Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

O
Foder & Strö Har fått min analys och den lyder så här: Torrsubstans: 71% SP: 21 g/kg foder Energi: 6.4 MJ/kg foder Råprotein: 64 g/kg TS SP: 29 g/kg...
Svar
13
· Visningar
2 132
B
Foder & Strö Har precis köpt en ny häst och hon ser inte så kul ut i hullet alls. Stor mage, takig över rygg och kors och man känner revbenen lätt...
Svar
15
· Visningar
1 296
B
Foder & Strö Liksom halva Sverige sitter jag med nyanländ analysrapport och ska försöka få ihop nåt. Mina hästar går fortfarande ute dygnet runt på...
Svar
6
· Visningar
1 347
Senast: Nina83
·
Foder & Strö Hovslagaren var och verkade min ettåring förra veckan, och hon tycte att han skulle få biotin eftersom han var lite porös i hoivarna...
Svar
4
· Visningar
1 283
Senast: Tess82
·
Foder & Strö Behöver man blöta upp dessa foder? Jag höll på att ge mitt föl på 2-3 månader. Då sa en inackorderad att hon hört att hästar har skurit...
Svar
9
· Visningar
2 333
Senast: gejsa
·
T
Foder & Strö \"Slippa blanda\"? Jag har tänkt på, att folk tycker det är så skönt med pellets för att "man slipper blanda och mixtra". Jag gillar...
Svar
9
· Visningar
1 144
Senast: gejsa
·
Foder & Strö :confused: Vilken bok är bäst att läsa om foder och tillägg och allt som man behöver veta? Ska helst vara lättläsligt. Så att man...
Svar
2
· Visningar
1 040
Senast: gejsa
·
Foder & Strö har ju en unghäst hemma, 1 ½ år, och vill att han ska få en bra foderstat. förra året räknade vi ihop vad han behövde och sånt mycket...
Svar
1
· Visningar
879
Foder & Strö I senaste numret (september) av tyska tidningen Cavallo är det en 8 sidor lång (med lite reklam på sidorna också..) artikel om Hö. Jag...
Svar
14
· Visningar
1 968
Senast: Inelin
·
Foder & Strö Hej och hå... Nu har medryttarhästens höanalys kommit och det ser inte för lustigt ut. Man förstår ju att han har haft svårt att sätta...
2
Svar
37
· Visningar
2 043
Senast: majola
·
Foder & Strö Vad behöver ett lågdräktigt halvblodssto som bara går i hagen och väger ca 550kg? Jag har provat om jag kan räkna fram det. Är det 74,3...
Svar
14
· Visningar
1 267
Senast: gejsa
·
B
Foder & Strö Jag är rätt ny med det här att räkna foderstater..så jag har en fråga. Varför räknar man inte med vitaminer i foderstaten? Är det för...
Svar
3
· Visningar
1 232
T
Foder & Strö Vad är kraftfoder? Är det en benämning för fler olika sorters foder?
Svar
2
· Visningar
930
Senast: Lydia
·
V
Foder & Strö Vet att det låg en tråd om soja här för ett litet tag sen ang. hur länge den håller sig. Jag var nämligen inne på Lantmännen idag och...
2
Svar
26
· Visningar
1 929
Senast: Mia_R
·
C
Foder & Strö Jag skulle behöva eran hjälp. Jag vet inte hur mycket hö som kommer att gå åt under vintern... Hur många hösilager brukar gå åt under...
Svar
3
· Visningar
992
Senast: alpha
·
Foder & Strö fick ni samma värden det här året som förra? Givet att man tar från samma åker och ungefär vid samma tidpunkt. Kommer inte få analysen...
Svar
10
· Visningar
1 104
Senast: alpha
·
G
Foder & Strö När jag försöker räkna ut foderstater till mina hästar! :confused: Jag är inte superduktig på siffror, men även med miniräknare blir...
Svar
9
· Visningar
1 246
B
Foder & Strö Har problem med att en av mina hästar sorterar ut sina mineraler ur kraftfodergivan. Han ska ha 100 gram Miner Röd och det är...
2
Svar
23
· Visningar
2 116
Senast: martha
·
B
Foder & Strö Jag har problem med att få upp fosfor halten i mina foderstater, varken mitt hö eller muslin innehåller särskilt mkt fosfor tyvärr...
Svar
6
· Visningar
8 345
Foder & Strö Vilka är de mest proteinrika fodermedlen?
Svar
8
· Visningar
1 531
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kaninskrik
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp