BORTTAGEN**
·
B
Foder & Strö Har för mig att jag läste någon tråd om det för länge sedan här. Hur var det nu, kan man ge det och hur mycket ska man ge ungefär?
Svar
9
· Visningar
1 379
Senast: suisyola
·
A
Foder & Strö Mina två hästar (d-ponny och en arab) gå fotfaande på bete. Vi har stora hagar som det finns mycket gräs kvar i. Båda är i mkt god...
Svar
1
· Visningar
758
Senast: ameo
·
Foder & Strö Om man har en svårfödd häst, bör man ändå ha kvoten runt 6 eller ska man ha den högre då ?
Svar
1
· Visningar
707
Senast: ameo
·
Foder & Strö Vi flyttade våra hästar från sommar hagen till vinterhagen i lördags. I vinterhagen har det växt upp allehanda goda saker att äta och nu...
Svar
2
· Visningar
835
Senast: Shaggy
·
T
Foder & Strö Har nu räknat ut min hästs foderstat och det visade sig att hon får nästan exakt så mycket energi hon behöver, men bara hälften så...
Svar
2
· Visningar
884
A
Foder & Strö Hur ser man på en häst att den har fått det, och hur kan mna hjälpa den ifrån det?
Svar
3
· Visningar
1 625
Senast: miamiamia
·
V
Foder & Strö Nu har jag funderat på en sak. När man sitter här och förbereder för att komponera ihop en bra foderstat är det en sak som slår mig...
Svar
5
· Visningar
939
Senast: veronican
·
Foder & Strö Vårt hö har följande värden och nu undrar jag hur ett 16 årigt halvblodssto som är svår att få i hull klarar sig på följande Protein...
Svar
9
· Visningar
957
Senast: TeamTanja
·
Foder & Strö Kom på att jag ger ju mina hästar linfrön också. Någon som vet vilka värden linfrön har? :bow:
Svar
5
· Visningar
858
Senast: gejsa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp