Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Har blivit erbjuden att få 35 balar hösilage av andra skörden. Det är min hyresvärds pappa som fått in mkt mer än vad han behöver själv...
Svar
5
· Visningar
3 151
Senast: Gammeln
·
Foder & Strö Hejsan på er! jag skulle vilja ha ett råd från er foderstatskunniga :) jag har en kallblodig travare som äter saltsten som besatt, har...
Svar
17
· Visningar
5 466
Foder & Strö Jag skulle behöva börja ge soya till mina hästar. Hur gör ni när datumet har gått ut på påsen. Det står ju sig bara i 4 månader...
Svar
15
· Visningar
1 581
Senast: sova
·
M
Foder & Strö fick analysen på höet/ensilaget idag. TS på ensilaget är 45% bara, då måste jag ju ge jättemycket! hade tänkt ge 2-3 kg hö (lunch i...
Svar
3
· Visningar
1 013
Senast: maximilia
·
V
Foder & Strö Avmaskning är ämnet. För 2 veckor sedan flyttade jag min häst till nytt stall och släppte ihop henne i en mindre flock i en hage där...
Svar
7
· Visningar
1 017
Senast: veronican
·
M
Foder & Strö Fick från en vännina i går höra att hon hört(det blir rörigt detta :smirk:) från en anställd på granngårdar att kraft har en annan...
Svar
5
· Visningar
1 217
Senast: merman
·
Foder & Strö Snart är ni less på mitt föl (för att inte tala om vad JAG snart är). Något mindre tornade inatt, mer storm. Bara halva boxen uppgrävd...
Svar
5
· Visningar
1 080
Foder & Strö Nu är jag igång igen =) Har lyckats hitta ett till foder som passar fölis. Och som inte kostar så hysteriskt mycket (ehh..allt är...
2
Svar
20
· Visningar
2 323
Foder & Strö Ibland så får man se vad "elithästar" äter för något, i samband med att fodersponsorn villg öra reklam. Brukar vara ganska tragiska...
2
Svar
20
· Visningar
2 695
Foder & Strö Kan någon redogöra för hur detta hänger ihop? Stämmer det och hur mycket är i så fall för mycket? Vilka mineraler är "farligast"? :)
Svar
12
· Visningar
2 208
Foder & Strö Jag har en islänning som strosar i hagen och blev 1 år i maj i år. Jag har även ett halvblod med 2 månaders föl vid sidan som diar...
Svar
3
· Visningar
906
Senast: gejsa
·
F
Foder & Strö Hur länge låter ni betforn svälla?? jag har hört olika som t.ex 24 timmar 12 timmar 4 timmar osv. men ja låter det svälla ca en timme o...
Svar
10
· Visningar
1 280
Senast: Nina83
·
B
Foder & Strö Någon som vet hur mycket Magnesium det finns i havre, korn och betfor / kg?
Svar
1
· Visningar
963
Senast: Nina83
·
Foder & Strö Runt omkring mig börjar nu hästar stallas in, och jag måste säga att jag tycker det många gånger är anskrämligt feta hästar som tas in...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 543
Senast: Lydia
·
B
Foder & Strö Det står olika i olika tabeller angående hur mycket mj, smrp, ca och P det finns i de olika foderna. Tex på freefarm: Betfor 11.5 70...
Svar
3
· Visningar
879
Senast: Bucus
·
Foder & Strö Ger ni era dräktiga ston något särskilt fodertillskott,mineraler, vitaminer eller annat eller fortsätter ni ge dem samma mat som annars...
Svar
3
· Visningar
3 696
Senast: Welsh
·
Foder & Strö Finns det något enkelt sätt (elelr svårt *s*) att själv räkna om råprotein till smältbart protein om man vet allt fodret innehåller samt...
Svar
12
· Visningar
3 709
R
Foder & Strö Fick hem en analys om ett hösilage jag eventuellt skulle köpa. Kvoten protein/MJ ca 8, så den var okej. Men kaliumet och kalciumet var...
Svar
4
· Visningar
5 065
Foder & Strö Läste på Optignägg ang deras foderoptimeringsprogram för häst så har dom lagt in en kommentar om varför färdigfoder inte finns med i...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 322
B
Foder & Strö Hej allesamman, Jag fattar ingenting :confused: om mineraler/vitaminer mm. Om inte hö'et är anlyserat så man inte vet värden på det...
Svar
2
· Visningar
915
Senast: Bucus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp