07:or del 23

Idag står jag och Casp för elände verkligen. Vi lämnar tråden och han lämnar jorden nästa vecka. :heart

Han har ett supertrasigt knä och pålagringar på SI-leden dessutom. Så det finns inget att göra. Lycka till i fortsättningen med era fina och deras avkommor. :bow:

Men fy så trist att det var så illa. :cry:💔 Min -07 har ju pålagring i SI-leden med, men supertrasigt knä låt verkligen inte bra...

Kram till er, och eloge till dig som tagit så bra hand om honom. :heart
 
Men fy så trist att det var så illa. :cry:💔 Min -07 har ju pålagring i SI-leden med, men supertrasigt knä låt verkligen inte bra...

Kram till er, och eloge till dig som tagit så bra hand om honom. :heart
Bara det ena eller bara minisken/ligament eller pålagring hade kanske funkat. Men nu är det en skada som är dålig och ska vi vila minisken blir muskeln och ligamenten svag och då blir det fel. Hur vi än gör har vi alltid ändan bak. Och i hans fall den fina svansen.

Jag känner att jag gjort allt jag kan i alla fall.
 
I dag mötes jag av en mkt irriterad häst. Han va gulprickig av styngflugelarver på hela kroppen. Aldrig sett ngt liknande. Efter mkt kämpande fick jag bort nästan allt och Harry va så mkt nöjdare.
 
Har börjat smyga igång Skrullan, hittils så går vi bara promenader vid hand och gör litegrann akademisk dressyr från marken. Hon är rund som en tunna så hon behöver verkligen röra på sig och helst gå ner sisådär 30-40 kg innan jag börjar rida... :p Inte helt enkelt att banta magsårshäst dock, vill ju ha henne på gräs så länge som möjligt för magens skull, och även om det är övervuxet så kommer det ständigt upp nytt där de betat, som tydligen innehåller en hel del krutt. :crazy:
 
I dag mötes jag av en mkt irriterad häst. Han va gulprickig av styngflugelarver på hela kroppen. Aldrig sett ngt liknande. Efter mkt kämpande fick jag bort nästan allt och Harry va så mkt nöjdare.
Nej surrandet från den där flugan kan ju göra vem som helst galen! Jag får ha på flugtäcken så fort det är varmt annars är mina också helt nedsprutade. Med täcken blir det ju bara benen den kan spruta på iaf. Hatar den där styngflugan.
 
Nej surrandet från den där flugan kan ju göra vem som helst galen! Jag får ha på flugtäcken så fort det är varmt annars är mina också helt nedsprutade. Med täcken blir det ju bara benen den kan spruta på iaf. Hatar den där styngflugan.
Riktigt äckliga. Jag filmade hur han såg ut och hur han rykte i huden men fattar inte hur man lägger ut film nu.:banghead: Hade Veterinär ute i dag och kollade tänderna. Visade henne filmen och hon hade aldrig sett så mkt. Tänderna på Harry såg bra ut. Någon vass kant som slippades ner. Önskar att han alltid är så här lugn och behändig som mef lite lugnande i kroppen.
35679
 
Då har det även blivit dags för mig att lämna denna tråden!:(
Efter mycket funderande fram och tillbaka och pga för många hästar så är Nova såld.
Allt gick väldigt fort när jag väl bestämt mig att lägga ut henne på annons. Tog 5 dagar från annonsen lades ut tills hon var tingad. Blev överöst av mail och telefonsamtal. Bokade in 3 provridningar och 5 som stod på kö för att få komma. 2 av de 3 som provred ville köpa och de verkade bra båda 2. Hoppas jag valde rätt köpare!
Igår veterinärbesiktades hon UA och på söndag åker hon till sin nya ägare. Blir mycket gos i helgen med henne.
Känns väldigt jobbigt, hon är ju född här och jag satt ju och funderade över vem som skulle bli hennes pappa. Den långa väntan tills hon skulle födas, vaknätter, tiden som sprallig fölunge och unghäst. Sett henne utvecklas och tränas, svåra tider när hon skadade sig som 3-åring och stod på klinik.
Vissa dagar när inget funkat och man blir frustrerad, andra dagar när allt blir rätt och det går så lätt.
Älskade lilla häst som gett mig så mycket, kan bara hoppas att din nya ägare får lika mycket glädje som jag.🐎
 
Då har det även blivit dags för mig att lämna denna tråden!:(
Efter mycket funderande fram och tillbaka och pga för många hästar så är Nova såld.
Allt gick väldigt fort när jag väl bestämt mig att lägga ut henne på annons. Tog 5 dagar från annonsen lades ut tills hon var tingad. Blev överöst av mail och telefonsamtal. Bokade in 3 provridningar och 5 som stod på kö för att få komma. 2 av de 3 som provred ville köpa och de verkade bra båda 2. Hoppas jag valde rätt köpare!
Igår veterinärbesiktades hon UA och på söndag åker hon till sin nya ägare. Blir mycket gos i helgen med henne.
Känns väldigt jobbigt, hon är ju född här och jag satt ju och funderade över vem som skulle bli hennes pappa. Den långa väntan tills hon skulle födas, vaknätter, tiden som sprallig fölunge och unghäst. Sett henne utvecklas och tränas, svåra tider när hon skadade sig som 3-åring och stod på klinik.
Vissa dagar när inget funkat och man blir frustrerad, andra dagar när allt blir rätt och det går så lätt.
Älskade lilla häst som gett mig så mycket, kan bara hoppas att din nya ägare får lika mycket glädje som jag.🐎

Vad sorgligt men ändå kul att hon kommer till en annan person som hon kommer skänka glädje!
 
Då har det även blivit dags för mig att lämna denna tråden!:(
Efter mycket funderande fram och tillbaka och pga för många hästar så är Nova såld.
Allt gick väldigt fort när jag väl bestämt mig att lägga ut henne på annons. Tog 5 dagar från annonsen lades ut tills hon var tingad. Blev överöst av mail och telefonsamtal. Bokade in 3 provridningar och 5 som stod på kö för att få komma. 2 av de 3 som provred ville köpa och de verkade bra båda 2. Hoppas jag valde rätt köpare!
Igår veterinärbesiktades hon UA och på söndag åker hon till sin nya ägare. Blir mycket gos i helgen med henne.
Känns väldigt jobbigt, hon är ju född här och jag satt ju och funderade över vem som skulle bli hennes pappa. Den långa väntan tills hon skulle födas, vaknätter, tiden som sprallig fölunge och unghäst. Sett henne utvecklas och tränas, svåra tider när hon skadade sig som 3-åring och stod på klinik.
Vissa dagar när inget funkat och man blir frustrerad, andra dagar när allt blir rätt och det går så lätt.
Älskade lilla häst som gett mig så mycket, kan bara hoppas att din nya ägare får lika mycket glädje som jag.🐎
Sorgligt, men skönt att allt gick så snabbt och smidigt när du hade bestämt dig.

Harry har gått riktigt bra denna vecka. Nästan så det känns lite trist att åka iväg 4 dagar till Breeders. Tyvärr har han fått ful mugg på 3 ben. :cry: Veterinär kollade igår men jag ska bara fortsätta som jag gjort innan. Tvättar med Hexosil och smörjer med Salcylvase. Fick rådet att raka benen, så i dag rök pälsen på benen. Snart dax att raka hela hästen.
D6321F05-D458-4380-A65D-8F3231F22843.jpeg
 
Sorgligt, men skönt att allt gick så snabbt och smidigt när du hade bestämt dig.

Harry har gått riktigt bra denna vecka. Nästan så det känns lite trist att åka iväg 4 dagar till Breeders. Tyvärr har han fått ful mugg på 3 ben. :cry: Veterinär kollade igår men jag ska bara fortsätta som jag gjort innan. Tvättar med Hexosil och smörjer med Salcylvase. Fick rådet att raka benen, så i dag rök pälsen på benen. Snart dax att raka hela hästen.
Visa bifogad fil 37166

Så fin!

Jag har redan klippt Rut för andra gången sedan i somras. :angel: 🙄
 
Så fin!

Jag har redan klippt Rut för andra gången sedan i somras. :angel:

Men oj! Ingen av mina har tillräckligt med päls för att det skulle vara lönt att klippa, inte ens avelsstoet som inte sett ett täcke sedan i februari....

Stona fick dock komma in på box i natt, för första gången i höst. De har ett stort och bra vindskydd ute på lösdriften, men de gick ändå mitt på marken och åt gräs trots riktigt busväder, kändes inte så bra för fölungen. Skrullan är dessutom minst 50 kg överviktig, så frågan är om jag ska fortsätta ta inn dem för att kunna banta henne utan att de andra behöver banta samtidigt. 🙄 Som hon är nu så vill jag inte börja rida än, så vi går promenader "offroad" i skogen samt longerar lite lätt med rumpband. Så j...a tråkigt. 🙈😅
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 048
Senast: Pratsch
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 036
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 008
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Visste inte vilken rubrik som passade bäst så moderator får flytta om tråden ligger fel. Jag har efter alldeles för många år och för...
9 10 11
Svar
209
· Visningar
21 566
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Dressyrsnack 16
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp