Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fy fasiken vad segt @spinxx men jag tyckte jag såg att ni var på hästletarresa i Hälsingland igår, var det till din svägerska?
.
Det är inget bra uttryck. Man bör ju betona hur det ska vara.Om någon skriver "bakom lod" en gång till tar jag livet av mig... typ.
Just det. Du gjorde det så att jag inte skulle se det.1. Jag drog inte in dig i tråden. Jag taggade inte ens dig. Vilket var av just denna anledning men du verkar dammsuga varenda tråd efter ditt namn.
Hm2. Sluta skriv om dig själv i tredje person. Du är inte Zlatan.
Jasså inte. Varför skilja på det?3. Jag tränar inte för piaff. Jag skrev att jag trampade henne lite. Jag gjorde det för att träna elasticiteten i traven.
Menar du tryck i handen?4. Nej jag rider aldrig i lod när jag rider med sånt tryck jag hade igår. Detta pga jag inte är tillräckligt duktig för att klara av det och hästen är inte tillräckligt stark för det ännu. Vi prioriterar att hästen jobbar genom hela kroppen framför vart fan det där jädra huvudet är, det kommer liksom.
Jag trampade visst på en öm tå. Det är inte mer personligt påhopp än många andra inlägg.Som vanligt måste du gå på personliga påhopp. Trevligt. Jag vågar iallafall lägga upp film på mig själv vilket är mer än vad du någonsin vågat eller gjort, eller jag har iofs inte dammsugit Buke efter allt du skrivit och gjort.
Om jag kunnat trolla hade jag faktiskt hjälpt dig. Ja, jag vet att du inte vill ha min hjälp. Du klarar dig så bra utan den.Har du trollat klart nu?
Visst står du på samma anläggning som @Jfrelin? Då har du säkert hjälpt hen med något av det du är proffs på.Bara ge dig och var lite snäll mot folk någon gång. Du uppför dig illa nu.
Visst står du på samma anläggning som @Jfrelin? Då har du säkert hjälpt hen med något av det du är proffs på.
Just det. Du gjorde det så att jag inte skulle se det.
Hm
Jasså inte. Varför skilja på det?Menar du tryck i handen?
Menar du att du inte är tillräckligt duktig för att rida med nosen framför lod?
Hästen blir ju inte förberedd/starkare för att kunna samla sig genom att gå varv på varv i alla gångarter och vara lång/låg med nosen bakom lod.
Nosen fram kommer inte om du håller emot. Nosen fram kommer inte av sig själv om hästen lärt sig att vara bakom. Det finns trådar på buke som handlar just om det.Jag trampade visst på en öm tå. Det är inte mer personligt påhopp än många andra inlägg.Om jag kunnat trolla hade jag faktiskt hjälpt dig. Ja, jag vet att du inte vill ha min hjälp. Du klarar dig så bra utan den.
Kanske är en fråga till @Gunnar som jag borde ställa i en annan tråd. Men går det att blockera enskilda medlemmar ur vissa trådar eller delar på forumet. Men att de får fortsätta att skriva på andra avdelningar? Det skulle lösa vissa problem...
Kram på dig @spinxx !Det låter oerhört jobbigt, skadade hästar är ju det värsta som finns och särskilt att inte veta vad som är fel eller att ha en klar prognos...
Håller tummarna stenhårt att din stjärna blir återställd oavsett vad som är fel. Det låter ju trots allt bra att hon var ohalt initialt! Hur mycket kostar det att göra MR?
10-12k ligger det på.
Pratade med vet. i morse som tyckte att jag inte skulle "pusha" för mycket, utan ha lite mer is i magen.
Vi är inne på 6'e viloveckan nu, och denna typen av skador tar tid, så hon menar på att oavsett om jag gör en MR imorgon eller om vi gör en MR om tre månader. Det enda man ordinerar är vila, vilket vi gör.
åh, svårt bara! Jag har egentligen inte råd att lägga 10k på en undersökning. Jag lägger hellre de pengarna på behandling såklart.. Typ stötvågsbehandling som skall vara effektivt på dessa skador som aldrig finansieras av F.b..
Mitt försäkringsbolag tar stötsvågbehandling om det utförs på klinik?!10-12k ligger det på.
Pratade med vet. i morse som tyckte att jag inte skulle "pusha" för mycket, utan ha lite mer is i magen.
Vi är inne på 6'e viloveckan nu, och denna typen av skador tar tid, så hon menar på att oavsett om jag gör en MR imorgon eller om vi gör en MR om tre månader. Det enda man ordinerar är vila, vilket vi gör.
åh, svårt bara! Jag har egentligen inte råd att lägga 10k på en undersökning. Jag lägger hellre de pengarna på behandling såklart.. Typ stötvågsbehandling som skall vara effektivt på dessa skador som aldrig finansieras av F.b..